Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
roxy_ZharaX schreef:ik ga proberen 's ochtends ook te gaan zodat ik ze kan buiten samen met mijn 2shetlanders.
maar kan dit dan geen kwaad dat ze dan van 7u tot 17u in de modder staan zonder schuilhok en droge plek?
R.X. schreef:Duidelijker kan het paard niet zijn en zelf zei je het ook al.
Paard werd onrustig toen ie bijna niet meer naar buiten kon.
Dus laat paard zoveel mogelijk paard zijn.
roxy_ZharaX schreef:ja, ze krijgt voldoende hooi,2bieten, en een halve schep recreatie korrel zonder haver.
ik zou mijn paard graag elke dag buiten zien maar dit zal niet gaan vrees ik.
Ik zit elke dag op school en 's avonds laat ik de paarden buiten.
Onze weide is ook 1grote modderpoel en om de hele dag in de koude modder te staan
lijkt me ook niet fijn. ze is ook geschoren maar haar benen niet.
bedankt voor de reactie ik dacht al dat dit paardje veel meer buiten moet. Ik hoop dat ik ze toch kan buiten laten overdag.
de andere paarden hebben geen last van dat ze energie te veel hebben maar
dit ligt ook anders per paard.
ik geef de mijne geen appels - wortelen etc waar suikers in zitten want dan word ie weer erg heet en onbewerkbaar
hij was op mijn vorige stal ook een tikkende tijdbom omdat ie 23uur per dag op stal stond --- heb het voer aangepast -- magnesiumcitraat gekocht naar een andere stal verhuist en het is een heel ander paard geworden
probeer eens cavalor pianissimo of horsefood easymix daarin zit ook meer magnesium in en dit is voor voor temprament volle paarden
, m.a.w. zelfs mijn oh zo koele dames zijn met dit weer actiever en alerter als in de zomer maar die kunnen iig hun energie kwijt. Dit gaat al jaren goed en ik heb ook nog geen prolblemen met mok gehad (ik ken wel iemand die veel mokproblemen kon voorkomen/behandelen met het product mud-slide)