evenwicht bewaren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Togechick

evenwicht bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 18:52

Ik heb vanochtend voor de tweede keer op mijn 5-jarige paard gereden die net is ingereden. In stap ging het goed, ook los van de longe, maar toen ik hem liet draven, viel ik een beetje naar voren tijdens het lichtrijden. Paardje schrok en ging ervandoor, ik viel eraf --> hersenschudding -O-
Ik weet dat het aan mij ligt, omdat ik nog maar 2 jaar rijd en dus nog niet goed genoeg zit. Gelukkig rijdt mijn zus veel langer dan ikdus zij kan ons paardje doorrijden.
Ik vroeg me af of er oefeningen zijn die ik op een manegepaard kan doen om mijn balans in draf te verbeteren. Iemand tips?

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:41

Een jong paard inrijden is niet het makkelijkste. Een balans oefening is de volgende, het fijne is dat dit ook zonder paard kan:Pak een cement bak (boerenbond), zet hem omgekeerd neer, leg er een yoga bal of skippybal op en ga er op zitten. Je evenwicht bewaren is niet eenvoudig. Maar je oefent er heel goed je balans mee, en dat heb je ook nodig op je paard.

Succes.

Sterkte met de hersenschudding.

joeluna

Re: evenwicht bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:02

Ik heb geen verstand van wat je hier vraagd :) maar wel van een hersenschudding. Je kunt dan beter helemaal niks doen, niet lezen, spelletjes spelen, sms'en, computeren. Want dan heb je veel kans dat je iets aan je hersenschudding overhoudt later. (bijv. veeeel hoofdpijn, etc.) Maar het is maar een tip, dus misschien nog even wachten met computeren ;) Succes

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:24

Het is totaal verkeerd, om een beginnende ruiter op zo'n jong paard te laten rijden.
Droom ervan , en blijf er voor de rest uit de buurt.
Er zijn idd oefeningen om beter je evenwicht te houden, maar tegen dat je dat in de praktijk op een paard kan tonen, dan zijn we zeker een paar jaartjes verder.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:12

Neem zitlessen op een ervaren paard. En pas als je daar zonder teugels in alle gangen je balans kan houden kun je proberen zelf je overgangen te gaan rijden. Lijkt simpel maar is het niet.

DonjaxAlla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:02

wat je ook kan doen is het oefenen op een skippybal! je gaat gewoon zitten alsof je aan het rijden bent en dan zo lang mogelijk stilblijven zitten. Bij mij werkte het altijd!

Wellantdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:50

Neem zit les!
En rijden zonder zadel/beugels kunnen je ook helpen je evenwicht te verbeteren.