Tips voor springhouding ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eveliienxx

Tips voor springhouding ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 19:53

little_birdy

Re: Tips voor springhouding ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:55

armen iets terug houden minder naar de oren toe
tenen naar binnen en benen meer op de plek houden :)

leuk paard !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:55

Je leunt op de nek, probeer om dat niet te doen! Ook moet je proberen je hakken laag houden.

DanielleTL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:56

Voetjes niet naar de zijkant steken, nog iets meer teugel geven misschien :)
Verder zit je echt super mooi! :D

eveliienxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 20:01

okee dankje (:
Ik weet nou nooit of je je handen op de hals, of erboven moet houden ?
Ik denk zelf altijd op de hals maar niet erop leunen, maar daar werk ik aan.
Meer teugel geven ben ik ook mee bezig, alleen deze pony was flink aan het weigeren waardoor ik de teugels er goed aan moest houden, en had nogal race-neigingen na de sprong, en ik vind het moeilijk zo snel van teugellengte te wisselen, ahha

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:15

Ik zou eerst de verlichte zit eens gaan oefenen zonder hindernissen. En daarin proberen om, zonder op de hals te leunen en zonder licht te rihjden of aan de teugels te trekken, in balans te blijven. Hakken wat lager dan bij de dressuur, knie en bovenbeen aan je zadel (beetje x benen maken), je billen ietsje uit het zadel, net een paar centimeter, en je bovenlichaam een heel klein beetje naar voren. Je handen horen plat en naast de hals. Probeer te bedenken wat de functie is van het je handen naar voren doen: je wilt het paard ruimte geven aan de voorkant om de hals en het lichaam te kunnen verlengen. Aangezien de teugels in de mond bevestigd zijn en niet aan zijn oren, moet je dus je handen naar voren brengen richting de mond. Als de verlichte zit zonder hindernissen goed gaat, ook tijdens tempowisselingen en in de galop, kun je balkjes gaan draven en vervolgens lage in-uitjes springen om zo je balans verder te ontwikkelen.

jans1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:26

je leunt idd op de nek van je paard, probeer je armen rond te houden maar wel ontspannen en goed soepel meegaan met de beweging. verder zit je er heel netjes op :) !!!!!

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:30

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Daarnaast heb je ook te weinig foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Indien je geen foto's meer hebt, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar **-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.