Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
gewoon de hulpteugels echt in de kast houden en zonder blijven rijden. Paardrijden is keihard werken!

Silks schreef:Bedankt voor de positieve reacties! Is fijn dat jullie toch vinden dat ik juist bezig ben. Het vertrouwen zal inderdaad nog verder moeten groeien daar we elkaar nog maar twee maanden kennen.
aeolusnr1 : de laterale flexie paste ik inderdaad toe toen ik haar net had, deze tip/begeleiding had ik van mijn vorige instructeur die zich hoofdzakelijk met Spaanse dressuur bezig hield. Echter, na het veranderen van stalling, kreeg ik hier in mijn nieuwe stalling commentaar (van enkelen, gelukkig niet iedereen) op en ben ik er maar mee gestopt. Ik rij wel zodra ze opgewarmt is veel zijgangen, en dit lukt ook behoorlijk. Het is ook meestal zodra ik met zijgangen, veel overgangen etc begin dat ze zich echt ontspant dus ik kan me helemaal vinden in jouw raad
Aurora3 : zoals in mijn post genoemd : ik rij haar gewoon altijd hetzelfde, met of zonder hulpteugels, en met of zonder ontspanning ? Het is niet dat ik zit te wringen en sleuren om haar mooi te doen lopen, ik rij haar meteen zoals het moet, en de ontspanning volgt wel. Ik wissel voldoende af met eens een sprongetje, wandelen, longeren in plaats van rijden, ... En als ze goed haar best doet dan stop ik ook tijdig, niet pas als ze helemaal moe is of geen zin meer heeft. Stoppen zodra ze goed loopt gaat waarschijnlijk het omgekeerde effect hebben, ze werkt heel graag dus dan gaat ze denken als ze zich ontspant dat ze moet stoppen.
Ik hou jullie van vorderingen op de hoogte