Vrolijk verder trainen met m'n haf!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tossielove

Vrolijk verder trainen met m'n haf!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 15:14

Ik heb veel plezier in rijden, en daarom ook in RIJtopics maken :D We zijn een paar keer per week lekker aan het trainen en oefenen, en we zijn altijd bezig om dingen te verbeteren. Mijn goede voornemen dit jaar is nog meer te leren en samen nog sterker te worden, zodat we een super combinatie te worden.

Voor degenen die Jumper nog niet kennen; ze is 5 jaar, afstamming onbekend en sinds ze net 3 was van mij. Ik hen haar zelf doorgereden. Verder hebben we bijna elke week les.

De laatste tijd zijn we veel bezig geweest met tempowisselingen en tempocontrole. Nu ga ik beginnen met niet aleen naar voren rijden en weer terug, maar aan meer verzameling, zodat ze meer gaar dragen, en actiever wordt vanachter. Ook heb ik geprobeert aan jullie tips te werken. Ik hoop dat dit te zien is.

Nou goed, hier de foto's,

1. Oei, m'n voet zwaait uit.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Wijken, moet nog goed doorgetraind worden.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Halsstrekken, moet nog meer zakken..
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Galop :D
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Halthouden
Afbeelding

En tot slot nog een klein filmpje:, waar we op het einde een beetje de controle verliezen :P

Ik moet er echt op letten dat ik naar voren kijk en niet krom ga zitten..
Bedankt voor het kijken! :evaw:

little_birdy

Re: Vrolijk verder trainen met m'n haf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:04

het enigste wat ik wil zeggen is haal die handrem eraf en rijd hem van achter naar voor ipv voor naar schter

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 16:10

little_birdy schreef:
het enigste wat ik wil zeggen is haal die handrem eraf en rijd hem van achter naar voor ipv voor naar schter

We doen ons best,

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:21

ziet er goed uit! het enige is dat je hem niet meteen op de handrem moet zetten als je overgangen rijd en en hem wel actiever moet laten lopen. succes!

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 20:19

Bedankt voor de reacties! Ben altijd erg blij met tips. Van die handrem ben ik het zeker mee eens, en zal daar ook gelijk aan gaan werken. Ben met les ook veel bezig hem vanuit de achterhand nageeflijk te rijden, dus daar wordt aan gewerkt. Galopje; bedoel je actievere achterhand en meer afdruk? Of meer tempo?

maureen58

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 09:34

Wees minder streng met je binnenhand want nou kantelt je pony met zijn hoofd..

Chabke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:47

Je moet inderdaad liever worden in je hand
Maar dat komt wel goed en als je dan.controle kwijt raakt is geen enkel probleem
Laat hem met instappen lekker laag met gestrekte hals over de rug lopen dan is het daarna makkelijkee.
Om hem op te pakken
Ik vind dat niet actiever moet mag meer terug zijn arbeidsdraf mag sloomer zodat middendraf eruit springt
Veel overgangen werkt altijd goed
Maar lekker over de rug laten lopen is heep belangrijk
Ik.rijd mijne altijd laag over de rug bijna iedere dag en heel soms pak ik.em even op
Meestal alleen bij wedstrijd dat hij echt netjes in de krul moet
Verder.eigenlijk nooit bij mij maar is ook maar net hoe je paard is gebouwd
En hoe hij altijd heeft moeten lopen mijne is door oude eigenaar met neus tussen zijn.knienen
Gereden altihd dus die eas moeilijk met ovrr de rug lopen enz

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:52

ik zou zeggen, ontspan jezelf ;)
je ziet zo het verschil op het einde als je plots stapt en dan ontspan je je, voor de rest zit je naar mijn gevoel (zo ziet het eruit voor mij) veel te gespannen in je bovenlichaam ;)

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:53

Ik vind je wat strak in de hand, waardoor ze erg gereden wordt op voor. Laat haar los en rijd van achter naar voren. Ontspan wanneer zij dat ook doet. Erg goed dat je met tempowisselingen bezig gaat, dit is goed voor de achterhand. Maar inderdaad handrem eraf.
Probeer haar lekker voorwaarts en actief te rijden.
Ik zou ook je beugels een gaatje langer maken. verder veell succes want dat gaat vast goedkomen.

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 15:20

Leuk dat je even reageert Chabke! :D Ik stap hem ook altijd goed in, en wissel dan ook best vaak van halshouding en stelling, om ze goed los te krijgen. Dan altijd poosje over de rug draven, dan pas oppakken en dan nóg af en toe van halshouding blijven veranderen. Als ik ze altijd alleen maar laag laat lopen, wordt het een probleem om ze omhoog te krijgen, daarom pak ik ze ook veel op.

Bedankt voor jullie tips verder, ik ga er zeker mee aan het werk!

schotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:28

Het lijkt alsof je wat gespannen zit. Probeer jezelf meer te ontspannen in je bovenlichaam idd en je handen, niet vastklemmen aan je paard. Dus ook in de overgangen. (had zelf ook last van) Ziet er verder leuk uit!!

dominiquew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:59

probeer meer te ontspannen, en meer op de achterhand te gaan zitten ipv voor, als je meer naar achter gaat zitten, hou je m ook minder tegen van voor, waardoor hij beter gaat lopen.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:08

Ik wilde ook de tip geven van het ontspannen. Wanneer je je meer ontspant ga je je minder vastklemmen en verplaats je je wat meer naar achteren in het zadel.
Verder ziet het er best netjes uit :j

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 18:56

Dat gespannen komt ook wel een beetje doordat ze zo loperig is. Maar na vanmiddag weer gereden te hebben met jullie adviezen ging het zeker al beter! Dus langzamer gereden, geprobeert meer op mijn zit te remmen (wat nog niet echt heel goed ging) , mijn bovenlichaam en handen meer ontspannen.

123Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:14

Je kijkt op de foto's naar beneden. Ik denk dat je je een beetje teveel concentreert op de voorkant! Ik ga mee met vorige reacties, je lijkt erg gespannen. Je bent continu aan het drijven terwijl je handen haar tegen houden. Mooie haflinger trouwens! Komt vast wel goed met jullie :) .

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 19:24

123Sofie schreef:
Je kijkt op de foto's naar beneden. Ik denk dat je je een beetje teveel concentreert op de voorkant! Ik ga mee met vorige reacties, je lijkt erg gespannen. Je bent continu aan het drijven terwijl je handen haar tegen houden. Mooie haflinger trouwens! Komt vast wel goed met jullie :) .

Klopt ja, ben altijd zo geconcentreerd op haar hoofd :D Moet ik echt op letten, maar dat gaf ik zelf ook al aan. Dat ik continu aan het drijven ben is echt niet waar, zij moet lopen net zo lang tot ik een andere hulp geef. Misschien lijkt het, maar het is niet bewust.

LadyJilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 03:20

Je bent volgensmij best wel streng met je handen, maar dat is al gezegd, dus daar zal ik niet veel verder op ingaan.

Het lijkt me een leuke Haf, hij mag wel iets actiever, maar ook dat zal als je handen wat losser worden makkelijker gaan :)

Jullie komen er wel!

LisavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:04

Tenen mogen meer naar je paard en je handen mogen iets meer ontspannen. Probeer ook voor je uit te kijken! Verder leuk paard ;)

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:00

Vind het er heel netjes uitzien hoor :)
Probeer inderdaad een beetje te ontspannen (Kan ik eerder tegen mezelf zeggen, maar goed haha :o )
Nog veel plezier met je haf!