Trainen met Dorando

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Trainen met Dorando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 16:47

Een tijdje terug heb ik een topic gemaakt over mijn bijrijdpaardje Casilla ([RT-HAW] Trainen met Casilla 'Velazquez (KrackC) x Cabochon').
Helaas kan ik Casilla al een behoorlijke tijd niet rijden, aangezien zij last heeft van haar rug. Ze is hiervoor behandeld in een kliniek en de eigenaresse is weer begonnen met trainen, maar zij is voorlopig even de enige die op haar rijd om haar niet over te belasten.
Nu ik dus niet op Casilla kan rijden, rijd ik een ander paard van dezelfde eigenaar, namelijk Dorando.

Wat informatie over Dorando:
- Ruin
- 11 jaar
- Werkt graag voor je, maar je moet het er wel echt uit (kunnen) halen.

We zijn nu ongeveer 4 maanden een combinatie en trainen zo'n 2x per week. We hebben nog geen officieël niveau, we hebben nog geen wedstrijden gereden. We zijn op dit moment veel bezig met tempocontrole, ruggebruik, rechtrichten, ontspanning en het ondertreden van de achterhand.

Geen geweldige foto´s, maar wel een indruk :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:58

Ik heb het idee dat je (ik kan het niet goed zien) dat je je handen als pianohanden hebt, beter rechtophouden alsof je een bekertje in je handen hebt ;)
verder.ziet het er netjes uit!!

Pallatin

Re: Trainen met Dorando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:46

Het plezier straalt van je gezicht! Mooi om te zien...ik vind je heel netjes zitten, verbeterpuntje zijn idd je handen...op foto vier lijk je wat scheef te zitten, maar dat zal wel een momentopname zijn

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:51

Ziet er netjes uit!

Alleen lijkt het dat je handen als piano handen hebt, probeer ze netjes rechtop te houden.
En op foto 7 lijkt alsof je benen heel erg afsteekt, maar kan zo lijken door het stamoment ;)

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 15:43

ik kan die pianohandjes niet goed zien hoor... als ik de tweede foto zie, houd je ze netjes rechtop!

Leuk paardje!

Wat ben je aan het doen op foto 4?
Aan het wijken?
Probeer je lichaam recht te houden. Nu heb je je linker schouder helemaal naar achteren. Je gaat helemaal scheef zitten

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 10:52

Bedankt voor jullie reacties en tips!
Ik heb inderdaad last van pianohandjes! Ben hier hard aan aan het werken en moet zeggen dat het we'll steeds iets beter gaat :)
Nu jullie het zeggen, zie ik idd mijn scheve houding op foto 4. Ik denk dat dit gewoon een momentopname is..

Axelleeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:45

Mooi paard, het ziet er ook leuk uit en je hebt volgens mij veel plezier. Er zijn eigelijk weinig tot geen punten waar je op kan verbeteren. Ja je hebt pianohanden maar je werkt eraan dus dan ik het goed. Ga zo door en veel succes!

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:30

Jullie twee zien er vriendelijk en geconcentreerd uit. Je hebt een mooie zit, met name je beenligging is goed. Met je bovenlichaam hel je iets te ver naar achteren, probeer verticaal te zitten.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 19:22

Dankjulliewel voor de tips, ga er zeker mee aan de slag! :D

Its_Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:18

Je benen liggen erg mooi langs zijn buik. Je hebt een nette zit, ik zou alleen proberen je handen op gelijke hoogte te houden. Achterhand mag er nog wel wat meer onder (ik las dat je dat ook aan het trainen bent), veel overgangen en tempowisselingen rijden om de achterhand te actieveren. Maar over het algemeen vind ik het er erg netjes uitzien, ga zo door!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 17:29

Dankjewel! Ja daar zijn we idd mee bezig :) En mijn handen idd, blijft toch altijd een lastig puntje, maar ik probeer er ook aan te werken! :)

Wellantdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:46

Wat een leuk paard! Ik kan het niet goed zien, maar op foto 4 lijkt het wel of dat je beugels vrij kort zijn. Maar dit kan op foto's natuurlijk ook wat vertekenen ;)