Galopovergangen blijven lastig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

glenstorm

Galopovergangen blijven lastig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 21:59

Hee bokkers!

Ik zit al een paar weken te twijfelen of ik dit hier zo plaatsen maar toch besloten het wel te doen.
Ik heb nu een leuke D pony, we starten sinds iets meer dan een halfjaar in de B dressuur.
Fijne pony, tegenwoordig heel fijn in aanleuning in stap, draf en galop constant nagevelijk.
Maar de overgangen van draf naar galop en van galop naar draf lukken gewoon niet.
Tegenwoordig gaan ze thuis en op de les wel wat beter maar op concours blijven ze mislukken.
Ze komt tegen de hand, reageert niet op mn been of springt (soms meerdere malen) verkeerd aan.
Vandaag op concours sprong ze rechtsom zelfs 3 X verkeerd aan, kreeg ik een 3 voor.
En linksom kwam ze erg tegen de hand, kreeg ik een 5.
Na het aanspringen komt ze mooi nagevelijk en galoppeerd ze fijn rond.
Overgangen van galop naar draf komt ze ook tegen de hand (terwijl ik haar op mn zit naar draf rijd) of 'valt' ze uit galop.
Krijg bijna altijd een 5, behalve vandaag want nu zit de proef zo in elkaar dat je met je rug naar de jury toe naar draf moet, dus had 2 6en :P

Aan de longe met bijzet gebeurt dit niet, tenzij hij heel los zit dan wel.

Maar hoe kan ik mijn probleem oplossen, ik ga namelijk over een maand naar de L1 en dan heb ik dus nog wel even de tijd om eraan te werken.
Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Ymkeerica

Re: Galopovergangen blijven lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:09

Mijn pony springt ook heeeel vaak verkeert aan maar na 1 maand kwam ik erachter dat is tijdens het aanspringen naar binnen keek en mijn hele lichaam dus ook een kleinbeetje mee bewoog. Nu kijk ik tijdens het trainen altijd extreem naar buiten om het mezelf weer ff goed aan te leren :)

aeolusnr1

Re: Galopovergangen blijven lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:34

Haaaa nu ben je er weer .
Jouw vorige topic was over een probleem met jouw paardje , middendraf lukte niet zo best.
Nu is het probleem blijkbaar de galop.
Ik denk dat jouw paardje dus duidelijk de basis mist, en het is aan jou om die er in te krijgen.
Je kreeg al heel veel tips bij je vorige topic, doe er dan ook iets mee, dit is tijdverspilling, zowel voor jou als voor mij.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 22:35

aeolusnr1 schreef:
Haaaa nu ben je er weer .
Jouw vorige topic was over een probleem met jouw paardje , middendraf lukte niet zo best.
Nu is het probleem blijkbaar de galop.
Ik denk dat jouw paardje dus duidelijk de basis mist, en het is aan jou om die er in te krijgen.
Je kreeg al heel veel tips bij je vorige topic, doe er dan ook iets mee, dit is tijdverspilling, zowel voor jou als voor mij.

Middendraf gaat nu echt super, jullie hebben we heel goed geholpen, dus ik dacht: misschien kunnen jullie me hier ook wel mee helpen