Glenstorm, eerste keer L1..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

glenstorm

Glenstorm, eerste keer L1..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 00:17

... wat belabberd slecht ging... madam was hengstig en dan kan ik er helemaal niets mee. (Gaan binnenkort kruiden proberen) Maar aangezien ik voor het eerst fatsoenlijke rijfoto's heb wil ik ze wel even delen. (Voor de geïnteresseerden: ik had 168 :') )

We hebben laatste weken vooral geprobeerd de achterhand eronder te krijgen: met resultaat, ben er heel blij mee op deze foto's
Eigen puntjes:
* Handen rechtop: Wat heb ik ze slecht hier slecht. En iets meer bij elkaar houden.
* Mijn voeten moeten minder hun eigen leven leiden
* Iets rechterop gaan zitten
* Wijken moet ook in de proef gewoon goed gaan, thuis gaat het goed. In de proef liep ze alleen maar over de buitenschouden weg, ze was lastig te corrigeren. Moest wat meer de buitenteugel erbij houden, maar aangezien ze door mn binnenbeen viel lukte het gewoon niet.
* Iets ronder aan de voorkant, komt door de hengstigheid

Hier de foto's
1. Handen rechtop, voeten zijn bagger en iets ronder van voor.
Afbeelding

2. Inzet middendraf, idem over mijn houding, wel fijn actief achterbeen.
Afbeelding

3. Paar passen verder, komt wat tegen de hand :(
Afbeelding

4. Tweede deel gebroken lijn, handen meer bij elkaar
Afbeelding

5. Gebroken lijn, valt uit elkaar, handen meer bij elkaar
Afbeelding

6. Aanschouw mijn bar slechte wijken, ik zit er belabberd op, pony valt door de buitenschouder
Afbeelding

7. Bij E afwenden, viel bij B helemaal door mn binnenbeen :(
Afbeelding

8. Groeten, foei die benen van pony
Afbeelding

9. En ze heeft eindelijk haar dubbelganger ontmoet
Afbeelding

Wees wel lief voor ons, want het ging erg slecht. Normaal gaat het een stuk beter. Fijn zo'n hengstige pony :(

tossielove

Re: Glenstorm, eerste keer L1..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:22

Volgende keer gaat het vast beter! Komt wel goed, gewoon lekker rustig door blijven trainen. Lastig hè, die hengstige merries? Die van mij had er eerst ook last van extremer gedrag, nu niet meer gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:23

Ik zou eerst eens lekker aan de gang gaan met de basis. Ik ben wel heel benieuwd naar hoe ze normaal loopt maar nu is ze er nergens lekker doorheen. Bijv de middendraf, jij zegt dat ze tegen de hand komt maar kijk eens naar jouw strenge hand, dan kan ze ook niet anders. ;) Neem je teugels een stuk korte om te voorkomen dat je gaat knikken in je pols en zo heel streng wordt. Ga nageeflijkheid vragen vanuit activiteit. Dan hoef je alleen nog maar been te geven en hand te sluiten als je opntspanning verliest. Nu probeer je het op te lossen met spanning en werkt het alleen maar averechts.

Succes :)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 00:29

@tossielove Zo dacht ik er ook over, volgende keer beter
@Joolien Gaan we ook, hebben April pas weer dressuur, Daarvoor alleen springen en SGW. Ze was erg gespannen, normaal niet. Drie weken geleden had ik ook concours in de B, ze was ook hengstig. Had 191 en stond onderaan bij: Vriendelijk gereden. Maar ben wel met je eens dat mn hand hier wel streng is en mijn pols echt verschrikkelijk is.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 00:31

koko163

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 10:52

iets voor de hengstigheid kun je bij de dierenarts halen heeft een vriendin van mij ook gedaan zijn druppels die door de brok moeten.

ik vind inderdaad ook dat je je teugels wel wat korter mag nemen en ja verder zeg je het zelf allemaal al in je beschrijving!
op naar je volgende L1 proefje!

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 10:58

Zo belabberd vind ik het er helemaal niet uitzien hoor! Ze mag er inderdaad wat meer doorheen komen, maar zo te zien rijd je de figuren wel netjes. Veel succes met oefenen en met jullie volgende wedstrijd, het komt vast goed met jullie :)!

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:58

Ik vind het er best netjes uit zien!

Ze mag er inderdaad er meer doorheen, en het lijkt alsof je handen vast zet houdt (meer je handen dragen niet vast op het zadel zetten :) ) ze netjes bij elkaar en netjes rechtop.
Succes ermee!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:52

Leuk getekend dier :j , maar wat Joolien zegt: werken aan de basis. Je paardje is niet over de rug en los in zijn lijf, dat moet voor het L1 met een stuk meer ontspanning. Probeer je handen wat meer voor te houden, nu hou je ze te veel bij je en duik je zelf voorover over je handen. Kijk of je haar wat ronder in kan stellen en daarvan uit losser maken zonder zelf streng en statisch met de hand te zijn.

