Naar voren vallen na de sprong

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Theeglas

Naar voren vallen na de sprong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 12:08

Mijn bijrijdster had gister haar eerste springwedstrijd op mijn pony. Ze deden het super, maar het viel op dat ze na de sprong steeds voorover viel. Heeft iemand een tip voor haar om dit te verhelpen?

Groetjes,
Yvonne Schoo

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:51

Het kan liggen aan de balans van de amazone, maar het kan heel goed zijn dat het zadel te veel voorover ligt, en dus je bijrijdster zo neerzet. Indien dat het geval is dan kan ze er niets aan doen. Dan is het enige om het zadel te laten controleren. Wat de reden ook is, de pony krijgt bij de landing een enorme klap op de voorkant.

Succes.

Theeglas

Re: Naar voren vallen na de sprong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 20:33

Het zadel is net afgelopen maand bij de zadelmaker geweest en ligt als een huis. Daar ligt het probleem niet. En wij beseffen inderdaad ook dat het niet goed is. Maar daarom vragen we juist naar tips ;)

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:44

mmm ik lees hier ook even mee aangezien ik ook altijd zegmaar duik na de sprong, al heb ik het niet zo erg, toch wel een beetje....

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:48

Bekend probleem.

Mijn ruitertje deed dat ook op mijn shet. Bij haar was vooral het probleem dat ze niet goed mee naar voren ging(verlichte zit) met de sprong doordat ze achterin blijft hangen en de pony landt werd zij gelanceerd door het zadel. Op een gegeven moment had ze door dat ze mee naar voren moest tijdens de sprong.

Ik weet niet of dit ook het geval is bij jou ruitertje maar dit was wel de oplossing bij die van mij :D

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:17

Goed naar voren blijven kijken, het liefst iets naar boven. Dus als je buiten springt, bijvoorbeeld het dak of de top van de bomen.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 12:26

Bedankt voor de tips, we gaan er aan werken!

lovesprankel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:16

Dat had ik ook. Je moet niet voor de sprong al naar voren gaan zitten, je pony neemt je wel mee. En je moet ook en beetjeje balans vinden.

juliaspeex
Woonplaats: Op aarde, naast mijn buren, een dak boven mijn hoofd uhhm in zuid holland ergens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:52

dat heeft (had) mijn vriendin ook, en haar lesgever zij: na de sprong nog even in verlichte zit blijven, anders klap je tijdens de sprong al terug in het zadel...

Famfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:59

Theeglas schreef:
Mijn bijrijdster had gister haar eerste springwedstrijd op mijn pony. Ze deden het super, maar het viel op dat ze na de sprong steeds voorover viel. Heeft iemand een tip voor haar om dit te verhelpen?

Groetjes,
Yvonne Schoo

Bij het springen is het heel belangrijk dat je knieen aangesloten blijven ,want zodra je geen goed contact hebt met het zadel schiet je bij de landing voorover,let maar eens op ,want vaak kun je juist bij deze ruiters tussen het zweetblad en de knie doorkijken en al is het maar heel weinig ze hebben dan geen steun meer bij de landing.