Commentaar is zekers welkom :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aptilla

Commentaar is zekers welkom :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 22:33

Mijn paard heet Aptilla,
ik heb hem sinds april 2012. En rijd hem eigenlijk alleen zelf.
Ik les wel regelmatig. Samen doen we ook springen en kunnen ondertussen naar buiten maar toch wel voornamelijk dressuur.

voordat ik hem kocht kwam hij veel omhoog met rijden.
dat heeft hij dat bij mij niet zo veeel gedaan en bokken deed hij helemaal niet.
Uiteindelijk osteopaat erbij gehaald en meneer bleek volledig vast te zitten vanaf zijn billen tot aan zijn nek.

Nu loopt hij weer braaf en is volledig 180 graden gedraait in zijn doen en laten.
Begin dit jaar willen wij gaan starten dus vind ik het belangrijk dat we het goed voor elkaar hebben.
Vandaar hier een topic omdat ik graag tips enzo ontvang.

Als combinatie zijn wij nog B hebben nog niks gereden samen.
Op de eerste foto rij ik op een springzadel :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Aptilla op 05-01-13 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Commentaar is zekers welkom :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:45

Hoi! Wat een knap paard heb je onder je kont :D
Het ziet er op het eerste oog fijn uit, maar er lijkt nogal weinig te gebeuren. Hij mag echt aan het werk, en jij ook :P
maak hem actief in zijn bewegen en ga schakelen in de hoofdhals houding. Met actief bedoel ik niet harder laten lopen, maar er moet wat gebeuren onder je. Door vanuit deze houding meer lengte aan te bieden en met been naar je hand toe rijden daag je je paard uit om de rug meer los te laten. Dan kan hij beter gaan bewegen en actiever onder je door lopen. Begrens je paard aan de buitenkant met buitenhand en buitenbeen en wissel in stelling en buiging.
Succes :)

Aptilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 23:15

hoi hoi,, dankje wel :) ja we beginnen nu een beetje actief te worden hihi :P
zelf ook beetje lui aangelegd hahahha,,
met begrensing heb ik zelf soms moeite, maar we zijn veel voltes en slangevoltes aan het rijden.
en dat gaat steeds beter gelukkig.
Dankje voor je reactie ..

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:58

Wauw, knap paardje hoor en het rijden begint er al goed uit te zien. Gewoon lekker doortrainen en dan gaan die wedstrijden helemaal goedkomen.
Wat me wel opvalt is dat je zadel te ver naar voren ligt tenminste dat lijkt zo op de foto's. Ik weet niet of die naar voren schuift of als je hem zo neer hebt gelegd? Anders even iets naar achter leggen.
Veel succes met je paardje en de toekomstige wedstrijden.

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:15

ziet er netjes uit, wat is het trouwens een pracht paardje zeg!
ik zie hem het liefst op foto 2 lopen (in vergelijking met foto 1)
je ziet er een rustige ruiter uit :p maar daardoor de activiteit van je paard niet laten verminderen ;)
maar jullie zijn zeer goed op weg, ik ben benieuwd naar jullie debuut ;)

Jules_JP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:59

Waaw echt een prachtig paard heb je daar! 2e foto vind ik persoonlijk de beste eruit zien, maar idd wat laten werken, als jij actiever zult zijn zal hij dat ook voelen! goed bezig hoor :)

123Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:05

Mooie combinatie! Dat komt wel goed met jullie in de B. Ik vind dat je vriendelijk rijd en een mooie houding hebt.

Aptilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 21:52

dank jullie wel :)
Wilde vandaag mij startpas aanvragen blijkt hij al geregistreerd maar dan als hengst dus kan ik mijn pas niet aanvragen omdat ik niet hoog genoeg rij,, maarja het is ondertussen allang een ruin hihi,, toch maar even met knhs bellen :)

LadyJilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 03:18

Erg netjes :)

Zoals gezegd, hij kan iets actiever, maar ach, jullie zijn nog maar net bij elkaar :)