Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Voor de noodzakelijke beweging kun je haar longeren of laten vrijspringen. Geeft ook geen risico voor jou.BlazeLove schreef:ga eens een paar schriktrainingen doen?
Dat kan je thuis doen met inderdaad dat gene wat xxmariskaXX1 zeg, maar je hebt ook profencionele schriktrainingen
sharon197 schreef:Heeft hij het alleen met andere paarden erbij? Sommige paarden kunnen zich opgesloten voelen met meerdere paarden om hun heen en kunnen ze zulk gedrag vertonen. Als het ook is met het rijden alleen in de bak, dan kan ik je denk ik alleen dezelfde tips geven als de rest, schriktraining, buitenritten en vooral angs negeren en expres vervelend gedrag afstraffen.
jessiicaatje schreef:sharon197 schreef:Heeft hij het alleen met andere paarden erbij? Sommige paarden kunnen zich opgesloten voelen met meerdere paarden om hun heen en kunnen ze zulk gedrag vertonen. Als het ook is met het rijden alleen in de bak, dan kan ik je denk ik alleen dezelfde tips geven als de rest, schriktraining, buitenritten en vooral angs negeren en expres vervelend gedrag afstraffen.
Naja als ik in de les rijd, vind die de paarden niet echt eng. Maar zodra ik gewoon vrij ga rijden of op wedstrijd is opeens alles en iedereen eng.
lotte_horses schreef:Doet hij het alleen als je erop rijd, of ook soms aan de hand of los in de wei...?
Als dit het geval is zeker omdat je zegt dat hij het niet altijd doet en hij bij schriktraining nergens een probleem van maakt, denk ik ook dat het aan jouw ligt.
Hij probeert waarschijnlijk ook gewoon onder het werk uit te komen, en als dat werkt dan doet hij dat vaker.
Dus ik zou hem vanaf nu heel kordaat zijn en hem goed aan het werk zetten. Als hij zich moet blijven concentreren op de oefeningen die je van hem vraagt heeft hij geen tijd om ontsnappingsplannetjes te bedenken.
Maar ga eerst eens op zoek naar de oorzaak van het wegrennen.
Is het uit angst? of omdat hij onder het werk uit wil komen? Of hij te veel energie heeft? of...