Na ups en downs, zijn we er als een team uitgekomen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lancelot07

Na ups en downs, zijn we er als een team uitgekomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 17:07

Hallo :)

Even een intro van mijn d-pony Lancelot.
Hij is een ruintje van 5 jaar.
Kruising tussen een hackney en een New Forest.
Ik heb hem vanaf hij 6 maand was.
Hij heeft een zeer speciaal karakter.
Zeer lief maar echt van ALLES bang, tot een stofje dat op zijn neus vliegt toe.
Dus buiten wandelen zit er niet in, al enkele keren geprobeerd maar telkens ergens op de grond beland, ookal houd mijn pa hem aan de longe vast.
Ik hoop volgend jaar met hem een jumping te kunnen meepikken. Aangezien we vorig jaar begonnen zijn met springen.
We zitten nu op een hoogte van 90cm. Maar een enkele sprong, geen volledig parcour van deze hoogte, daar gaan we dit jaar aan werken.

Ik heb hem volledig zelf opgeleerd, met ups en downs.
Het is ongelofelijk moeilijk geweest, bloed zweet en tranen, veel de grond van dichtbij gezien.
Maar al bij al, we zijn er geraakt. Er is wederzijds vertrouwen en hij zou voor mij door het vuur gaan (als hij hier geen bang van heeft natuurlijk :p).

Zo dit was ons verhaal.

Kijk maar even naar de fototjes en enjoy them.
Commentaar mag, maar hou het beleefd aub.
Ik heb voor hem 6 jaar met manege ponys gereden die enkel elkaar volgden. Dus we hebben de rest ons zelf aangeleerd.

Afbeelding

Afbeelding

Even ter info: op de eerste foto een nogal rare houding van mijn handen, maar dit probleem is nu opgelost.
Indertijd verkeerd aangeleerd door de instructeur die er later niets bleek over te kennen..

noahlady

Re: Na ups en downs, zijn we er als een team uitgekomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:56

van twee foto's valt er weinig commentaar te geven. Op de eerste foto zie ik een pony met stelling naar buiten, je handen ongelijk, je kijkt naar beneden.

misschien kun je wat meer foto's plaatsen?

Lancelot07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 23:24

Meer foto's kan ik nu niet plaatsen aangezien ik via iphone hier online ben nu.
Aankomende zomer, aleja wanneer het terug goed weer wordt zullen er opnieuw worden getrokken aangezien we nu in een binnenpiste rijden en de kwaliteit van de fotos daar barslecht is.
Handen, zoals gezegd, is aan gewerkt en nu beter. Na bekijking van de foto vind ik het toch ook een beetje genant dat ik dit ooit zo gedaan heb.. Ben blij dat dit er toch grotendeels uit is :).
Ik keek naar beneden omdat ik slechte dag had, mijn papa was fotos aan het nemen maar wou ik niet bepaald en daarom beetje camera proberen mijden, met raar beeld op de foto, normaal doe ik dit niet :).
En stelling naar buiten wordt aan gewerkt, ik heb sinds dit jaar pas echt privelessen met hem en we proberen zoveel mogelijk focussen op het recht lopen, hij wil hierin niet altijd meewerken maar we doen ons best.

En oja, de fotos zijn van juli, ongeveer 5 maand geleden dus..

Alvast bedankt voor de reactie en opbouwende commentaar

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:39

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.