Beaubette schreef:da heeft alleen gezegd, 1 maand na operatie absolute boxrust, daarna een maand boxrust met 2x daags 10 minuten stappen en na die maanden mag die in een kleine paddock en mag je er weer opzitten en conditie opbouwen. Mijn paard heeft inderdaad ook de buikpeesplaten kapot vandaar de boxrust
Ah, bekend terrein.
Bij mij werden haar achterhandspieren heel erg zwak na de ok, omdat het voor haar moeilijk was haar buik aan te trekken en over de rug te komen. Ook had ze last van slappe kniebanden, waardoor ze heel erg vage kreupelheidjes kreeg, maar dit was allemaal al een hele lange poos na de ok. Ik moest haar ldr gaan rijden, echter!!!! Met de kanttekening dat ze zo laag diep en rond mocht als ze Zelf aangaf, en dat in het begin niet langer dan 5 minuten en dan uitbouwen maar ik moest toen wel 7 dagen per week gaan rijden, dat zou ik bij jou dus niet meteen doen, rustig aan opbouwen uiteraard. Vwnw in eerste instantie want een duikboot wordt niet sterker van achteren en zodra de achterhand sterker word door oefeningen kan je meer en meer ldr toepassen Heel scherp aan t been zetten, goed hand laten volgen en dan dmv de ldr buik en ruggebruik stimuleren. Alleen waar je heel erg voor op moet passen is verzuring van de spieren, ik gaf Eggersman elke dag om te helpen.
Ik denk dat het schema van biaamber04 een mooie leidraad is.