Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Arc_En_Ciel schreef:Hallo iedereen,
Ik zit met een probleem. Als ik mijn pony in galop moet laten aanspringen gaat dat meestal heel onrustig en lukt het nooit zo goed.
Ik zit dan wel door, en leg mijn buitenbeen ietsje naar achteren, maar de pony reageert daar niet gelijk op.
Dan wordt het heel onrustig en stuiterig doorzitten en alsmaar drijven.
Ik heb het idee dat de pony dan achteraf maar in galop gaat, maar dat niet doet door mijn hulpen, maar omdat ie maar wat gokt, omdat hij mij niet begrijpt.
Heeft iemand misschien een goede tip om een goede overgang te maken?
Ik rij in een les met zo'n 13 mensen erin, dus vrij druk. Misschien komt het ook wel doordat de pony geen ruimte heeft om aan te springen.
Alvast bedankt.

XxDeemsx schreef:Arc_En_Ciel schreef:Hallo iedereen,
Ik zit met een probleem. Als ik mijn pony in galop moet laten aanspringen gaat dat meestal heel onrustig en lukt het nooit zo goed.
Ik zit dan wel door, en leg mijn buitenbeen ietsje naar achteren, maar de pony reageert daar niet gelijk op.
Dan wordt het heel onrustig en stuiterig doorzitten en alsmaar drijven.
Ik heb het idee dat de pony dan achteraf maar in galop gaat, maar dat niet doet door mijn hulpen, maar omdat ie maar wat gokt, omdat hij mij niet begrijpt.
Heeft iemand misschien een goede tip om een goede overgang te maken?
Ik rij in een les met zo'n 13 mensen erin, dus vrij druk. Misschien komt het ook wel doordat de pony geen ruimte heeft om aan te springen.
Alvast bedankt.
mijn paard heeft dat ook gedaan.
maar ineen keer begrepen we elkaar en ging het wel.
veel oefenen en doornemen en anders iemand om hulp vragen want dat heb ik ook gedaan.
soms heb ik er nog moeite mee en dan vraag ik aan mijn trainster of ze er even bij wil komen om me aanwijzingen te geven![]()
veel succes!
kusvoorjou schreef:wat doetje pony dan precies? hoofd in de lucht gooien? hard draven? misschien moet je eens proberen om op een volte aan te springen en je pony naar binnen te laten kijken.. wanneer hij niet aanspringt, weer naar een rustig drafje en weer opnieuw proberen te springen..
kusvoorjou schreef:misschien heeft ie wel pijn in zijn rug, dat zijn rug vast zit en onder het galoperen vandaan wil komen.. probeer in iedergeval steeds vanuit rust aan te galloperen, in een hoek,naar binnen laten kijken en been bij en doorzitten. gaat ie hard of lukt het niet?opnieuw proberen

daisssx schreef:geen reactie op je been = meteen tikje achter je been met de zweep
Arc_En_Ciel schreef:daisssx schreef:geen reactie op je been = meteen tikje achter je been met de zweep
Jawel, maar, misschien denk ik verkeerd hoor ik vind het een beetje moeilijk te zeggen of ik dat kan doen, want misschien reageert ie wel niet doordat hij me gewoon niet begrijpt. Dan begrijpt ie het waarschijnlijk nog steeds niet als ik dan een tikje geef.
barbar schreef:ik heb zo'n vermoeden dat je je pony uit elkaar laat vallen zodat hij uiteindelijk maar in de galop valt.
ik rijd op het moment een leuk paard van een ander, die vind het erg moeilijk om op de juiste manier aan te galoperen en wil dan ook wel eens uit elkaar vallen en dan stuiter ik ook behoorlijk (halve tuiger)
je moet zorgen dat je de galop goed voorbereid, je pony goed bij je houd en dan in de hoek aan galoperen.
) maar goed dit is wat bij mij werkte: elke keer als hij het goed deed gewoon lekker belonen tussen de oortjes ( daarna dan hè ) en lekker los stappen en eventjes rust en misschien daarna vragen of je in je eentje nog eventjes alleen mag aanspringen op de volte dan kan je lesgever(res) zich alleen maar focussen op jouw. en veel overgangen maken dus bijv. als het je gelukt is na een rondje voordat je voelt dat hij/ zij gaat stoppen terug naar de draf gaan eventjes draven en dan weer een overgang maken naar de galop zo blijft hij/ zij het herhalen en gaat het dan misschien wel wat makkelijker