paard sleurt me bijna het zadel uit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

paard sleurt me bijna het zadel uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 01:04

hallo,

Ik heb de laatste tijd een probleem.
Rahere begint wel al wat aan de teugel te lopen (het begon tijd te worden) maar soms sleurt hij ineens super hard aan de teugels zodat ik bijna in zijn nek beland.
Ik heb al wat geprobeert zoals bv. benen geven als hij het doet of een zweepje gebruiken, maar geen van beide helpt

Doubtless

Re: paard sleurt me bijna het zadel uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 01:09

Waarom denk je dat hij dit doet?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 01:39

Loopt hij aan de teugel, of achter de teugel/achter de loodlijn? Als dat laatste het geval is, krijgt hij waarschijnlijk ergens kramp/pijn waardoor hij zijn hals wil strekken. Geef je wel genoeg lange teugel tussendoor?

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 07:36

Als ik je zo lees kost het al moeite om hem te laten nageven. Wat eigenlijk al aangeeft dat er iets mis is. Een paard dat niets mankeert kan nageven mist de ruiter correct rijdt.
Zonder meer info van jou met evt film er bij, blijft het gokken waar de kern van jullie probleem zit.
Doet hij dit ook bij andere die op hem rijden?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 07:38

Hoe laat je hem aan de teugel lopen?

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 07:50

Na het lezen van je onderschrift heb ik even in je profiel gekeken. Ik dacht, dat wil ik wel zien iemand die zonder zadel en of hoofdstel rijdt. Enigszins verbaast om allemaal foto's zien, waarbij het ene bit nog grover is dan de ander.

Heb je ook paardrijles? 8-)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 07:58

Ik kan me uit vorige topics van jou herinneren dat je behoorlijk wat moeite had met rahere. Heb je ondertussen het zadel en zijn rug laten nakijken? En zoals mijn voorganger vraagt, heb je inmiddels les? Dat zijn toch wel de eerste stappen namelijk als je eendier nagevelijk wilt krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 08:59

Meid ik kom echt heel vaak topics tegen met weer een ander probleem elke keer, en je krijgt elke keer weer hele goede tips waar je helaas niks mee doet.
Maar mijn tip is, ga je eens verdiepen in het rechtrichten van het paard, heel nuttig en zo zie je ook dat het een paardvriendelijke manier is.
Ik hoop dat je er wat mee doet want je hebt leuke paardjes.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 09:21

Ik ben benieuwd wat je instructeur/trice zegt. Volgens mij las ik in een van je laatste dat je iemand gevonden had en dat je les kreeg. Dus als je daar ook wat meer over kan zeggen wat die persoon erover zegt dan kunnen we misschien iets meer mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:23

Lieve schat, je zegt in je profiel dat Rahere thuis irritant is tijdens het rijden. Daar gaat het waarschijnlijk al fout want je paard is niet irritant, je paard begrijpt je niet of je bent te streng voor hem.

Ga nou eens een keer goed zorgen voor je paarden, neem iemand in de hand die je kan helpen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:32

Je onderschrift klopt niet erg als ik je profiel bekijk - ik zie daar wel heel veel zadeldekjes, wat jij kennelijk belangrijker vindt dan al die bizarre bitten die ik op de foto's zie.. tja.. ik denk dat dáár je probleem zit. Ga liever dan écht eens met een bitloos hoofdstelletje rijden, wie weet is je probleem dan meteen weg.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:37

heb inderdaad ook even het profiel gecheckt, wat me vooral opvalt, dat op geen 1 hoofdstel, je bit en neusriem op de juiste hoogte en juiste manier zitten.
daarbij is je houding niet netjes genoeg om je paard niet in de weg te zitten, iets wat zeker als je nagevelijk wilt gaan rijden heel erg belangrijk is.
ga eerst met dat soort dingen werken, dat je zelf netjes in evenwicht midden op je paard zit, je benen netjes lang en op de juiste plaats hebt liggen en dat uiteraard je zadel goed ligt.
daarna zal je zien dat het nagevelijk rijden een makkie is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:40

En kom dit keer niet met excuses aan dat je geen hulp kunt betalen want je hebt genoeg dekjes gekocht de laatste tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:20

Volgens mij heeft dat niet zo veel zin, ze zal wel weer niet meer reageren of smoesjes hebben zoals altijd....
Ik heb de tip gegeven, net als vele van ons, maar of het zin heeft...
Ik hoop uiteindelijk wel.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:45

Weet je wat ik niet begrijp???
Dat de boktmods deze meid geen ban geven :x ,puur uit bescherming voor haarzelf.
Dit is gewoon weer aandachtrekkerij van haar aangezien ze zogenaamd les ging krijgen.
Echt Hè en dadelijk krijgt iedereen hier op zijn donder voor hun reacties van de mods en mag deze dame alles maar blijven uitlokken :n

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:48

gewoon niet meer op deze dame reageren helpt denk ik beter..

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:52

Is inderdaad beter maar er zijn altijd neiuwe leden die er toch op gaan reageren met de beset bedeolingen en dan krijgen ze de deksle op hun neus.
Ik hoop echt dat de mods wat aan TS gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:55

Joolien schreef:
En kom dit keer niet met excuses aan dat je geen hulp kunt betalen want je hebt genoeg dekjes gekocht de laatste tijd.

*vind ik leuk* :') _/-\o_

Ik ga verder mee met de rest.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:02

Zo'n paard moet je sowieso niet straffen omdat hij naar beneden gaat, ben wel benieuwd naar een filmpje of recentere foto's. :o

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:05

Als het een Engels Volbloed is van de baan kan het het zogenaamde pullen zijn. Los je normaal gesproken grotendeels op door 1 teugel los te laten en 1 teugel vast te houden waardoor het paard zijn neus niet naar voren of beneden kan steken en dus kracht verliest in die beweging.
In jou geval zou ik het met behulp van instructie proberen op te lossen...

bigsannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:05

Djilna schreef:
Als het een Engels Volbloed is van de baan kan het het zogenaamde pullen zijn. Los je normaal gesproken grotendeels op door 1 teugel los te laten en 1 teugel vast te houden waardoor het paard zijn neus niet naar voren of beneden kan steken en dus kracht verliest in die beweging.
In jou geval zou ik het met behulp van instructie proberen op te lossen...

Hier ben ik het helemaal mee eens! Werkt dit niet, moet je maar eens overwegen om een osteo bij je paard te halen! Dit heeft bij mij heel goed gewerkt! x