snel afgeleid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

valeryshogun

snel afgeleid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 08:18

zodar er maar een deur open gaat een paard bij komt is hij erg snel afgeleid wat ik ook doe of probeer het kan het niet laten om zijn hoofd omhoog te gooien en te kijken. naar 10 min goed in de gaten gehouden hebben wie er allemaal bij zijn gekomen doet hij weer braaf wat ik van hem verwacht. maar ben ik wel weer 10 min verder iemand tips hoe ik hem wel op zijn werk bezig houd????

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 08:37

Zorg dat jij degene bent die hem afleidt. Dus constant bezig houden. Mocht hij afgeleid dreigen te raken vraag je iets extra's van hem. SB inzetten,, een overgang oid en rijdt hem daarbij extra rond door de hals zodat hij zich er niet uit kan drukken

valeryshogun

Re: snel afgeleid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 08:39

ja dat is juist het probleem hij loopt erg boven in zodra hij lager loopt is hij me altijd voor ga ik dan een volte draaien of iets dergelijks trekt hij gewoon aan zijn bit en heb ik niks te zeggen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 08:41

Volte is een te makkelijke oefening daarmee blijft hij de mogelijkheid houden zich aan jou te onttrekken. Je moet iets "moeilijks" vragen zodat hij daar al zijn aandacht bij nodig heeft.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:23

Veel overgangen. Elke keer als hij opklijkt stuur hem dan naar voren. Midden drafje doen en pas weer naar de arbeidsdraf als hij weer zijn aandacht bij jou heeft.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:01

Het is idd hier al gezegt, jij moet de aandacht vragen, jij moet het paard afleiding bezorgen, en nu wacht je eigenlijk een beetje af tot wanneer paardje lief even terug bij jou komt, zo werkt paardrijden idd niet.
Jij moet het paard echt bezig houden, zijgangen, schouderbinnenwaarts, traver, stelling vragen, contra stelling vragen, .....

valeryshogun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 11:30

ik begrijp dit allemaal het probleem is alleen dat hij 4 word dus traverse ofzo ben ik nog niet mee bezig. klein beetje wijken en schoedervoor doet hij wel. ik probeer echt zijn aandacht te vragen maar is erg moeilijk misschien is het nog puur zijn joningheid

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:19

Je zegt nu zelf , daar ben ik nog noiet mee bezig.
travers is nog steeds een basis oefening hoor, en dat het dan idd nog niet uitgevoerd wordt zoals op een wedstrijd , tjaaa dat maakt in wezen niet zo erg veel uit.
Dit is een oefening waar je het wijken voor druk kan in zien.
in dit voorbeeld is dit dus het bij machte zijn om controle over de achterhand te hebben, dat je de achterhand net iets opzij kan plaatsen dus.
Die zelfde controle moet je hebben over de voorhand, dit alles is basis, want zolang je geen basis controle hebt over waar het paard zijn voeten plaatst , dan kan je eigenlijk geen enkele oefening serieus gaan rijden.
dit is basis werk.

vlalery schreef:
ik begrijp dit allemaal het probleem is alleen dat hij 4 word dus traverse ofzo ben ik nog niet mee bezig. klein beetje wijken en schoedervoor doet hij wel. ik probeer echt zijn aandacht te vragen maar is erg moeilijk misschien is het nog puur zijn joningheid

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:25

waarom open je over hetzelfde paard tegelijkertijd 4 verschillende topics ????
Kon dit niet in één enkel topic ?????

Axelleeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:52

Vervelend, probeer hem bezig te houden. Hij moet leren dat het om jou gaat en niet om de deur of andere dingen. Rijd hem naar voren, ga sneller, en weer langzamer. Of ga juist heel langzaam draven, daar heefd hij ook aandacht voor nodig. Misschien kan je idd schriktraining gaan volgen, zoals hierboven al werd gezegd. Dat helpt echt heel goed, vooral om een band te scheppen tussen jou en het paard. Ik heb ook 1 keer per maand schri,training. Het helpt echt heel goed, je merkt dat je paard veel minder snel is afgeleid en monder snel schrikt. Nog veel succes!

Thirsolieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:13

Hoii, slangenvoltes (met zoveel mogelijk bogen) zijn ook erg handig om je paard bezig te houden als hij erg snel afgeleid is.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:29

Waarschijnlijk voel je paard aan jou al dat er iets aan gaat komen, waardoor je hem ook vrij spel geeft om te gaan reageren. Probeer meer te doen, overgangen, voltes, wat ook al genoemd is. Het heeft te maken met leiderschap en op die momenten trekt hij zich niets van jou aan, oorzaak daarvan is; geen respect voor jou op dat moment. \
Je zou wat grondwerk kunnen doen om eens wat meer aandacht te krijgen/verdienen waardoor je ook je paard anders gaat leren kennen.

Misschien goed/leuk/leerzaam om je daar eens in te verdiepen?

Succes!

valeryshogun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 06:12

dat zal ik zeker een doen dank je wel !

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 06:57

Ik zou me er niet zo druk over maken. Paard is pas 4.
Het moet nog meer bevestigd en zekerder worden. Zoek juist veel afleiding op, zodat hij meer gewend raakt aan zaken om hem heen. Deel van de opleiding. Concentratieboog is gewoon kort.
Leg af en toe eens iets vreemd in de bak: open paraplu of hang een vlag op. En lekker erom heen rijden. Wordt hij dapper van.