Gevallen op mijn staartbeentje,problemen met bit vasthouden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

28011970

Gevallen op mijn staartbeentje,problemen met bit vasthouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 19:01

Hoi Ik ben vorige dinsdag erg gevallen op mijn staartbeentje, ik weet niiet of ik die haflinger nog kan vertrouwen, ze bokt maar is omdat ze fris staat, maar ze houd ook nog eens haar bit vast, en dan kan ik niets doen als ze bokt, en vlieg ik er zo af.... kunnen jullie me anders raad geven?? Wat kan ik doen tegen een paardje dat haar bit vasthoud? Ik rij er goed dressuur mee, maar is zo moeilijk, ze kan niet goed plooien want heeft er geen nek voor, is ook niet mijn paardje, maar van manege, ik ben bang om foto's te laten maken, kan me haast niet rechtstellen als ik vanuit hurk zit, dan is het net of ze er een priem door steken, zo pijnlijk, is nu al een week geleden en nog zo'n pijn! Weet niet of ik die haflinger nog kan vertrouwen?

Nobodyshere

Re: Gevallen op mijn staartbeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:28

misschien kun je voordat je gaat rijden hem/haar longeren

Revanches

Re: Gevallen op mijn staartbeentje,problemen met bit vasthouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:15

AP-->RT-P

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:22

Kun je niet vragen bij de manege of je een andere pony mag rijden?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:09

Ga eerst eens naar de huisarts om te laten kijken of je staartbeentje niet gebroken is. Een verkeerd geheeld staartbeen is een ernstig handicap als ruiter.

Ambertjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:40

Inderdaad, ga eens naar de dokter...

xCandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:55

Ik zou net zoals de bonvestaande bokkers zeggen eerst eens even naar de dokter gaan, want als het gebroken zou zijn is een enorme tegenvaller ivm paardrijden en de rest!
Als alles in orde is en je gaat weer rijden, zou ik vragen voor een andere pony/paard. Misschien gaat het dan beter!

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:56

Inderdaad even naar de dokter. Als het niet gebroken is, maar gekneusd zou ik zeker binnen een paar weken even naar de osteopaat gaan. Mijn moeder heeft haar staartbeentje 19 jaar geleden gebroken en had er nog steeds last van, omdat-ie dus scheef zat. De osteopaat heeft haar ermee kunnen helpen.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:58

Langs de dokter gaan! First things first! En wat het paard betreft, veel manegepaarden durven dit, maar het heeft niet veel zin om het eruit te proberen rijden omdat er nog zoveel andere mensen op rijden...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:59

zeker even naar de huisarts gaan, ik ben na een flinke bokpartij een aantal weken terug ook van mn haf gevallen, huisartsenpost geweest en staartbeen zwaar gekneusd, nog een hele tijd flink last van gehad, en nu af en toe nog . als ik bijv op een harde stoel zit, of met het rijden van mn paard.
Zou even na laten kijken of het niet gebroken is, en goed naar je lichaam luisteren. Voorlopig even niet rijden.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:59

Eerst naar de dokter en dan op de manege vertellen dat je voortaan op een bravere wil. Zo'n pony hoort m.i. niet op een manege thuis.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:00

Zoals de andere al zeggen, eerst naar de dokter.
Ik heb er ook een val op gemaakt, zon jaar geleden, en heb er nog last van. Daarna gewoon door gereden. En dat was dom, heel dom. Want nu heb ik er nog last van.

jessicaberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:42

als je paard het bit vast pakt moet je het bit een gaatje hoger doen, je paard hoort het bit niet vast kunnen te pakken !
op moment dat jij hem strakker doet komt bit iets verder in de mond en kan hij hem niet vastpakken, en nee het is dan niet zo dat je zn lippen tever rekt gebeurt dat wel zat het bit goed en zou je kunnen denken aan een ander bit