Winner (v. Koss) FNRS F6

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne9941

Winner (v. Koss) FNRS F6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 20:47

Heey

Ik heb 24 november 2012 de F6 gehaald met Winner (v. Koss) 8 jaar, manegepaard. 228 punten en de 1e prijs! Ik was heel trots op hem omdat het een paard is wat eigenlijk nooit word gekozen om een proefje mee te doen en dan toch 1e worden. Hij is niet de snelste (hoewel in het filmpje hij toch niet wil terugkomen uit de 1e galop :') , waardoor ik naar voren ga zitten..). Maar vooral ook sterk op rechts. Voor de rest is het een knuffelbeestje!
Ik wilde graag wat commentaar op het filmpje zodat ik weet wat ik moet verbeteren.
Eigen punten:
-Meer voorwaarts
-Mijn houding (handen,tenen naar binnen, minder meebewegen tijdens aansporen)
-Meer op de letter gaan rijden

Commentaar/kritiek hou ik wel van maar niet te ver gaan/vervelend worden.

Bij het einde viel de camera uit |o dusja...

Groetjes
Winner en Anne

HeavensLove

Re: Winner (v. Koss) FNRS F6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:31

idd, de vooruit mag erop gezet worden :P
hoe regeert ie op een klein spoortje?
probeer in je galop te ontspannen, op 2.10min maak je de overgang naar draf, ontspan je in je bovenlichaam :) enkel bovenbenen aansluiten, zit en halve ophouding met de handen en dan komt het in orde ;)
en werken aan de buiging op rechterhand, hij heeft de neiging om wat naar buiten te kijken, goed je binnen been er aan houden en buitenteugel begrenzen
handen proberen stil houden, ook een aandachtspuntje
maar oefening baart kunst ;)
en enkele aandachtspunten ken je zelf wel :)

ik wens jullie nog veel succes ;)

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:26

Knap dat je op zo'n paard een regelmatig proefje neer kunt zetten! Hij lijkt me lastig om te rijden. Als je een volte rijdt valt het me op dat hij heel abrupt van de hoefslag afgaat. Probeer dit meer geleidelijk te doen door je manier van sturen: 2 handen wat naar binnen plaatsen en even je buitenbeen aandrukken. Iets anders dat me opvalt is dat je balans nog niet heel goed is. dit komt voor een deel door je zit. Je kunt eens de volgende oefening proberen: Ga met lichtrijden 1 keer zitten en 2 keer staan. Dus sta-sta-zit-sta-sta- zit etc. als je bij deze oefening steeds een beetje achterover valt dan moeten je onderbenen verder naar achteren. Val je met je bovenlichaam naar voren dan moet je je onderbenen wat meer naar voren houden. Dit helpt je om een betere zit en een betere balans te krijgen. Druk ook je hakken wat meer uit. Succes!

Anne9941

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 16:52

@HeavensLove @kamille oke super bedankt! ik ga het in de les gelijk oefenen!
@kamille dankje! Het gaat opzich wel alleen hij is soms zo sterk...Ja mijn balans vinden vind ik heel moeilijk!bedankt!

Steff__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:33

Het zag er heel goed uit meid! Hij is niet de makkelijktste om te rijden haha.. Alleen probeer wel je handen stiller te houden!
Ik moet er wel bij vertellen dat hij 9 is haha!

Anne9941

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 14:05

Hahaja ik zat nog in 2012 haha..ja ik ga mn best doen!

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:19

Braaf beestje zeg.
Alleen het nadeel is dat jij het paard niks kan leren omdat je er waarschijnlijk maar 1 keer op zit in de week.
En dat is helaas te weinig om een dier wat leren en jezelf wat te leren. Wat jij goed rijd rijd een anders weer kapot.
Maar de aanhouder wint!

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 12:57

Zo volgens mij werd er naast de voorlezer gefilmd heb het volume even omlaag gezet! Maar omdat het om een manegepaard gaat zal ik me vooral op jou richten! Om te beginnen mag je je oefeningen wel iets beter voorbereiden, zoals bij je eerste door een S van hand veranderen iets stelling naar binnen vragen en je hulpen al licht door het paard laten voelen zodat hij weet wat er gaat gebeuren. Ook bij je tweede galop mag je iets meer de tijd nemen eerst rustig doorzitten dan voorbereiden en dan pas in galop. Dat maakt het beeld ook wat rustiger en beheerster. Ook bij je slangenvolte eerst wat stelling naar binnen (in dit geval geloof ik links) dan op het midden rechtstellen en daarna wat stelling naar rechts. Verder is mijn belangrijkste advies wat voor eigenlijk je hele proef geld, kijken waar je heen gaat! Dit doe je al een paar meter voor het afwenden. Doordat jij kijkt waar je heen gaat zal je gewicht verschuiven en je paard zal dit voelen, daardoor voelt hij ook waar je heen wilt gaan. Als laatste zie ik inderdaad dat hij niet helemaal voorwaarts is. Je mag best je zweep iets meer gebruiken maar let op dat je daarbij niet aan de teugel trek! Ook kan je proberen bij het warm rijden wat overgangen te maken zodat hij wat beter op je hulpen gaat reageren.

Het was zeker wel een net proefje! Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:00

Je hebt al best veel tips gekregen en ik vind het er best netjes uit zien!

Wat mij zo opvalt is dat je tenen wat naar buiten steekt en als je gaat doorzitten ook je handen gaan bewegen. (Hier heb ik zelf ook nog wel wat last van ;) )
Als je paard niet terug wil komen in galop ga dan niet naar voren zitten maar je zwaar maken en echt te gaan zitten.
Succes ermee!