Boktdebuut van Pimmetje; Pimmetje in de buitenlucht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoveMickey

Boktdebuut van Pimmetje; Pimmetje in de buitenlucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 21:57

Hee bokkers,

Ik ben een echte allrounder, want na mijn laatste springtopic, [SPR-ITP] Hoogterecord op Manege Groenewoude , volgt nu mijn dressuurtopic :')
Aangezien ik 2 weken de pony van mijn beste vriendin rijd, omdat ze op vakantie was heb ik een andere vriendin maar even overgehaald om foto's te maken en die hier te showen :) Pimmetje loopt L2, maar ik rijd hem niet vaak, dus wees een beetje lief voor ons *D Hij heeft problemen met zijn achterhand onder zijn lichaam te plaatsen, waardoor hij snel op de voorhand loopt. Dit gaat al beter, maar tips mogen altijd alleen moet er dan wel rekening worden gehouden met dat ik hem niet wekelijks/maandelijks rijd. Ik werk er nu vooral aan om hem op de achterhand te krijgen in plaats van op de voorhand en hij drukt zijn rug heel snel weg, dus as ik deze foto's terugkijk ben ik heel blij om te zien dat hij zijn rug op (bijna) geen foto uitdrukt :)

Over naar de foto's:

We begonnen binnen, maar buiten zouden de foto's een stuk mooier worden, dus zijn we na een kwartiertje naar de buitenbak vertrokken :)
1. Eerst even instappen met Thimo en Jake, haha ;)
Afbeelding

Op naar buiten *D
2. Pimmetje vond het allemaal wel leuk buiten, lief paardje :+:
Afbeelding

3. Geen flauw idee waar ik naar kijk :') Hij heeft wel een actief achterbeen hier :)
Afbeelding

4. Lekker ontspannen, helaas wel op de voorhand
Afbeelding

5. Achterbeen mag actiever, maar verder vind ik dit wel een fijn beeld
Afbeelding

6. Volgens mij keek ik of mijn voet er nog aanzit ofzo :') Dit vind ik echt een hele mooie foto, afgezien dat ik naar beneden kijk :D
Afbeelding

7. Stukje middendraf, hij vertrekt hier heel fijn van achter! :D Zadel lijkt niet goed te liggen hier, maar het is allemaal opgemeten, dus het past echt ;)
Afbeelding

8. De enige (bijna) gelukte galopfoto :)
Afbeelding

9. En dan lekker uitdraven, was best trots op Pimmie *D
Afbeelding

10. Nouja, vooruit dan. Nog een leuke foto van Thimo en Jazz, de pony van Pascaline ( Pistasche @Bokt) *D
Afbeelding

Reacties en tips vinden we leuk, maar wees lief voor ons :D

PaysBas

Re: Boktdebuut van Pimmetje; Pimmetje in de buitenlucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:01

Valt idd op van het zadel dat het naar voren schuift... Een zadel kan goed liggen maar ligt een zadel ook nog goed tijdens het rijden is meestal de hamvraag.
Mbt achterhand activering; veel overgangen rijden van stap naar een klein drafje en weer terug op je zit.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 22:06

PaysBas schreef:
Valt idd op van het zadel dat het naar voren schuift... Een zadel kan goed liggen maar ligt een zadel ook nog goed tijdens het rijden is meestal de hamvraag.
Mbt achterhand activering; veel overgangen rijden van stap naar een klein drafje en weer terug op je zit.

Het zadel ligt echt wel goed, er zijn tig zadelpassrs geweest, hij heeft masseurs gehad en allemaal hebben ze gezegt dat dit zadel goed ligt, dus ik neem aan dat het klopt ;)
Dankjewel verder, ik zal er morgen mee aan de slag gaan :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:39

Ziet er netjes uit!
Je lijkt alleen je paard wel wat in de mond te zitten. Op deze foto http://i48.tinypic.com/fxtsl.jpg zie je namelijk de mondhoeken helemaal omhoog getrokken worden.
Probeer dus iets minder druk op de teugels te houden.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:45

Leuk paardje!

