Dochtertje van 6

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mindypony

Dochtertje van 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 14:02

Mijn dochtertje van 6 rijdt af en toe op haar verzorgshetje timo,maar gewoon erop zitten en met mamie buiten lopen met een halster touwtje ; )
Mijn vraag is alleen hoe leer je een klein kindje van die leeftijd haar balans houden? ze zit er heel stijf op en zou er zo afvallen als hij ineens om zou draaien,ik heb haar al gezegd dat ze haar knieen wat moet klemmen,hoe leer je zoiets haha.
Verder vind ze het ook moeilijk om de teugels wat korter te hebben,waardoor de pony lange teugels heeft en zo de shetlander streek kan doen,stiekem naar het gras toe.... :P

oudaccountx

Re: Dochtertje van 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:04

Weet niet of haar papa aanwezig is, maar laat hem een keertje voor paard spelen.. :P een mens zit sowieso al een stuk lastiger dan een pony, en vooral als papa dan nog even 'wilde' bewegingen gaat maken (omdraaien, wiebelen, hobbelen etc.) Het klinkt echt als onzin, maar op een gegeven moment moet ze wel blijven zitten en het is nog leuk ook haha!

Filoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:05

Ik had ook op een shetje geleerd, je laat haar best ook een met een hoofdstel rijden, en het halster-en touw erboven aan doen. De rest vraagt gewoon tijd. :j

mooney

Re: Dochtertje van 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:08

Laat het klemmen buiten wegen, zorg eerst dat ze ontspannen op de pony gaat zitten ;) Anders heb je kans dat ze gaat klemmen met haar hele benen en dat is een crime om weer af te leren.

Dus een beetje afleiden van wat ze aan het doen is, want zodra je gaat focussen op ontspannen is het juist lastig. Ook willen 'spelletjes' nog wel eens helpen. Laat haar wegwijs worden op de pony, dus oren aanraken, staart aanraken, keertje rondje om de wereld doen. Lekker spelenderwijs de balans laten vinden.
Als ze dan al wat vaster zit kan je ook een keertje met alleen een longeersingeltje wat oefeningen aan de longe doen.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:09

gewoon veel oefenen zou ik zeggen! niet te veel natuurlijk ivm de leeftijd maar ik denk dat dat er vanzelf ingroeit ik had ook problemen toen ik klein was om te blijven zitten tijdens de galop, dat komt vanzelf goed.