Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik ga gelijk mijn oude instructrice contacteren, zij geeft grondwerk lessen

hij vind dan nog best wat dingen eng maar als die fietser maar doorfietst gaat mijn pony er wel achter aan. Al hoeft dit natuurlijk niet bij alle pony's/paarden te werken....
heeft ook een eigen paardje die zo mak als een lammetje is buiten, maar die staat bij haar in de buurt.. Ze is wel al een tijd aan het overwegen om haar paardje bij ons te stallen, wat dus super zou zijn! 

Maar ik ben bang dat als hij verschiet (hij vlucht, sommigen staat stil en draaien om ofzo, maar hij gaat echt weggalopperen) dat ik hem niet ga kunnen houden om 1 of andere reden.. Maarja, ga zoiezo wachten tot het wat beter weer is, zodat het niet meer hard waait enzo, dat zal ook een stuk schelen 
Ann_moi schreef:Met mijn verzorgpony heb ik hetzelfde probleem gehad. Bij hem helpt een een stangbitje met 2 teugels eraan geweldig. Door er 2 teugels aan te doen is het een trensje als je de bovenste teugel hebt, maar zodra hij bedenkt er vandoor te gaan heb je toch een soort van noodrem. Dit werkt dermate goed dat ik de onderste teugel eigenlijk niet nodig heb en zo toch ontspannen kan rond rijden.