Co reserve kampioen klasse B!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yucome

Co reserve kampioen klasse B!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 14:17

Hallo!!!

Afgelopen weekend de limburgse kampioenschappen gehad in Oirsbeek. De hele nacht niet kunnen slapen van de zenuwen, maar het resultaat was goed! Een mooie 2e plaats met 405 punten. *\o/* Drie puntjes te kort om kampioen te worden.
Co is een 5 jarige ruin. Zijn moeilijkste deel is de galop, om daar genoeg souplesse, sprong en buiging te houden zonder dat hij uit zwaait. Ook werken we aan wat meer horizontaal evenwicht, omdat hij snel de voorhand opzoekt.

Voor mijn gevoel ging de proef lekker, helaas een foutje in de galop waar ik twee 4'en voor scoorden (wat dus bepalend is geweest voor de plaatsing). Maar dat was ook mijn eigen schuld, want ik was er niet genoeg bij. Ook op veel overgangen hebben we 6jes gescoord dus als iemand daar tips voor heeft :). In de zomer gaan we door naar het L1.

http://www.youtube.com/watch?v=-CrkWXGm ... e=youtu.be

Graag tips voor de galop te verbeteren en de overgangen :).

Arielle_

Re: Co reserve kampioen klasse B!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:26

Ziet er goed uit hoor, gefeliciteerd met het resultaat!

Ik zou voor de tempowisseling bij de draf bijvoorbeeld meer verschil laten zien, duidelijk wegrijden en ook (wordt vaak vergeten) duidelijk terugrijden, scoor je gelijk een punt meer.
In de galop lijkt hij ook nog weinig balans te hebben? Kan ook door z'n leeftijd komen natuurlijk. Als dat zo is zou ik zeggen zoek een mooi lang bospad op en ga er in een lekker voorwaarts tempo overheen galopperen.

Jurroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:10

Ik vind het er bijzonder goed uitzien...

Dit is nou precies wat er bedoeld wordt met een actief ondertredend achterbeen. In m'n topic ([RT-P] Oefendressuur per video) krijg ik hier vaak vragen over. Meestal wordt gedacht dat het actief ondertreden pas vanaf de klasse M een rol mee gaat spelen. Maar juist in de lagere klassen is het van groot belang om een start te maken met het aanleren hiervan. In deze proef is heel goed te zien wat hiervan de voordelen zijn...

De galop zou nog wat meer gesloten mogen zijn. Probeer nog iets meer voorwaartse drang op te wekken en met name meer begrenzen van de buitenschouder. Ik zou in de training wat meer schoudervoor rijden zodat hij op de wedstrijd wat makkelijker recht te richten is.

De overgangen terug zien er wat mij betreft prima uit. Mooi progressief gereden en heel zuiver in de beweging. De overgangen stap-draf en draf-galop zouden met wat meer impuls mogen en stiller in de aanleuning. Hierbij zou ik hem voor de overgang iets aktiever maken en daarbij goed controleren of hij nageeflijk blijft.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:49

Wat een lekker lopend paard! De galop ziet er ook niet verkeerd uit maar het is wat braaf. Iets meer lef en al wat meer gesloten en je zal al een puntje meer gaan scoren.

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:17

wat een mooie draf met swing!
Hij loopt netjes in een gelijke aanleuning.
De galop kan je verbeteren, door simpel weg veel kilometers te gaan maken, met tempowisselingen erin. Inderdaad een mooi recht stuk in bijvoorbeeld een bos of park.

Komt wel goed met jullie! Mooie rustige combinatie en dat meer pit erin, dan komt wel!

nummer13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 19:23

Wat een fijne proef! Je zit er zelf ook mooi rustig en in balans op.
Blijf voor de overgangen veel schakelen om je paard scherp aan de hulpen te houden... Zowel bij vooruit rijden als terugkomen. Goed blijven letten op nageeflijkheid en zelfhouding.
Galop mag nog iets meer bevestigd worden en wat meer door d'r lijf heen komen, maar dat komt vanzelf in je trainingen wel goed. Ga zo door!

Anneloes___M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:58

Ziet er goed uit hoor, gefeliciteerd met het resultaat!

Ik zou voor de tempowisseling bij de draf bijvoorbeeld meer verschil laten zien, duidelijk wegrijden en ook duidelijk terugrijden .
verder is het beeld echt heel fijn ! :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:40

Super leuk dier om naar te kijken! Hier ga je zeker mee scoren ook in de L. Ik ga mee met de vorige reacties, meer verschil laten zien in de tempowisselingen en proef iets netter afwerken. Super leuke combi!

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:00

Ziet er super netjes uit!

Echt tips heb ik niet, alleen wat ook al is gezegt, meer verschil laten zien in de tempowisselingen.