ik rij nu ong. een jaar op mn bijrijpaard en het gaat eigenlijk heel goed.
maar sins een maand ben ik tegen een probleem aangelopen, ik heb een te sterke rechter hand.
ik zet onbewust dus meer druk op de rechter teugel, waardoor ze heel stug word op rechts. ook loopt ze sneller weg over de schouder in de rechtergalop, omdat ik mn rechterteugel strakker heb dan mn linker waardoor ik haar dus niet goed kan begrensen op de buitenkant.
ik heb dit nooit gehad maar sins een maand, maar wasschijnlijk al veel langer, heb ik dus ongelijke handen. sins een maand begon mijn instrukteur te zien dat het paard er anders van ging lopen en ook dat mijn houding er door veranderde. sins dat moment word er wel 100 x tijdens de les gezecht dat ik mn hand moet ondspannen. maar dat lukt gewoon niet. want voor mijn gevoel hou ik mijn teugels met de zelfde kracht vast.
ik begin het nu wel te merken wanneer ik mn hand weer te strak vast pak (dat merk ik vooral aan mn paard, niet aan mezelf)
maar ik word er nu een beetje gek van en mijn vraag was of er meer mensen hier last van hebben of hebben gehad en hoe ze er vanaf zijn gekomen?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Groetjess!