Succes!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 23:42

Vandaag weer gereden. Kon vanwege het weer alleen maar stappen en heel iets draven.
Ze had veel last van de bodem dus maar weinig gedraafd. ze liep voor mijn gevoel best veel op de voorhand. Maar toen ik de foto's zag viel dat best mee. Maar heel iets, verder komt ze soms iets te diep voor en een iets valse knik. Maar dat komt vooral door de bodem

Ik had de camera verkeerd ingesteld daardoor ben ik op alle foto's onthoofd :P
Afbeelding

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:33

Oei, ze loopt totaal niet lekker door de hals heen! Hoe reed je in de B? Af en toe in de prijzen? Ik vind dat je eigelijk echt lekker moet scoren in de B voordat je naar de L heen gaat. Veel overgangen rijden en haar actief krijgen van achter, dan komt die voorkant vanzelf wel. Heb je al een winstpunt in de L? Anders is het misschien goed weer even terug te gaan naar de B om de basis goed te krijgen.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:02

Ze mag zeker meer ontspannen en zelf meer gaan lopen. Maar ik vind het er niet zo belabberd uitzien hoor. Ik denk als jij minder spanning hebt ( strenge hand) dat zij ook beter kan gaan onstpannen.

Ik vind het altijd zoiets raars dat je eerst altijd in de prijzen moet rijden voordat je over zou mogen naar een andere klasse. Als jij constant 190 plus rijdt, ben je best klaar om naar een volgende klasse te gaan en daar verder te groeien. Het gaat mij toch om de punten, niet om de plaatsing.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 13:13

Afgelopen zomer zaten we elk concours in de prijzen, zelden reden geen wp. Meestal 1 proef bovenin de 180 en 1 in de 190. Indoor loopt ze duidelijk minder, hebben wel bijna altijd een wp en laatste paar keer boven 185.

We hebben pas april weer in de L1. Daarvoor twee keer B SGW en twee keer B springen. Bij de SGW moet ik toch een B proef rijden dus dat scheelt.

Bodinee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:29

Inderdaad de punten die je zelf al benoemd; handen rechtop, tenen naar binnen en hakken uitdrukken. Verder zou ik gaan werken aan de nageeflijkheid en de ontspanning van je pony.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:04

Ik heb het idee dat je op bijna elke foto drijft met je spoor erin.. (En daar stoor ik me aan) Kan zijn dat het wat vertekend door de plaatsvwaar de foto's zijn genomen..

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 00:10

Ja beeld is iets getekend, maar zat er veel met mn spoor in, door haar hengstigheid reageert ze nauwelijks, en moet ik in de proef te vaak prikken, met losrijden of trainen gebruik ik dan mijn zweep om iets bij te tikken, maar dan reageert ze daar niet fijn op in de proef en vond ik zelf niet kunnen om daar te doen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:22

jeetje, nu al last van de hengstigheid, dat wordt wat dit voorjaar...

Ik vind je zit niet mooi:
recht op gaan zitten
handen mooi rechtop dragen
benen lang houden
hakken uitdrukken
kijk meer om je hee
Succes!

monica42

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:26

Succes!!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 21:01

Knakker schreef:
jeetje, nu al last van de hengstigheid, dat wordt wat dit voorjaar...

Ik vind je zit niet mooi:
recht op gaan zitten
handen mooi rechtop dragen
benen lang houden
hakken uitdrukken
kijk meer om je hee
Succes!

Helemaal met je eens!
Nee, de hengstigheid is het hele jaar even erg. Alleen stopt ze gewoon niet, behalve als het heel erg vriest.. :(

monica42

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:05

Succes!!!
Ga je haar laten dekken? :D hihi <3 <3

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 21:08

monica42 schreef:
Succes!!!
Ga je haar laten dekken? :D hihi <3 <3

Haha, wil het wel. <3 Maar heb niet zo zin in een wedstrijd stop van een jaar.

monica42

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:10

Haha ze is wel mooi genoeg
Dat begrijp ik mijn paard ga ik ook niet laten stoppen in het midden van de seisoen. Hihi

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:36

Ik sluit me aanbij wt hierboven al gezegd is. Het oogt te strak in de rug hals ed.
Ik moet wel ff zeggen dat ik jevorige topic ook al had gezien, er is zeker vooruitgang! Lekker doortrainen! Succes!