Mijn paard kleeft aan een ander paard, hoe los ik dit op?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HEY_BUDDY

Mijn paard kleeft aan een ander paard, hoe los ik dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 14:47

Hoi paardenliefhebbers! Mijn paard is op een leeftijd dat ik hem zadelmak kan maken, ik ben daar vorige week mee begonnen. Nu heeft mijn ruin een (ouder) weidemaatje waar hij vresenlijk aan kleeft, dit vind ik heel vervelend omdat ik zo problemen krijg met het zadelmak maken, omdat hij helemaal niet bezig is met mij! Hoe zou ik dit kunnen oplossen? groetjes :)

Sammie

Re: Mijn paard kleeft aan een ander paard, hoe los ik dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:50

Waar wil je hem dan zadelmak maken? In de wei/paddock waar dat andere paard bij is?

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:52

Gewoon net zoals je nu doet waneer je hem gaat longeren of andere oefeningen.
Ik neem aan dat zijn 'weidemaatje' dan ook niet in de bak staat

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:52

Ik lees even mee. Mijn merrie kleeft op het strand gigantisch aan andere paarden. Met een fotomeeting is ze nauwelijks te rijden, maar rijdt zij mij ;)

HEY_BUDDY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 15:57

Ik maak hem zadelmak in de wei, ze hebben daar geen bak, wel een speciaal stukje voor mij afgezet :) het probleem is dat mijn ruin dus de hele tijd op het weidehek zit te letten en ze hinneken de hele tijd naar elkaar. Het weidemaatje staat dan gewoon in stal.

Mies1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:00

Kan je niet zorgen dat ze niet bij elkaar kunnen komen?

Hinnekken naar stalmaatje werd bij mijn paard tijdens inrijden steeds minder. Gewenning?

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:04

Ben ook al bezig om mijn paard ietsjes los te krijgen van mn andere paard. :+ jammer genoeg is mijn oudje juist de ergste, waardoor de kleine nu ook maar hysterisch gaat doen. pffff.. Had wel zoiets dat ik dit eerst voor elkaar wil hebben voordat ik echt ga beginnen met inrijden.

HEY_BUDDY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 16:06

Mies1997 schreef:
Kan je niet zorgen dat ze niet bij elkaar kunnen komen?

Hinnekken naar stalmaatje werd bij mijn paard tijdens inrijden steeds minder. Gewenning?

Ze kunnen niet bij elkaar komen, ze kunnen elkaar zelfs niet zien! maar misschien is het idd eventjes, ik ben net een weekje bezig dus :) iniedergeval bedankt :)

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:53

Is nog een jong dier. Ik vind dit een heel normale reactie. Al de jonge paarden die wij zadelmak gemaakt hebben deden dit ook wel hoor. Omdat je ze uit hun vertrouwde omgeving haalt, weg van zijn vriendjes.

Gewoon blijven verder doen. Na een tijdje gaan ze dit wel gewend raken.

HEY_BUDDY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 15:05

steflyn schreef:
Is nog een jong dier. Ik vind dit een heel normale reactie. Al de jonge paarden die wij zadelmak gemaakt hebben deden dit ook wel hoor. Omdat je ze uit hun vertrouwde omgeving haalt, weg van zijn vriendjes.

Oke heel erg bedankt! Kan nu niet veder gaan omdat de grond bevroren is door die vervelende sneeuw.. al levert het wel hele mooie plaatjes op! Groetjees!

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:28

HEY_BUDDY schreef:
steflyn schreef:

Oke heel erg bedankt! Kan nu niet veder gaan omdat de grond bevroren is door die vervelende sneeuw.. al levert het wel hele mooie plaatjes op! Groetjees!

Hetzelfde hier!
Heel veel succes nog!