bazige pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lissa_91

bazige pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 18:45

hallo, ik heb bijna mijn pony 8 maand. In het begin was hij super braaf maar dan verschoot hij de laatste tijd bijna in elke hoek van de buitenpiste.
Het is dan beginnen beteren en ben dan voor de winter verhuisd naar een privémanege met binnenpiste. Daar was hij vele rustiger geworden en verschoot niemeer.
Hij nam altijd zijn bit vast en ben ik dus verandert van bit (rolbit) ook. Hij loopt nu minder weg en kan hem beter houden.
Het probleem is nu dat hij niet wil loskomen in zijn mond en hij verveelt hem na een tijd rijden ook al doe ik veel oefeningen.
Galoperen durf ik soms niet met dat ik met de de tijd zwaar ben gevallen doordat hij weg is gecrost.
Kan iemand mij helpen met tips geven want ik ben mijn moed even kwijt ook ;(

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:47

Heeft je paard niet last van zijn mond of rug? Dat misschien eerst eens bekijken? Hoeveel komt je pony nu buiten? Het kan zijn dat hij zo vervelend is als hij niet genoeg buiten komt. Ook eens kijken naar je voerpatroon, even een beetje meer informatie geven :j

TurdusMerula

Re: bazige pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:49

Je pony is vermoedelijk niet bazig, maar probeert je iets aan te geven.
Dat ie fysiek ergens last van heeft, jij niet genoeg leiderschap bied of nog iets anders; dat kan van alles zijn.
Zoek iemand in je buurt die je vertrouwt en die je hiermee kan helpen.
Misschien is qua rijden Centered Riding iets voor je. :)

lissa_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 19:15

TurdusMerula schreef:
Je pony is vermoedelijk niet bazig, maar probeert je iets aan te geven.
Dat ie fysiek ergens last van heeft, jij niet genoeg leiderschap bied of nog iets anders; dat kan van alles zijn.
Zoek iemand in je buurt die je vertrouwt en die je hiermee kan helpen.
Misschien is qua rijden Centered Riding iets voor je. :)

Ja dat kan wel dat hij niet genoeg leiderschap heeft. Maar fysiek denk ik niet want hij is niet moe te krijgen :P
toch bedankt voor de tips ;)

Wellantdagen

Re: bazige pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:58

Misschien helpt het als je je pony echt aan het werk, de ene oefening naar de ander zodat hij op jou moet letten. Dat jij de leiding neemt in het rijden.