Nuadhu Nuage AKA Noedel, is onze tinker(dek)hengst van 4,5 jaar. Wij hebben hem zelf zadelmak gemaakt en ingereden en sinds het afgelopen half jaar écht dressuurmatig aan het trainen ipv beetje rondjes hobbelen met af en toe een wedstrijdje

Aanstaande zondag hebben we onze eerste L1 wedstrijd. Wij zitten in een speciale regeling ivm starten met een hengst en dat ik geen L2 heb gereden. Zie hier hoe dat werkt: [TI] NSvT - speciale regeling KNHS voor starten met hengsten
Als wij zondag een wp pakken mag ik mijn startpas aanvragen en officieel starten. Helaas de afgelopen 4 weken ivm ziekte van mij en van mn paard slecht kunnen oefenen... Vorige week donderdag is de sportmasseur geweest van www.hippiek.nl en nu zijn we richting ons proefje aan het oefenen.
Ik heb een filmpje van het wijken wat we pas voor de 3e keer aan het oefenen waren, ben alleen een beetje huiverig om die te plaatsen ivm commentaar. Iedereen doet het op zijn eigen manier en deze werkt voor ons.
We leren hem te scharen in stap. Hij valt snel over de buitenschouder weg waarna ik heb stil zet op mijn buitenteugel zodat hij weer recht komt, van daar uit weer wegstappen en daarna pakt hij soms enkele mooie passen mee. Hij vind het héél erg moeilijk maar werkt wel voor de volle 100% mee

Op het volgende filmpje probeerde ik het voor het eerst in draf, nog láng niet hoe het moet, maar het begin is er.
Ik plaats het filmpje wel, commentaar is prima maar houd het lief alstublieft

Een aantal stills uit het filmpje

Ik moet meer gaan zitten in galop...

Eind september:

Begin september

Augustus

Bedankt voor het kijken