rechtdoor rijden na sprong

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

supertukker

rechtdoor rijden na sprong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 17:23

Ik heb wat moeite om mijn paard na de sprong over een hindernis nog rechtdoor te laten rijden, wat nodig is om volgende hindernis te nemen. Wie heeft een goede tip.

Anoniem

Re: rechtdoor rijden na sprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:53

Probeer thuis eens recht op een hindernis aan te rijden vanuit galop en kijk dan welke kant je pony op springt. Springt je pony wat naar links, corrigeer je hem wat naar rechts boven de sprong. Verplaats je gewicht iets en kijk goed waar je naar toe wilt.
Sowieso is het belangrijk dat jij wel recht zit. Het kan namelijk ook andersom zijn, dat jij scheef zit en je pony dus ook om jouw gewicht op te vangen.

Joonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:32

Leg achter je hindernis op twee galopsprongen nog een enkel balkje. Of zet na de sprong een aantal pionnen waar je dan tussendoor kan rijden na je sprong. Dit maakt het soms net even makkelijker om rechtuit te blijven. Ik leer mijn ruiters ook altijd de lijn naar en van de hindernis te zien als een tunnel. Je linkerteugel en linkerbeen vormen links de"muur"van je tunnel, je rechterteugel en rechterbeen rechts. Daar moet je paard de hele lijn tussen blijven. Dit helpt vaak ook.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 21:14

of leg na ca. 7 metere 2 balken verticaal na de hindernis waar je dan verplicht door heen moet rijden.
Dan went je paard er aan om recht door te gaan en waarschijnlijk ga je zelf ook rechter op zitten.
Ik heb het idee dat je zelf ook scheef gaat hangen, iets wat je ongemerkt soms gaat doen.
Veel succes!

anji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:13

Inderdaad na de hindernis nog 2 verticale balken waar jullie dan nog doorheen moeten rijden.
Met balkjes lopen ook na het laatste balkje rechtuit naar de hoefslag rijden.
Succes

Tamara3648

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 08:53

dit ligt er waarschijnlijk aan dat het paard scheef is bekijk naar welke kant hij het liefst gaat na de sprong dan is dat zijn holle kant door literaire oefeningen kan je je paard rechtrichten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:46

-> RT-P