Groninger Paard tristan b met mij aan de slag!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sannahtris

Groninger Paard tristan b met mij aan de slag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 21:08

Ik met tristan b lekker aan het trainen, Het was lekker weer het zonnetje scheen dus ik dacht laat ik een keer me eerste topic openen!

Kort paspoortje van mij en Tristan b.

Ik heb Tristan b nog niet zo heel lang, wij hebben hem gekocht van de fam kruithof! Het is echt een top paard!

Naam: Tristan b
Ras: Groninger Paard
Leeftijd: 15 maart 1999
Niveau:Hij heeft Z gelopen en m gesprongen bij de vorige eigenaar, Ik zelf ben pas met hem gestard in B +2 winstpunten heb ik nu.
Wij hebben hem zelf voor de kar beleerd en dat gaat super goed, Kortom een alround paard!
Sorry dat trisje niet zo schoon is dat kwam door de natte bak!

Afbeelding
Lekker aan het draven vind ik zelf een fijn beeld,

Afbeelding
In draf lekker nageeflijk vind alleen mijn binnenhand iets te streng.

Afbeelding
Mooi beeld alleen ik mag mijn hakken wel wat meer uitdrukken.

Afbeelding
Handen veelste hoog,maar wel lekker nageeflijk

Afbeelding
wat lager ingesteld beetje rare foto haha :P

Afbeelding
Stilstaan en los maken lekkeer nageeflijk met zijn tong eruit haha :7

Afbeelding
en nog 1 galop foto helaas niet veel fotos van. Hij zit altijd als een huis in galop.

[img]https://lh6.googleusercontent.com/-1CWk8MU0dy4/UOCWlY5orAI/AAAAAAAAAGE/5LMvY6G1SS0/w535-h742-p-k/2012-12-29%
2B12.27.30.jpg[/img]
En dan lekker uitstappen!

Bedankt om even te kijken comentaar altijd welkom maar niet al te streng!, Haha ik zie nu dat mijn beugels veelste kort zit. :+
En een kusje van trisje Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sannahtris op 30-12-12 21:27, in het totaal 5 keer bewerkt

annelieke92

Re: Groninger Paard tristan b met mij aan de slag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:10

Leuk paard! Kan je veel van leren en ga je denk ik veel plezier van hebben.

Tip: je zit een beetje in een stoelzit. Je schouders, heup en enkel moeten één verticale lijn zijn.

Heel veel plezier en succes jullie komen er wel!

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 21:15

annelieke92 schreef:
Leuk paard! Kan je veel van leren en ga je denk ik veel plezier van hebben.

Tip: je zit een beetje in een stoelzit. Je schouders, heup en enkel moeten één verticale lijn zijn.

Heel veel plezier en succes jullie komen er wel!

Okee bedankt voor de tip! ja heel veel!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:04

Moderatoropmerking:
Ik heb een flink aantal offtopic reacties verwijderd. Het is bij HAW de bedoeling om rijtechnisch commentaar te geven. Offtopic reacties graag voortzetten via PB en vanaf nu het verzoek weer ontopic te reageren.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:07

Wat leuk dat je ook met het Groninger virus besmet bent. Ik heb zelf ook een Groninger (zie profiel).
Als ik tip wil ik je meegeven, let op je teugels. Je teugels zijn nu net wat aan de lange kant om goed te kunnen sturen ( foto 4 t/m 7). Je beugels mogen ook wel een gaatje langer. Heel veel plezier met hem en veel rijplezier toegewenst.. Maar ik heb zo het vermoeden dat, dat wel gaat lukken...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:12

Heel mooi paard! Ook erg groot, of niet?

Probeer je handen meer voor je te plaatsen, beetje wat netam89 ook bedoeld te zeggen.
Probeer de lengte in je armen te maken ipv erg lange teugels.

Op de galopfoto waar je hem lager instelt lijkt hij wat te hangen? Is dit ook zo of lijkt het voornamelijk zo?

Nog veel plezier met hem!

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 16:17

suikermeisje schreef:

Probeer je handen meer voor je te plaatsen, beetje wat netam89 ook bedoeld te zeggen.

Op de galopfoto waar je hem lager instelt lijkt hij wat te hangen? Is dit ook zo of lijkt het voornamelijk zo?

Oke bedankt voor de tip! Nee hij hangt nooit in galop hij is daar het meest nageeflijk, maar hij is nu echt goednlos dus in draf en stap gaat het ook heel goed! Bedankttt!!

