New Forest
9 jaar
147 cm
Recreatief niveau B
Helaas door het slechte weer weinig kunnen trainen.. Wel steeds een poging tot, maar vaak alleen maar kunnen stappen. Toch werk je dan weer aan verschillende dingen die je anders misschien overslaat!
Was zelfs een tijd dat Vince amper door de hoeken kwam, ging echt als een plank er doorheen. Dan maar alles na laten kijken dacht ik.. Hij is toen naar de acupunctuur geweest, onderin z'n hals zat het vast en z'n rug is 'gekraakt'. Volgens de acupuncturist kwam het niet door het zadel en was er ook niks ernstigs aan de hand. Merkte daarna dat hij makkelijker los kwam, met name in z'n hals.
Inmiddels gaan de bochten weer een stuk makkelijker. Zijn hoofd-halshouding is stukken constanter en de stukken dat ik hem over z'n rug kan rijden worden langer. Ik probeer zelf mn handen meer te dragen en bij elkaar te houden, zal blij zijn als ik eindelijk die zweep aan de kant kan gooien!
Als Vince wat losser is kan ik hem wat alerter aan het been zetten, op momenten dat hij nog niet los is ben ik nog veel aan het drijven. Moet er dan echt op gaan letten dat ik mijn benen lang hou, ik trek ze nog te vaak op tot over m'n zadelwrong. Nu het beter blijft gaan, gaat die startkaart toch wel erg kriebelen..
1. Kan hem nu fijner instellen waar ik wil. Dan langzaamaan actiever laten lopen en z'n rug meenemen.
2. Aandraven gaat stukken beter, geen huppel meer en constante aanleuning. Nu alerter maken.
3. Fijn ruggebruik, hakken uitdrukken.
4. Voorzichtig kort galopje, is nog glad.
5. Neus mag er meer uit, maar ben blij dat hij fijner mijn hand opzoekt!
6. Ennnnnn los
Kunst is dan om hem actief te houden7. Nette handjes jeej!
8. Lekker actief en fijne nek
9. Hier weer proberen eruit te rijden..
10. Benen lang!! Verder fijn

11. Wat meer stelling
Maar iig je buikspieren aanspannen en je doos naar voren zeg maar