Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
EllaBellaah schreef:Ik zou juist wel gaan longeren met een bijzet (mits is uitgesloten dat het paard last van zijn rug heeft), elk paard heeft namelijk een voorkeurs kant en daar moet jij op inspelen. Je hoeft het paard niet perse heel laag in te stellen en ik zou hem ook niet met stelling laten lopen. Ik denk dat je hem beter aan beide kanten even strak kan bijzetten, zodat hij ook rechts om wat rechter in het lichaam wordt. Als dit beter gaat zou ik hem pas rechts met wat stelling vragen.
Maar als eerste bekijken of hij geen last van z'n rug heeft
fennayara schreef:als een paard aan een kant wel en aan een kant niet goed loopt is hij 9 van de 10 x gewoon scheef of heeft een scheef bekken of scheve heup.
je kunt van alles gaan proberen,van rijden tot longeren,maar het probleem zal blijven.
Ik zou het paardje eerst goed nalaten kijken door bijv een accupunctuur,deze kijkt t paard na,zet recht als t nodig is en behandeld na.
vandaaruit heb je een recht paard en kun ja je rijplobleem gaan oplossen door inderdaad goed les en veel rechtrijden.
ga ook informatie opzoeken over rechtrichten,want dat gaat iets verder dat gewoon een rechtlijntje rijden.
ook wij hebben dit plobleem gehad met onze 4 jarige pony,wilde slecht de hoeken door,slecht buigen enzzz uiteindelijk 6 maanden beziggeweest met goed rechtrichten en goede lessen....maar uiteinde;ijk had dit geen nut.1x accupunctuur gedaan bij ellen kral,en bleek dat zijn heup links iets lager stond waarschijnlijk van een val als veulen.....
pony is behandeld..weekje rust,weekje opbouwen en loopt nu als n trein en loopt op links echt zonder problemen..
niet alles is rijtechnisc op te lossen hoe hard je ook je best doet......laat m nakijken en kijk vandaaruit verder...
succes ermee