Ik heb mijn paard nu 2 jaar, en in die 2 jaar ben ik al sinds ik haar heb actief te maken en op het been te reageren.
Maar wat ik ook doe het lijkt niet uit te maken, consequent zijn, dus 2x been en tik achter been of lief zijn en belonen.
Het heeft allemaal geen zin want zodra ik er de volgende dag opstap lijkt ze weer alles te vergeten zijn
Na 2 jaar hier mee bezig te zijn begin ik wel een beetje hopeloos te raken,
Ik heb veel verschillende instructrices gehad en bij geen enkele heb ik haar echt goed actief aan het been kunnen krijgen..
Ligt het aan mij? ik weet het niet, ik heb niet echt het gevoel dat ik haar in de weg zit of aan de teugels trek ofzo..
Ik heb 1x eerder met spoortjes gereden en het ging gelijk een stuk beter.
Het is ook niet mijn plan om elke dag met sporen te rijden en al helemaal niet om mijn been te vervangen door sporen.
Maar het lijkt me fijner voor Beauke om een kleine hulp te geven met een knopspoortje dan een harde tik met de zweep.
Ik ben een tijd lang er van overtuigd geweest dat sporen alleen nodig zijn voor bv M niveau maar ik begin er nu wel ander over te denken,
Want ik wil ook langzaam aan met wijken voor het been wil gaan beginnen, en op deze manier komen we beiden niet vooruit.
Ik vind het rijden ook niet meer leuk als ik haar elke keer een tik moet geven.
Want Beauke is echt heel lui en zodra ik mijn been er af haal loopt ze alweer te sjokken of is ze gaan stappen.
Weet iemand raad, misschien impuls of kunstof knopspoortjes en dan ook echt de kleinste die er zijn..
Ik weet het niet meer en het is ook niet mijn doel om een rel topic te beginnen..
Heeft iemand misschien een goede manier om haar aan het been te krijgen, ik heb volgensmij namelijk alles al geprobeerd..
Groetjes Laura