Bovenlichaam stil houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Clown_14

Bovenlichaam stil houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 10:25

Hoi bokkers!

ik heb een probleem.ik heb een heel meegaande zit.alleen mn bovenlichaam kan ik haast niet stil houden.iemand tips? :D

Rianne11_42

Re: Bovenlichaam stil houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 10:31

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt... Wat kan je precies niet stilhouden, hoe ziet het eruit en wat zijn de gevolgen ervan?

pitbullgup

Re: Bovenlichaam stil houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 10:38

Heb ik ook last van :) probeer goed je buikspieren aan te spannen en jezelf lang te maken zit je automatisch stiller

nouca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:16

Clown_14 schreef:
Hoi bokkers!

ik heb een probleem.ik heb een heel meegaande zit.alleen mn bovenlichaam kan ik haast niet stil houden.iemand tips? :D

heee,
daar had ik ook last van maar sinds ik een bodyprotector heb is het helemaal over wel heb ik dat ik soms mijn naar voren heb
ik let nu ook aldoor op mijn houding en is het helemaal goed.
dus zou ik gewoon goed opletten met hoe je zit.

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:06

Heeft te maken met een onafhankelijke zit. Een leuke oefening is: pak een cement kuip, zet hem op de kop, leg er een yogabal/gymnastiekbal/skippybal op en ga er zelf opzitten. Probeer in evenwicht te blijven. Je zult merken dat je vanzelf 1 kant opvalt. Dit gebeurt dus ook wanneer je in het zadel zit. Flink oefenen en na 1 week zou het al makkelijker moeten gaan.
Dit doe ik tijdens mijn clinics en het heeft altijd een verrassend resultaat voor de deelnemers!

Succes.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:10

Marjolijnvdh schreef:
Heeft te maken met een onafhankelijke zit. Een leuke oefening is: pak een cement kuip, zet hem op de kop, leg er een yogabal/gymnastiekbal/skippybal op en ga er zelf opzitten. Probeer in evenwicht te blijven. Je zult merken dat je vanzelf 1 kant opvalt. Dit gebeurt dus ook wanneer je in het zadel zit. Flink oefenen en na 1 week zou het al makkelijker moeten gaan.
Dit doe ik tijdens mijn clinics en het heeft altijd een verrassend resultaat voor de deelnemers!

Succes.

Goede tip, maar ik denk niet dat iedereen zomaar een cementkuip voor handen heeft :P.