Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aeolusnr1 schreef:De oplossing zoeken in hulpmiddelen is daar waar de kennis en kunde van de ruiter eindigt.
Je zegt dat het tijdens het trainen je wel lukt om hem nageeflijk te rijden, daar twijfel ik dan heel sterk aan, waarom lukt het je hier dan ineens niet meer ?????
Je moet niet op kracht rijden, je moet het paard vragen zo te lopen, dus niet echt trekken dus.
In wezen is het rijden van een buitenrit niet zo heel verschillend aan het rijden in een piste, jij moet het paard in beide gewoon correct rijden.
biancalaylo schreef:Ik weet wat je bedoeld, gewoon laten gaan, als hij dat doet, doet die het helemaal zelf, je zou misschien wel met je zweep een klein tikje op ze nek geven zodat die weet dat het niet mag.
BlazeLove schreef:biancalaylo schreef:Ik weet wat je bedoeld, gewoon laten gaan, als hij dat doet, doet die het helemaal zelf, je zou misschien wel met je zweep een klein tikje op ze nek geven zodat die weet dat het niet mag.
Ik wil mijn paard zijn rug hier mee niet verpesten![]()
en met zweep kan ik hem niet rijden dat flipt hij hem een beetje zeg maar.
Dobbelsteenn schreef:ik denk dat ik al weet waar de fout zit... Het ''aan de teugel'' laten lopen. Hoe doe je dit? Een paard moet vanzelf ''aan de teugel'' gaan vanuit de ontspanning, en niet omdat het zo mooi is.
BlazeLove schreef:Dobbelsteenn schreef:ik denk dat ik al weet waar de fout zit... Het ''aan de teugel'' laten lopen. Hoe doe je dit? Een paard moet vanzelf ''aan de teugel'' gaan vanuit de ontspanning, en niet omdat het zo mooi is.
zeer licht knijpen in de teugels ik wil hem zo min mogelijk in de mond zitten en beetje been.
zodra hij nagevelijk loopt ontspan ik alles, dan loopt hij een paar ronden zo, en dan moet ik hem weer vragen omdat hij zijn hoofd zo omhoog doet dan.
aeolusnr1 schreef:Dan moet jij idd alles weer opbouwen, even checken wat hij al kan, en dan wat er niet goed gaat apart gaan intrainen.
Maar doe dit niet op eigen houtje , zoek een instructeur en volg les, das echt een noodzaak.
laetitia schreef:Weet je niet of hij hiervoor bereden/getraind is?
Het is niet even een kwestie van hem aan de teugel rijden, het is een kwestie van het hele lichaam trainen waardoor hij beter op zijn achterhand komt en de juiste bespiering krijgt. Gevolg is nageeflijkheid.
En daar gaat tijd inzitten
Heb je les?
laetitia schreef:Jouw methode is niet goed meis. Eerst moet je zijn lichaam soepel krijgen dmv veel voltes, wendingen, overgangen. Heel veel figuren!
Hij moet soepel en los in zijn lijf en rug worden, dan loopt hij uiteindelijk vanzelf nageeflijk.
.. En neem les anders ga je er alleen maar mee prutsen... Niet stom bedoeld natuurlijk! biancalaylo schreef:Om ff terug te vallen op:
''aeolusnr1: elk paard is te rijden met zweep''
Dat is niet waar;) en een zweep is een hulp middel, dus niet nodig tog?
en over nageeflijk rijden. je moet indd eerst je paard voorwaarts laten lopen, etc etc.
een vriendin heb een eigen paardje heb nu les en mag NIET haar vragen pas als haar paard der hand op zoekt dan mag ze vragen. dus ik zou indd even een instructeur erbij halen! die kan je meer leren:)
BlazeLove schreef:Ik heb hem nog maar sinds een week dus ik weet ook niet wie of hoe hij beleert is.
Het enige wat ik wil is dat hij zijn hoofd niet zo extreem hoog heeft zodat hij niet naar een tijd rugklachten ofzo krijgt.