Afgelopen vrijdag is Lauke naar Winston gekomen. Het plan was om filmpjes en fotos in het bos te gaan maken, maar helaas liet het weer dit niet toe. Toen maar besloten om Winston even lekker aan het werk te zetten, Lauke heeft toen een filmpje en een paar foto's gemaakt.
Winston en ik zijn sinds Juli een combinatie. Ik ben een echte dressuurmuts, en merkte al gelijk dat hij best kan lopen! Hij vind nog veel dingen wel lastig, maar als ik vergelijk met hoe wij begonnen ben ik zo trots op hem!
In het begin was hij namelijk niet heel actief van achteren. Echt een slome fjord was het. Nu is dat al een stuk beter, hij is actiever en reageert sneller op mijn been. Ook de momenten van nageeflijkheid zijn er steeds meer en steeds langer. Natuurlijk blijven er een hoop verbeterpunten.
Zoals bijvoorbeeld de galop. Hij komt heel erg tegen de hand (dit zie je in het filmpje goed terug) en hij mag meer sprong hebben. Hij komt al wel steeds beter onder en dat is echt heel fijn.
Halthouden vindt hij ook nog steeds moeilijk. Zeker vanuit draf is dit nog een aandachtspunt. Ik probeer het veel mee te pakken, want juist de overgangen halt-draf-halt-draf zijn goede trucjes om hem lekker actief aan het been te krijgen.
Wat betreft mijn houding, ik moet mijn benen veel stiller houden en consequenter/duidelijker zijn. Op het filmpje lijkt het alsof ik bijna bij elke pas aanspoor, terwijl ik dat idee dus juist niet heb. Ook moet ik tijdens doorzitten veel meer ontspannen en terugzitten. Mijn handen en teugels zijn al verbeterd, maar ik zag dat ik mijn teugels toch nog te lang had in het filmpje!
Aan het einde heb ik nog even gereden met het touwhalster, om te laten zien dat ik echt vertrouwen heb in dit paardje. Mijn evenwicht en balans zonder zadel verdient nog veel aandacht, ik wil hier ook echt aan gaan werken!
Om even een beeld te schetsen, zo begonnen wij:

Het duurde veel langer voordat hij lekker actief was en van voren vond hij het erg lastig om na te geven.
En de 2 fotos:

Ik hoop in 2013 meer te gaan lessen en misschien dat we dan in 2014 een startkaart kunnen aanvragen!
Ik ben in ieder geval trots op hoe Winston vooruit gaat in zo'n korte tijd, dit had ik nooit durven dromen!