Fries Mark aan het werk! :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonepooh1

Fries Mark aan het werk! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 20:20

heee bokkers! :D
Deze foto's zijn van de zomer en we zijn al wel wat verder,
maar ben benieuwd wat jullie er van vinden! :)
Ik ben totaal geen goede dressuur ruiter, maar ben er echt hard mee aan het werk en doe erg mijn best! *D
Ik zelf vind ik dat mijn houding sowieso beter kan!
Handen iets hoger, naar voren kijken, Hakken uitdrukken en meer contact maken!
Ook rij ik met Rubbere sporen, Puur omdat hij zelf wat meer door moet lopen omdat hij anderst heel gauw Op zijn voorhand valt! :D
goed ben erg benieuwd wat jullie er van vinden! :D

FOTO'S ZIJN OUDER!

Zowel hier zou ik mijn hakken meer moete uitdrukken, naar voren kijken en handen wat hoger! :j
Afbeelding

Ook hier Moet ik wat meer contact houden!
Afbeelding

Teugels meer opmaat! ( Hij heeft hier zijn mond open omdat hij aan het kauwen/knabellen was op zn bit! )
Afbeelding

Met deze foto ben ik echt blij! Niet om hoe ik zit 9 dan kan ik wel huilen :+ ) Maar om zijn houding!
maark heeft vaak veel spanning in zijn lijf waardoor hij zijn hals vast zet, vooral in de galop!
maar hier vind ik hem netjes lopen! :)
Afbeelding

Ook rijden we regelmatig met een neckrope! :):)
Afbeelding

Afbeelding

Ben érg benieuwd wat jullie er van vinden!
Alle tips zijn welkom en we gaan er zeker wat mee doen! :))

Vicky_88

Re: Fries Mark aan het werk! :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:47

leuk paard.

die foto die jij zo leuk vind... vind ik minder leuk. Je ziet dat ie daar heel zn rug wegdrukt en heel gespannen vasthoud.

Ik zou meer proberen dit paard voorwaarts neerwaarts op eigen benen te laten lopen. Succes

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 17:28

Vicky_88 schreef:
leuk paard.

die foto die jij zo leuk vind... vind ik minder leuk. Je ziet dat ie daar heel zn rug wegdrukt en heel gespannen vasthoud.

Ik zou meer proberen dit paard voorwaarts neerwaarts op eigen benen te laten lopen. Succes

Klopt! Het plaatje hoe hij kwa hoofd loopt is wel redelijk, alleen kwa hoe hij in zijn lijf enzo loopt klopt helemaal wat je zegt! :)

xninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:22

Leuk paard, probeer hem wat losser in de hals te maken en je handen minder vast te zetten. dat zal ook wel mee werken voor een betere hoofd hals houding en betere ontspanning!
succes :)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:26

Ik zie volgens mij dat jij zelf je rug erg opspant... Klopt dit? Misschien doe je het onbewust maar het stoort je paard wel degelijk, misschien is hij daarom zelf soms zo gespannen :j Als je probeert iets meer ontspannen te gaan zitten zal dat Mark ten goede komen denk ik :) Dan komt dat met je handen en hakken ook vanzelf goed :)

Knap paard trouwens, veel succes samen!

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 20:24

Heleennn schreef:
Ik zie volgens mij dat jij zelf je rug erg opspant... Klopt dit? Misschien doe je het onbewust maar het stoort je paard wel degelijk, misschien is hij daarom zelf soms zo gespannen :j Als je probeert iets meer ontspannen te gaan zitten zal dat Mark ten goede komen denk ik :) Dan komt dat met je handen en hakken ook vanzelf goed :)

Knap paard trouwens, veel succes samen!

Klopt Ik kan nooit zitten!
Zal er mee werken!

Dankjewel

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:51

Met neckrope vind ik hem veel ontspannender en ruimer lopen! Al is het lastig te beoordelen van 2 laatste foto's en het blijven moment opnamens! En dat contact zoeken gaat moeilijk als je je handen gedeeltelijk vast zet maar toch eigenlijk niks in je handen hebt. Inderdaad meer contact houden en meegeven als hij neigt te ontspannen. Vind het een erg mooi paard!!!

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:51

Je mag je handen ook iets rechter op houden, het zit een beetje tussen ''pianohandjes'' en rechtop in als ik het goed zie.
Ik vind het er met neckrope ook meer ontspannen uit zien dan bij de andere foto's. :j

Ambertjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:42

Inderdaad, houd het mooi ontspannen. Met neckrope ziet het er heel goed uit :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:28

Ik vind het een leuk paard en jullie een fijne combinatie.
Wat me opvalt is dat je op de rijfoto's met bit, vooral bezig bent met z'n voorkant.
Zelfs aan je lichaamshouding is dat te zien.
Friezen zijn gemakkelijk wat rennerig en kroppen zich vervolgens op zonder ruggebruik. Tegenhouden in de mond versterkt dat alleen maar.

Met neckrope zit jij meer 'in' het paard en laat hem onder je door lopen.
Dit maakt het paard ruimer en meer ontspannen.
Mijn tip: probeer deze aanpak ook tijdens het rijden met bit mee te nemen.
Wat minder naar voren, iets meer met je paard 'meeliften'. Zijn achterbenen doen het werk; als ruiter concentreer je je op alle vier zijn benen. Hoe ontspannener jij zit (blijven ademhalen :) ), hoe meer het paard dat ook zal doen.
Succes

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 16:30

Ik neig inderdaad naar Pianno handjes!
Dankjullie wel! :D

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 16:31

senna21 schreef:
Ik vind het een leuk paard en jullie een fijne combinatie.
Wat me opvalt is dat je op de rijfoto's met bit, vooral bezig bent met z'n voorkant.
Zelfs aan je lichaamshouding is dat te zien.
Friezen zijn gemakkelijk wat rennerig en kroppen zich vervolgens op zonder ruggebruik. Tegenhouden in de mond versterkt dat alleen maar.

Met neckrope zit jij meer 'in' het paard en laat hem onder je door lopen.
Dit maakt het paard ruimer en meer ontspannen.
Mijn tip: probeer deze aanpak ook tijdens het rijden met bit mee te nemen.
Wat minder naar voren, iets meer met je paard 'meeliften'. Zijn achterbenen doen het werk; als ruiter concentreer je je op alle vier zijn benen. Hoe ontspannener jij zit (blijven ademhalen :) ), hoe meer het paard dat ook zal doen.
Succes

Mag ik vragen wat je bedoelt met " met het het bit mee gaan

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:50

O, sorry voor de wat kromme formulering.
Ik bedoel dat je de teugel/het bit niet gebruikt om tegen te remmen, maar om te begrenzen/bij te sturen. De drang voorwaarts moet blijven (zoals bij de neckrope). Wat goed werkt is om een volte te rijden als je paard te snel lijkt te gaan.

lovepardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:43

Ik vind het er een beetje gespannen uitzien... En denk dat je zadel iets aan de grote kant is. Er is amper nog rug over lijkt wel?? Ik heb hier ervaring mee en weet dat je paard er niet beter van gaat lopen helaas.

Misschien iets om eens te laten nakijken?

Iris_Casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:57

Ik heb ook het idee dat je zadel aan de grote kant is?? Met de neckrope ziet er super leuk uit!!

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 20:24

zadel is inderdaad wat aan de grote kant! Dit is ook niet het goede zadel, Zijn eigen Wintez Dressuur zadel moet opgevult worden dus rijd tijdellijk met deze!

Ik heb met jullie tips gewerkt en het rijden gaat nu allemaal een stuk beter! :)