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 16:26

suikermeisje schreef:

Oke bedankt voor de tip! Nee hij hangt nooit in galop hij is daar het meest nageeflijk, maar hij is nu echt goednlos dus in draf en stap gaat het ook heel goed! Bedankttt!! Hij is 1,68 maar hij lijkt groter doordat die breder is haha

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:41

Wauw, wat leuk om weer eens foto's van m'n stoere bink te zien! Hij ziet er in ieder geval uit alsof hij het heel goed heeft bij jullie *D !!

Ik denk inderdaad dat je net wat fijner in kunt werken als je je benen wat langer kunt maken en meer in het midden van je zadel gaat zitten (lijkt nu alsof je wat achterin zit). Dus buikspieren en 'corset' mooi aanspannen, teugels fractie korter benen vanuit je heup af laten hangen. Klinkt makkelijk maar dat zal nog wel even oefenen zijn, zie ook dat je een veelzijdigheid/spring (?) zadel hebt en dat maakt het misschien ook net even wat moeilijker! Beeld ziet er verder netjes uit hoor, je hebt 'm fijn aan het lopen :j

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 16:47

Remember schreef:
Wauw, wat leuk om weer eens foto's van m'n stoere bink te zien! Hij ziet er in ieder geval uit alsof hij het heel goed heeft bij jullie *D !!

Ik denk inderdaad dat je net wat fijner in kunt werken als je je benen wat langer kunt maken en meer in het midden van je zadel gaat zitten (lijkt nu alsof je wat achterin zit). Dus buikspieren en 'corset' mooi aanspannen, teugels fractie korter benen vanuit je heup af laten hangen. Klinkt makkelijk maar dat zal nog wel even oefenen zijn, zie ook dat je een veelzijdigheid/spring (?) zadel hebt en dat maakt het misschien ook net even wat moeilijker! Beeld ziet er verder netjes uit hoor, je hebt 'm fijn aan het lopen :j

Het gaat super goed ! Ik heb al een tijdje geen les gehad om dat de bak niet goed was maar dus maar weer snel gaan lessen haha me teugels heb ik altijd last mee laat ze altijd op een of andere manier vieren. Ja we hebben een veelzijdigheid zadel, hij loopt de laatste tijd super goed lekker los in Zijn hals! Vandaag ook nog heerlijk gereden en even gesprongen. *\o/*

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:11

Je zit in een stoelzit, wees trots, als je snapt wat ik bedoel.
Ik vind dat het neusje wel wat meer naar buiten mag, dan vind ik zijn houding goed.
Je handen zitten soms op de schoft/zadel dus handen rechtop, en teugels iets korter. Handen ook wat hoger houden dus.
Soms iets op je tenen letten, en hakken uitdrukken.

Leuk paard!

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 17:32

annoouukie schreef:
Ik vind dat het neusje wel wat meer naar buiten mag, dan vind ik zijn houding goed.
Je handen zitten soms op de schoft/zadel dus handen rechtop, en teugels iets korter. Handen ook wat hoger houden dus.

Leuk paard!

U geeft echt percies aan waar ik aan moet denken van me instructeur! Me hakken uitdrukken gaat al stukken beter alleen me teugels en me houding haha paard loopt in de meeste gevallen goed dus kan ik lekker aan me zelf werken haha, ja dank ! :D

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:33

heeeeee leuk een witte groninger! Ik heb ook een schimmel, maar zij is 8 dus nog grijs, wie is de vader?

Rijtechnisch inderdaad stoelzit, heb je ook ng een dressuurzadel toevallig? Dan zit je vaak sneller in de goede houding.

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 10:09

Tries_en_Faf schreef:
heeeeee leuk een witte groninger! Ik heb ook een schimmel, maar zij is 8 dus nog grijs, wie is de vader?

Rijtechnisch inderdaad stoelzit, heb je ook ng een dressuurzadel toevallig? Dan zit je vaak sneller in de goede houding.

Nee helaas geen dr zadel! Maar ik denk dat het ook kwam omdat me beugels veelste kort waren,ik wist dat ze te kort waren alleen had geen zin om het goed te doen haha.
Zijn vader is: Test
Wat leuk een schimmel! Vind het echt veel werk hoor wij wouden helemaal geen schimmel,maar hij was zo lief en ree heerlijk dusje! Haha

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:08

sannahtris schreef:
Tries_en_Faf schreef:

Nee helaas geen dr zadel! Maar ik denk dat het ook kwam omdat me beugels veelste kort waren,ik wist dat ze te kort waren alleen had geen zin om het goed te doen haha.
Zijn vader is: Test
Wat leuk een schimmel! Vind het echt veel werk hoor wij wouden helemaal geen schimmel,maar hij was zo lief en ree heerlijk dusje! Haha

