afgelopen vrijdag (18-01) zijn er weer stukjes van mijn les gefilmd. Ik ben zo blij met de filmjes dat ik het heel graag wil laten zien!
Ik heb er 1 totaal filmpje van gemaakt, dus alle korte stukjes achter elkaar gezet.
Op de video zien jullie mijn grote schat Tango. En groot is die, hij is denk ik wel 1.75 en echt heerlijk breed. Tango is sinds juni vorig jaar op de manege. Ik rijd hem sindsdien heel erg veel. Momenteel helaas iets minder omdat een ander meisje uit mijn les hem voor vast rijd om de week, dus ik rijd hem dan meestal om de week.
Ik vind dat wij echt al enorm vooruit zijn gegaan! In het begin was die bij lange na niet constant nageeflijk, totaaaaal niet aan je been (toen moesten we hem ook echt met een spoortje rijden) en de galop was een uit elkaar gevallen iets.
Nog steeds is er veel verbetering mogelijk! Hij is soms nog steeds wat tegen de hand, vooral op links wanneer dat binnenachterbeen eronder moet, dat vind die gewoon onwijs moeilijk om te doen. Hij is ook nog wat scheef, ik probeer hem op de lange zijdes iets schoudervoor te zetten zodat die rechter wordt. Bij het aanspringen in galop komt die vaak ook nog tegen de hand en hij wil linksom nog wel een bokken in galop (al moet ik zeggen dat dit echt al minder aan het worden is). Hij mag ook echt nog meer aan het been, maar ook dit is al zo beduidend beter dan eerst!
Mijn voordeel vrijdag was dat die vlak daarvoor al gelopen had, hij was dus echt heerlijk los van voren met heel soms wat teveel vastigheid op links, maar soms was die ook te los van voren waardoor ik echt die neus er meer uit moest zien te krijgen.
Wat bij mij nog steeds een aandachtspunt is zijn die stomme onderbenen. Die bewegen me echt nog teveel. Ik ben er echt elke les enorm mee bezig. Ik ben er wel achter dat mijn benen teveel bewegen doordat ik mijn knieën niet lekker aangesloten krijg. Maar ik weet dit punt dus en ben er enorm hard mee aan het oefenen! Op een ander paard zijn mijn benen wel heel veel stiller.
We hebben ook 2 hele kleine sprongetjes gedaan en Tango is totaaaal geen springwonder haha. Wat een lompe boer zeg! Dus dat stelt echt niks voor.
Nou genoeg gebabbeld, hier het filmpje! Oh en zet je geluid niet te hard want mijn instructrice kan goed hard blèren

Even een filmpje van vorig jaar juni. Ik vind dat we echt enorm vooruit zijn gegaan!
En wat vinden jullie? Zijn we vooruit gegaan?
Liefs Linda