Arin in het eerste zonnetje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lola_

Arin in het eerste zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 20:39

Wat een heerlijke ochtend om de buitenbak onveilig te maken! Arin had er zin in en ik ook!
Arin is een 10 jarige haflinger die ik sinds november rij voor mijn collega, Kensington hier op Bokt. Arin staat te koop omdat Kensington en Arin geen klik hebben.
Ze heeft een consequente ruiter nodig maar is wel echt een super leuke pony die ontzettend leuk kan lopen..
Arin zou vroeger M1 hebben gelopen maar hier is verder geen bewijs van..
Ik ben met haar de afgelopen weken enkel bezig geweest met laag en rond rijden.. Galop ging niet zonder bokken en trekken en rennen! Alles wees erop dat ze ergens last van had en dat ze echt opnieuw naar de basis moest.. Laag, rond en rechtrichten!
Ons niveau momenteel is van de basis tot schoudervoor.....

Sinds 3 weken zijn we aan het opbouwen om weer wat hoger in te stellen en haar wat meer te laten zitten.. Het komt steeds meer in de richting van waar we willen zijn.. Er is zeker nog werk aan de winkel, en ook aan mijn zit!! Doordat Arin vaak wat te snel wilt gaan duik ik zelf naar voren wat natuurlijk niet handig is.. Hier wordt hard aangewerkt.. Ook mijn schouders zijn een struikelblok.. Ik moet mezelf ook wat meer rechtrichten ;-)

Goed hierbij de fotos!

Handen naast elkaar houden!
Afbeelding

Dit vind ik zelf een mooie foto! :D
Afbeelding

Hier loopt ze wat te diep..
Afbeelding

Verkeerde hulp van mij waardoor ze onverwachts wegsprong
Afbeelding
Afbeelding

Daarna de galop fatsoenlijk doorgezet maar je ziet het, ik moet op mijn billen gaan zitten! Maar het is en blijft verekte moeilijk als je op alles tegelijk moet letten... :o
Afbeelding

Afbeelding

We hebben wel veel lol samen! Echt een team :-)
Afbeelding

Afbeelding

Arin gaat in de galop ontzettend schuinhangen.. Dit is echt een punt om beter te ontwikkelen!
Afbeelding

De laatste en Ahum.. Schouders recht :o
Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie er van vinden :-)

Edit:
Nog een filmpje van mij en Arin :-)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:06

Jammer dat de eigenaresse er geen klik mee heeft, want het is wel een hele leuke pony. Tja en niet de makkelijkste. Hij loopt erg leuk ook. Zit nog veel werk aan zo te zien. Het zal ooit wel goed komen. (het lijkt mij best fijn, een beetje vlotte haflinger.) Succes met bijrijden.

Def

Re: Arin in het eerste zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:12

Leuke haf!
Ik weet niet hoe ik t moet uitleggen, maar ik vind de achterhand er niet goed uitzien. Kreupel wil ik het niet noemen, maar hij lijkt slap en er zit geen buiging in. De achterbenen buigen niet goed en de heup knikt voor mijn gevoel vreemd.
Sorry, dit klinkt heel negatief, zo bedoel ik het niet, maar ik zou het medische willen uitsluiten als ik de eigenaresse was.
Je zit er netjes op!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 21:15

Klopt ook wat je zegt van de achterhand.. Arin is wel gekeurd en wij hebben een week of 4 geleden de DA laten komen ivm dat wat je niet echt helemaal kan uitleggen.. DA kon niets vinden en dacht dus kwestie van trainen, rechtrichten en spieren sterker maken!
Eerst liet ze echt onregelmatigheid zien en dat is nu gelukkig al niet meer het geval dus ik denk dat de training wel zn vruchten af werpt!

Arin voelt vanaf het midden ook echt een beetje alsof er een stok zit van daar tot aan haar staartwervels...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 08:30

Prachtig dier en netjes gereden door jou! Daar vind je vast een leuke eigenaar voor!

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 09:17

Op verzoek van de TS van HAW naar RIJ-ITP.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:41

_Lola_ schreef:
Klopt ook wat je zegt van de achterhand.. Arin is wel gekeurd en wij hebben een week of 4 geleden de DA laten komen ivm dat wat je niet echt helemaal kan uitleggen.. DA kon niets vinden en dacht dus kwestie van trainen, rechtrichten en spieren sterker maken!
Eerst liet ze echt onregelmatigheid zien en dat is nu gelukkig al niet meer het geval dus ik denk dat de training wel zn vruchten af werpt!

Arin voelt vanaf het midden ook echt een beetje alsof er een stok zit van daar tot aan haar staartwervels...

Klinkt alsof een osteopaat heel goed zou kunnen helpen. Een paard dat bokt met galloperen, gaat rennen en dat stijf/strak aanvoelt (een stok) zou weleens blokkades kunnen hebben die een DA niet voelt.

Leuke haflinger :j

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 15:41

Ostheopaat is ongeveer een halfjaar geleden nog geweest! Vraag me af of dat dus de oplossig zou zijn.... Denk nu zelf meer aan het rechtrichten..

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:54

Oh oke, nee dat lijkt me dan sterk dat zal het dan wss niet zijn.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:24

Wat een mooie pony! Persoonlijk zou ik op deze helemaal nog niet gaan doorzitten, ik vind hem nog erg op eieren lopen in draf. Als ik het filmpje zo zie dan is mijn eerste gedachte gas erop! Vooral in draf, minder voorzichtig rijden, meer naar voren, naar de hand toe, over de rug. In de galop vind ik hem wat beter, maar ik denk dat ie daarin ook meer aan het bit zou kunnen. Kan je hem ook naar beneden uitleggen? Ik denk dat ie daar beter van zou worden, als je hem goed "aan het bit" kan krijgen en dan voorwaarts neerwaarts rijden (mét voldoende impuls).

Succes met de verkoop, leuk dier!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 11:39

Bedankt voor je reactie :-)

Ik ben 3 maanden bezig geweest met haar terug te krijgen naar een rustig tempo. Arin kon alleen maar rennen en stressen (en geloof me dan bedoel ik echt niet normaal hard draven en als het even kan aangaloperen).. Doordat ik op een gegeven moment ben gaan zitten kan ik haar veel beter terug rijden, zij krijgt meer rust.. Wel verkort ze haar passen dan dus dit moeten we nu gaan oplossen..
Op zich wissel is het doorzitten veel af met lichtrijden om ook tijdens het lichtrijden het rustige tempo te kunnen behouden .. Nu moeten we gaan werken aan een goede impuls.. En dat ze dit tempo behoud maar met meer kracht gaat lopen..
In de galop kon ze een maand terug alleen maar kei en kei hard schuin door de bak gaan.. Nu is het al stukken verbeterd maar moeten we allebei nog meer van achteruit werken..
Ik ben haar zoals ik al zei echt weer van onderuit, achteruit aan het trainen.. Dus strekken in die hals en proberen van achter de motor draaiend te houden.. Toch pak ik haar af en toe even op om ook die spieren te blijven ontwikkelen..

Er zit veel werk in maar het is wel ontzettend leuk om te doen :-) En het scheelt dat we goede begeleiding krijgen!