Toch vind ik je zadel niet erg fijn liggen.. Elke beweging komt hij omhoog en wat naar voren lijkt wel.
En probeer veel overgangen te rijden en de mond iets los te laten :).

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:50

Die eerste foto, ligt het aan mij of is dat een heel klein persoon op een heel groot paard? Ziet er wel grappig uit :P.

Ik vind dat je heel netjes zit! Leuke pony :)

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 11:54

Femke(ll) schreef:
Die eerste foto, ligt het aan mij of is dat een heel klein persoon op een heel groot paard? Ziet er wel grappig uit :P.

Ik vind dat je heel netjes zit! Leuke pony :)

Dankjewel! Haha, dat is zn eigen paard (samen met zn moeder en zus) Paard is 1,70 ongeveer en hij 1,30 ofzo haha, dus dat klopt :') Hij is ook het ruitertje op di kleine zwarte pony, haha :')

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:56

Ess_Ramona schreef:
Leuk paardje!

Toch vind ik je zadel niet erg fijn liggen.. Elke beweging komt hij omhoog en wat naar voren lijkt wel.
En probeer veel overgangen te rijden en de mond iets los te laten :).

Het lijkt omhoog te komen vanwege het dekje dat in de kamer ligt zeg maar.
De kussens liggen netjes op de rug van Pim.

Kind jij kan ook echt elke knol rijden <3
Maar ik kan ook serieus wat leren van jouw foto's met commentaar erboven :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 23:09

Valt mij eigenlijk vooral op dat als jij zegt dat hij van achteren onder komt, dat hij eigenlijk helemaal niet zo lekker onderkomt, maar enorm op de voorhand valt.
Bijvoorbeeld op deze foto http://i49.tinypic.com/k0htoh.jpg Jij vind hem een actief achterbeen hebben, terwijl hij enorm op de voorhand gooit en het lijkt alsof hij juist niet actief is. Kan ook moment van de foto zijn hoor ;)
Ook je middendraf. Ik vind hem daar juist niet fijn vertrekken van achteren. Hij valt enorm op de voorhand, en verruimt alleen van voren.
Daarbij vind ik eigenlijk dat je erg streng bent in je handen. Ze lijken dicht en vast op de fotos. Geef eens wat meer ruimte, doe eens lekker hals strekken meepakken. Alleen maar goed ;)

Wat betreft het actief maken van achteren: Actief gaan rijden. Niet alleen aan de voorkant plukken, maar dat achterbeen meepakken. Overgangen rijden, veel overgangen rijden. Ook schijnovergangen rijden ;)

Succes!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:25

Heel veel overgangen rijden als je hem rijdt :j

Leuk dier, loopt ook op de foto's dat jij vindt dat hij goed actief achter is, erg op de voorhand (die net ook al genoemd is). Probeer hem minder in je hand te laten hangen, laat zelf los, kan die niet hangen, kunnen ze ook minder op de voorhand lopen.

Verder ziet het er netjes uit hoor voor dat je hem zo weinig rijdt!

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:33

Zoals hier boven wordt gezegd; heel veel overgangen. ik vind je vaak ook wat hol zitten, probeer je bekken te kantelen, is moeilijk, maar met verloop van tijd gaat het beter!
Verder leuk beestje, en rij je m erg netjes!

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:58

Leuk beest!

De meeste tips zijn al wel gegeven, maar om je toch iets mee te geven.
Probeer je handen rechtop te houden :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:07

LoveMickey schreef:
Het zadel ligt echt wel goed, er zijn tig zadelpassrs geweest, hij heeft masseurs gehad en allemaal hebben ze gezegt dat dit zadel goed ligt, dus ik neem aan dat het klopt ;)
Dankjewel verder, ik zal er morgen mee aan de slag gaan :)

Of het wel of niet goed ligt maakt niet uit, maar ga er niet vanuit dat als iemand het zegt of als het nagemeten is dat het dan ook zo is omdat diegene dat zegt.

Het kantelt wat en lijkt te schuiven of het ligt al teveel naar voren dus dan is er toch iets niet goed en moet er naar gekeken worden als je paard in beweging is.

