rare gang als er iemand anders op rijd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilsechanel

rare gang als er iemand anders op rijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 19:54

hallo,

mijn paard chanel (draver) die gewoon kan galopperen enzo en waarmee ik vaak spring want ze houd heel veel van springen maar ben nu ook bezig met dressuur.
Als ik gewoon rij op mijn paard, en ik laat even later mijn vriendin op haar rijden gaat het gewoon goed, maar als ik er weer op ga zitten en aan draaf naar een tijdje doet ze een hele rare wiegelwaggang volgens mij zit ze gewoon met haar voorbenen in draf maar met haar achterbenen in galop.... weet iemand waarom ze dat doet of wat het betekent?

ik zou het heel fijn vinden als iemand mij kan helpen :)

xx

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 08:19

Het kan een balansfoutje zijn. Laat je vriendin het eens filmen, dan weet je meer hoe de benen neer gezet worden.
Dit soort onbalans kan te maken hebben op het lichamelijke maar ook op het geestelijke vlak. Misschien kom je dan iets te sterk in met je drijvende hulpen? Dan weet je paard niet precies wat de bedoeling is: draf of galop.

Succes.

crazygirl1

Re: rare gang als er iemand anders op rijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 08:35

Hoe het komt en hoe het heet geen idee, maar deze gang komt vaker voor bij dravers. In een koers worden ze ervoor gediskwalificeerd.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 08:50

Er zijn een hoop dravers die ook de tölt en/of telgang kunnen. Laat de gang eens filmen, dan kan je zien of het inderdaad een 'dralop' of telgang/tölt is. :)

ilsechanel

Re: rare gang als er iemand anders op rijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 14:22

Oke dankje allemaal :) ik zou het een gaan filmen, maar als ik er zelf op rij doet ze het niet dus het is echt raar maar in iedergeval dankje