Ik heb haar gekocht op 10 april 2012.
Ze was goed doorgereden op B/L niveau, maar had geen wedstrijdervaring en was verder ook weinig van huis geweest.
De eerste keren thuis rijden en op les gingen niet zo geweldig ze was vreselijk onrustig met haar hoofd, staakte soms etc., ze moest vreselijk wennen aan haar nieuwe omgeving, het met de trailer naar les gaan, tussen andere paarden lessen etc., maar mede wat lessen a la AdB methode kwam er meer rust en begon het beter te gaan, we rijden niet helemaal op die manier, maar een combinatie van.
Sinds januari heb ik een startkaart en heb 2 wedstrijden gereden, maar helaas is Zwingli erg kijkerig zodra ze alleen de baan in moet en leveren de hoeken bij C de nodige problemen op.
Ik heb 3 proeven gereden de 1e had ik 165p. de 2e 171p. en de 3e 179p. er zit dus wel vooruitgang in.
Gisteravond naar les geweest en heeft iemand even gefilmd en het leek me leuk om dat filmpje eens aan jullie te laten zien en te horen wat jullie er van vinden.
Zwingli loopt graag op de voorhand, daar zijn we dus druk mee bezig dmv overgangen tempowisselingen, figuren etc.
Een wat sneller tempo vindt ze makkelijker dan een langzamer tempo dan maakt ze nog wel eens een taktfoutje.
Mijn benen zijn mijn grootste probleem, moet mijn benen meer laten hangen en hakken meer naar beneden.
Verder zijn alle tips, op- en aanmerkingen welkom, bij voorkeur opbouwende kritiek waar ik iets mee kan

Tweede keer proefrijden

Privéles afgelopen zomer

Onderlinge wedstrij december 2012

Filmpje van onze les van gisteravond
. Zo voel je je paard minder fijn aan, en kan je minder goed rijden op je zit.