Ha ha en wij zeggen altijd een goed paard heeft geen kleur *\o/*

Leuk dat hij het zo goed doet hoor, je zou inderdaad je beugels langer kunnen maken maar misschien leent je vs zadel zich daar niet voor en dan zou het kunnen zijn dat je op je tenen gaat staan in de beugel, maar als je een goede dressuurprikker 8-) wilt worden moet je daar wel een beetje aan werken.
Misschien je vader lief aankijken en voor pasen een dressuurzadel vragen ha ha, t is maar een idee :+
Het belangrijkste is dat je hem niet in de weg zit en dat valt best wel mee vind ik en voor de rest, zelfs anky is een keer begonnen met paardrijden en het is al moeilijk genoeg.
Als het een beetje mooi weer word en je gaat een wedstrijdje rijden geef je maar een gil dan kom ik toch een keer kijken, als mag natuurlijk :D

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:10

sannahtris schreef:
annoouukie schreef:

Leuk paard!

U geeft echt percies aan waar ik aan moet denken van me instructeur! Me hakken uitdrukken gaat al stukken beter alleen me teugels en me houding haha paard loopt in de meeste gevallen goed dus kan ik lekker aan me zelf werken haha, ja dank ! :D

Hahaha, wat toevallig (: En zeg maar gewoon jij hoor :)

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 15:19

Ha ha en wij zeggen altijd een goed paard heeft geen kleur *\o/*

Leuk dat hij het zo goed doet hoor, je zou inderdaad je beugels langer kunnen maken maar misschien leent je vs zadel zich daar niet voor en dan zou het kunnen zijn dat je op je tenen gaat staan in de beugel, maar als je een goede dressuurprikker 8-) wilt worden moet je daar wel een beetje aan werken.
Misschien je vader lief aankijken en voor pasen een dressuurzadel vragen ha ha, t is maar een idee :+
Het belangrijkste is dat je hem niet in de weg zit en dat valt best wel mee vind ik en voor de rest, zelfs anky is een keer begonnen met paardrijden en het is al moeilijk genoeg.
Als het een beetje mooi weer word en je gaat een wedstrijdje rijden geef je maar een gil dan kom ik toch een keer kijken, als mag natuurlijk :D[/quote]

haha dat is wel waar!
Ja ik zal het eens voor stellen di komt de zadelmaker om het allemaal even te controleren.
Tuurlijk iedereen mag altijd komen kijken! dat zal ik zeker doen als het wat meer zomer weer is ! haha
Vanavond weer lekker les dan zal ik het eens zeggen over me houding xxx

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:49

Allereerst, leuke combinatie!
Ik heb het idee dat je een beetje een stoelhouding hebt.
Handjes iets meer naar voren en omhoog (ik ken het probleem ...)

veel succes !

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 19:00

daisssx schreef:

veel succes !

Inderdaad .ik heb gister les gehad en het tegen mijn instructeur gezegd, hij zecht dat ik er al veel beter op zit. benen meer naar achteren zit meer naar voren (midden in het zadel zitten), gaat al veel beter
xx *\o/*

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:15

sannahtris schreef:
daisssx schreef:

veel succes !

Inderdaad .ik heb gister les gehad en het tegen mijn instructeur gezegd, hij zecht dat ik er al veel beter op zit. benen meer naar achteren zit meer naar voren (midden in het zadel zitten), gaat al veel beter
xx *\o/*

Super dat je er iets aan hebt gehad! Lekker blijven oefenen :)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:41

Wat leuk om Tristan terug te zien! Fijn dat hij zo'n goed plekje bij jullie heeft.
Je zit idd een beetje in stoelzit maar daar heb je al tips voor gehad.
Teugels iets korter en dan hand wat meer voor en dan ziet het er gelijk wat netter uit

Kimdavincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:03

Leuk dier! Misschien is het fijner Om je beugels een gaatje langer te maken?

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 16:49

Kimdavincy schreef:
Leuk dier! Misschien is het fijner Om je beugels een gaatje langer te maken?

Ja dat heb ik gedaan zit inderdaad fijner

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:17

Leuk paard! Ziet er fijn uit.

Ik heb het idee dat je benen wat naar voren steken en dat je handen bijna op het zadel liggen.
Probeer je handen wat hoger te houden :)

Teriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:56

Heey ik heb een halfzus in bezit, ook een schimmel! Ze lijken steeds meer op elkaar nu hij zo wit is! Mijn merrie heeft ook als vader Test :) het is echt een gaaf paard en met alle tips hierboven komt het helemaal goed, hij loop lekker bij je!