Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
l0tje89 schreef:Bedankt voor het filmpje! En de reacties, maar juist dat was de vorige keer aan de hand dat het zadel op haar schoft aan drukken was en aan de zijkanten, dus is juist opgelost en ik let hier ook steeds weer op als ik ga rijden, dus dat is zeker het probleem niet. Ik denk zelf dat ze mij echt aan het uitproberen is..
l0tje89 schreef:Bedankt voor het filmpje! En de reacties, maar juist dat was de vorige keer aan de hand dat het zadel op haar schoft aan drukken was en aan de zijkanten, dus is juist opgelost en ik let hier ook steeds weer op als ik ga rijden, dus dat is zeker het probleem niet. Ik denk zelf dat ze mij echt aan het uitproberen is..
funnyhorses schreef:l0tje89 schreef:Bedankt voor het filmpje! En de reacties, maar juist dat was de vorige keer aan de hand dat het zadel op haar schoft aan drukken was en aan de zijkanten, dus is juist opgelost en ik let hier ook steeds weer op als ik ga rijden, dus dat is zeker het probleem niet. Ik denk zelf dat ze mij echt aan het uitproberen is..
Nee paard is je aan het vertellen dat er iets niet lekker zit!!!
Dat je zadel opgevuld is wil niet zeggen dat het ook goed gedaan is.Doet je paard dit ook als je zonder zadel erop gaat zitten?(of met barebackpad)
Als je paard al een pijnlijke plek had dan drukt daar het zadel waarschijnlijk weer op.
Misschien een idee om met een impressionpad een keer te rijden?
Ik weet dat zadels een HOOP ellende kunnen veroorzaken en dat het vaak ook best een zoektocht is naar de oplossing.
Maar negeer dit niet,je paard reageerd niet voor niets zo.
funnyhorses schreef:Precies ralphtdw![]()
In dit filmpje word ook duidelijk uitgelegd wat gebeurd als je zadel te lang is.
http://www.youtube.com/watch?v=3ei4nv-ltSA
Ga nooit ervanuit dat als je zadel is opgevuld/aangepast dat het dan meteen goed is gedaan.
Zadelpassers schieten als paddestoelen uit de grond maar ik moet de goeie nog tegenkomen hoor!!!(zoekt nog steeds nml)
ralphtdw schreef:funnyhorses schreef:Precies ralphtdw![]()
In dit filmpje word ook duidelijk uitgelegd wat gebeurd als je zadel te lang is.
http://www.youtube.com/watch?v=3ei4nv-ltSA
Ga nooit ervanuit dat als je zadel is opgevuld/aangepast dat het dan meteen goed is gedaan.
Zadelpassers schieten als paddestoelen uit de grond maar ik moet de goeie nog tegenkomen hoor!!!(zoekt nog steeds nml)
ja klopt ik weet er alles van wij hebben denk ik al wel 7 verschillende gehad en nu hebben wij er 1 waarvan wij denken ja deze is goed.
doet ook de zadels van anky. maar deze man zij al als het zadel word opgevuld wat veel zadelmakers doen bij het paard zelf hebben ze een zak wol mee.
maken ze een sneetje en drukken ze er wat in dit is nooit goed omdat het ander wol is en dit gaat klonten en nooit gelijkmatig ligt.
een goed zadelmaker is moeilijk om te vinden.
maar wat gewoon het belangrijkste is wat je voor elkaar moet hebben.
1 zadel
2 tandarts
3 fysio osteopaat. (hier geloofden wij nooit in maar sinds een aantal jaar hebben wij ieder jaar of half jaar een fysio bij ons paard paard veranderd echt ook andere paarden op stal die ataxie hebben of andere aandoeningen je ziet ze gewoon met de dag veranderen. en deze vrouw legt het ook helemaal uit dat je denk owhja dat is logisch dom kan je wel voor je kop slaan en heb je zo hele tijd door gereden.
je ziet ook heel veel paarden zie de staart scheef dragen dit heeft te maken dat er ergens iets niet goed zit of vast zit en dan komt deze vrouw erbij en is het over.