Verder ziet het er fijn uit! Succes verder!! Echt een leuke combi zijn jullie!

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:23

wat een leuke pony en mooi

er is al veel meegegeven van tips zie ik, maar let erop, handen recht, in alle situaties :p
maar het is wel een knap dier zeg!

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 08:18

Dankjewel allemaal, ik ga met de tips aan de slag!
En over dat zadel, allemaal heel leuk en aardig, maar ik kan er toch niks aan doen. Het is niet mijn pony, dus kan hier over gestopt worden? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:23

Wat een knappe pony en ik ben best wel jaloers op je houding. Soms lijk je wat voorover te zitten maar dat kan het moment zijn waarop de foto gemaakt is. Voor de rest vind ik dat je heerlijk recht zit :j

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:56

Ziet er goed uit, alleen wat al gezegd is: je zadel ligt echt te ver naar voren.. De achterkant komt helemaal omhoog en je paard heeft ook weinig bespiering op de rug. Dit kan heel goed komen doordat het zadel (al een tijd) niet goed ligt.

Maar als jij er vanuit gaat dat iedere zadelmaker en masseur gelijk hebben dan moet je dat doen. Je moet ook niet van mensen van internet af gaan, alleen het is wel vreemd dat meerdere mensen je zeggen dat het zadel niet goed ligt.

LadyJilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 03:16

Zoals al gezegd, de TS wil geen commentaar hebben op het zadel ;)

Verder moet ik zeggen dat ik je rijstijl lekker ontspannen vind, en je zit je paard ook niet te veel in de weg! Zoals je zelf al zei kan het achterbeen iets actiever maar toch, erg netjes :)

OMG dat jongetje is schattig :')

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 07:34

Sophie2013 schreef:
Wat een knappe pony en ik ben best wel jaloers op je houding. Soms lijk je wat voorover te zitten maar dat kan het moment zijn waarop de foto gemaakt is. Voor de rest vind ik dat je heerlijk recht zit :j

Dankje! :D

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 07:37

LesleyLady schreef:
Ziet er goed uit, alleen wat al gezegd is: je zadel ligt echt te ver naar voren.. De achterkant komt helemaal omhoog en je paard heeft ook weinig bespiering op de rug. Dit kan heel goed komen doordat het zadel (al een tijd) niet goed ligt.

Maar als jij er vanuit gaat dat iedere zadelmaker en masseur gelijk hebben dan moet je dat doen. Je moet ook niet van mensen van internet af gaan, alleen het is wel vreemd dat meerdere mensen je zeggen dat het zadel niet goed ligt.

Kan je alsjeblieft ook even mijn reacties doorlezen volgende keer? Wat moet ik hieraan doen? Het is de pony van mijn beste vriendin en ik ga hier dus niet over. ;)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 07:46

Geef die pony eens wat meer ruimte aan de voorkant. Ze loopt bijna overal achter de loodlijn. Als het hoofd 'vasthoudt' kan de rest ook niet ontspannen. Probeer zachter te zijn met je handen.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 08:07

RosiePosie schreef:
Geef die pony eens wat meer ruimte aan de voorkant. Ze loopt bijna overal achter de loodlijn. Als het hoofd 'vasthoudt' kan de rest ook niet ontspannen. Probeer zachter te zijn met je handen.

Hij hangt heel snel, omdat hij problemen heeft met zijn achterhand (artrose in zn lendenen) vindt hij het moeilijk om die eronder te zetten. Ik probeer soms zijn achterhand extra actief te houden en de voorkant iets omhoog te 'tillen'. Verder loopt hij wel ontspannen, alleen hij houdt zijn rug vast vanwege de artrose waardoor het er gespannen uit ziet.

Talia123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:40

ik denk dat het zadel wel past hoor maar de onderlegger komt gewoon naar boven :D

Kimdavincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:51

Ga veel overgangen rijden dan word die sterker van achter en kan die de achterhand er beter onderzetten.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 21:50

Ik rij hem nu niet meer, mn vriendin is allang weer terug, haha :) Toch bedankt nog voor alle tips :D