Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
.
(geldt trouwens ook voor balken op de grond
) 
.
* op een netjes , vrolijk en geconcentreerd tempo aan komen rijden en de laatste paar galopsprongen laat je aan het paard over.
pmarena schreef:Ik vind het zelf altijd het prettigst om in een rustig , beheerst voorwaarts galopje aan te rijden. Paard het uit laten zoeken in principe.
Het tempo is toch echt van mij, al pas ik het wel aan op het paard 
Citaat:Merk je op een paar galopsprongen voor de hindernis dat het niet lekker uitkomt , dan kan je vanuit dat nette basistempo makkelijk even de laatste galopsprongen iets verkorten of verruimen.
Als je steeds in de laatste passen gaat rijden dan krijg je een ontzettend rommelig parcours en heb je helemaal geen ritme. Als het constant niet past zou je je galopritme iets aan kunnen passen 
Citaat:Ik hou altijd graag aan *zegt zij die al jaren niet serieus gesprongen heeft* op een netjes , vrolijk en geconcentreerd tempo aan komen rijden en de laatste paar galopsprongen laat je aan het paard over.
Ook de laatste passen, als het past past het en als ik ze ineens 'los' laat verdwalen ze
Dan krijg je toch weer dat toetrekken in de laatste passen...weg afstand

.
Lielle schreef:mijn instructeur zegt het altijd heel simpel: als je het niet ziet, kun je het ook niet oplossen, dus dan doe je ook niets. Maar dan moet je idd wel in een gecontroleerd basistempo met een goed ritme kunnen rijden, en dat is ook al een kunst op zich!
Al proberen een hoop mensen dat wel 
Maar overlaten aan je paard staat bij mij toch wel een beetje gelijk aan losgooien als ik het lees(als ik je zou zien rijden valt het misschien wel mee
). En als een ander dat dan ook zo leest wordt het weer zo'n gedoe. Hebben we volgende maand een topic dat het paard steeds weigert
Lielle schreef:mijn instructeur zegt het altijd heel simpel: als je het niet ziet, kun je het ook niet oplossen, dus dan doe je ook niets. Maar dan moet je idd wel in een gecontroleerd basistempo met een goed ritme kunnen rijden, en dat is ook al een kunst op zich!