Daisylien op wedstrijd 2-2 L1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zwaantje_

Daisylien op wedstrijd 2-2 L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 16:00

hallo

na veel getwijvelt zat ik me te bedenken zal ik me filmpjes er wel op zetten :)
had gisteren 2-2 wedstrijd bij taams in oostzaan kom ik wel vaker dicht bij me eigen stal..
gezellig met 2 stal genooitjes een met een fries die mee ging en ik met Daisylien (fjord) op wedstrijd en de andere heeft ons gereden :)

wilde ik gaan losrijden veel spanningen kon niet eens normaal stappen begin ging ik als een gek door de baan :( uit het niks dit was de eerstee x op wedstrijd dat ze dit heeft gedaan....
dus aardig angstig geworden even dus toch maar volle moed gaat draven en 1 galopje toen mocht ik al naar binnen...

eenmaal in me proef was ze vrij rustig gelukkig alleen voor mijn gevoel trok ze me elke keer uit het zadel dat is heel weinig te zien in me filmpje..

eigen commentaar is:
handen iets stiller
benen iets stiller
en op me kont zitten vooral in de galop
genoeg gepraat hier de filmpjes

proef 7 had ik 185 punten filmpje ziet er redelijk netjes uit maar voor gevoel was ik echt niet te vreden... heb hem ook in 5 minuten gereden normaal altijd rustig aan gedaan maarja

http://www.youtube.com/watch?v=jNgDmWjB ... e=youtu.be

proef 8 had ik 183 en had moest bij B volte 15 meter doen en die deed ik met me stome hoofd bij E dus had een -2 er bij anders had ik daar ook 185 punten op gehad maarja niks aan te doen zelfde gevoel als proef 7 had ik bij deze proef ook

http://www.youtube.com/watch?v=xtr2ndqi ... e=youtu.be

veel kijk plezier!

had bij me 2 de proef wel leuke commentaar :) met daar bij leuke fjord, zou iets actiever kunnen en mag voor de L2 wat meer op het achterbeen, werk aan verruimen

groetjes Patricia

FriesWytske

Re: Daisylien op wedstrijd 2-2 L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:24

Heb alleen de eerste proef bekeken. Tempo is op zich goed, alleen mag je meer impuls hebben. Verder lijkt het alsof hij heel erg in je handen hangt en op de voorhand loopt. Ik zou vooral met die impuls bezig gaan, want dan kun jij je benen ook stiller hebben. Nu zit je constant te drijven. Ook mag de overgang van middengalop naar arbeidsgalop beter accentuëren. Je ziet nu geen verschil.

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:32

Ik vind het er netjes uitzien. Ik vond zelf de eerste proef vat vlotter in de tweede proef gaat je paard wat meer hangen af en toe aan je teugels. Ik denk dat je verkeerd in galop aanspringen je in je eerste proef punten heeft gekost. Let op bij je wijken de ene kant op gaat netjes de andere kant op loopt ze een beetje schuin weg probeer haar dan goed recht en actief te houden.

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 17:38

FriesWytske schreef:
Heb alleen de eerste proef bekeken. Tempo is op zich goed, alleen mag je meer impuls hebben. Verder lijkt het alsof hij heel erg in je handen hangt en op de voorhand loopt. Ik zou vooral met die impuls bezig gaan, want dan kun jij je benen ook stiller hebben. Nu zit je constant te drijven. Ook mag de overgang van middengalop naar arbeidsgalop beter accentuëren. Je ziet nu geen verschil.

met de inpuls zijn we heel hard aan het trainen had ook bijde proeven een 5 klopt
en me benen moeten ook stiller zijn we ook druk bezig en middengalop moet idd meer verschil laten zien vooral in het terug rijden
wat ik al zei begin van me verhaal ben vlink aan de kletter geweest in de buitenbak dus de schrik zat er nog wel vrij in bij mijn
ze ging idd ook erg in me hand :(

dankje wel voor je tips :)

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 17:41

Ostra schreef:
Ik vind het er netjes uitzien. Ik vond zelf de eerste proef vat vlotter in de tweede proef gaat je paard wat meer hangen af en toe aan je teugels. Ik denk dat je verkeerd in galop aanspringen je in je eerste proef punten heeft gekost. Let op bij je wijken de ene kant op gaat netjes de andere kant op loopt ze een beetje schuin weg probeer haar dan goed recht en actief te houden.

dankje wel :)
eerste proef vond ik zelf ook iets te vlot 2de fijne thempo vond ik zelf....
nee dat heeft me geen punten gekost was gewoon een 6 zonder commentaar :) daar was ik ook al bang voor maar nop...
wijken klopt links vind ze iets makkelijker dan rechts train dit elke dag ook veel in de lessen..
en doe ook grond werk met het wijken zo probeer ik het nog beter en makkelijker te maken voor der
en vooral bij de moeilijke kant wilt ze idd niet meer actief blijven en als ik der wel goed heb dan gaat ze weer te hard krijg helaas niks kado van der :P

Iris_Casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:31

Probeer in de trainingen iets meer het schakelen mee te nemen, ook om hem scherper aan je been te krijgen.

Succes!!!

Zwaantje_

Re: Daisylien op wedstrijd 2-2 L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 20:52

thuis is ze scherper aan het been schakelen doen we heel veel thuis gaat alles goed wedstrijden is het altijd net anders.. maar bedankt voor de tip iris_casper!