Hakken te fel uitdrukken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yellomofoon

Hakken te fel uitdrukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 03:14

Ik heb dus een probleem...
Ik druk mijn hielen echt overdreven fel uit, mijn voet staat soms echt bijna verticaal in de beugel, echt niet om aan te zien!
Heb er nog nooit commentaar op gehad tijdens de wedstrijden, maar wil daar ook niet echt op wachten...
Heeft iemand tips om dit tegen te gaan? Beugelgaatje langer is denk ik niet de oplossing want ik zit al vrij lang.

Ik doe het trouwens vooral als ze lekker actief loopt, misschien doe ik het ook omdat ik dan beter kan uitzitten, bij uitgestrekte draf bijvoorbeeld.
Ik vraag me ook af of ik trouwens de enige ben die dit doet? Ik zou wel een foto willen posten maar het is echt niet om aan te zien :+

Gowlan

Re: Hakken te fel uitdrukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 04:42

Hihi nu ben ik toch benieuwd naar een foto!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 08:54

Toch je beugel nog een gaatje langer en steeds maar weer bewust zijn van je voeten, de stand van ej voeten moet zo zijn dat als je paard wge gehaald word je gewoon op de grond blijft staan, als je je hakken te ver uitdruk zou je achterover vallen, dus eigenlijk met te veel hakken uitdrukken, zit je ook te gespannen op de rug van je paard , dat kan bij een gevoelig paard leiden tot meer drukker gedrag enz enz

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 08:48

Probeer tijdens het lichtrijden eens 2x te staan en 1x te zitten, je zult dan meer balans moeten pakken en ik denk dat dit lastiger is wanneer je je hakken zover uitdrukt. Misschien dat je dan je hak wat verder naar boven brengt en dat gevoel wat meer kunt trainen? :)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:56

Probeer je enkel als een veer te zien. "Veren in je enkels" kreeg ik altijd te horen van instructeur. Het werkt echt, omdat je je enkelgewricht niet meer vast zet in één positie.

Een wat drastischere mogelijkheid is om eens zonder beugels te rijden. Bewust ontspannen je benen laten afhangen.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 12:06

Bedankt voor de tips! Zonder beugels rijden doe ik al wel regelmatig (zo eens in de maand of om de maand).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:09

Ik denk sowieso je beugels langer maken. Dit extreme hakken uitdrukken lukt vooral goed als je je beugels te kort hebt. Bij langere beugels zal je dit denk ik veel minder snel doen.