Joolien schreef:Hij is wel erg op de voorhand. Hij zou wat ronder mogen in de hals en de kaak wat meer los mogen laten. Oefenen met buiging en stelling en tempo wisselingen. En zelf meer terug gaan zitten zodat hij ook terug kan komen, nu druk je hem zelf wat meer op de voorhand.
Klopt hoor, dit zijn precies mijn punten waar ik aan moet werken. Ik vind juist dat hij zijn kaak goed loslaat op deze foto's, het is erger geweest. 
Muppett schreef:Wow netjes en wat een mooi hoofdstel! Hij draagt zijn hals mooi zelf en je geeft hem de ruimte.
Super! Probeer je armen niet vast te zetten, dat lijkt een beetje zo, iets meer je handen dragen.
Verder top, hij loopt er ontspannen bij!
Dank je wel! Mijn armen zet ik inderdaad vast, 1 groot punt waar ik aan moet werken. Ik moet beter leren om alles op 1 lijn te houden (arm, knie, teen).
TeQuieroOZ schreef:Het lijkt wel alsof hij heel erg in je handen hangt of is dat niet zo?
In tegendeel! Hij is helemaal niet zwaar in mijn handen, op mijn pinken te rijden. Ik had vrijwel geen druk op de teugels, af en toe heeft hij er geen zin in en rij ik met 10 kg in mijn handen, deze dag 0 kg. 
kamille schreef:Wat een fantastisch paard! Wat een mooi lichaamsgebruik heeft hij, hij maakt zijn hele bovenlijn mooi bol en treedt goed onder van achteren. Ik ben het er niet mee eens dat hij op de voorhand loopt. Wel met uitdraven maar voor de rest buigt hij toch mooi in zijn spronggewrichten. Voor het wedstrijdplaatje zou hij inderdaad ronder mogen in de hals, maar het feit dat hij met zo'n lange teugel toch zo goed beweegt zegt mij wel iets over de kwaliteit van het paard. Geniet ervan dat je hem mag rijden, hij geeft je ongetwijfeld een fijn gevoel.
Wat een leuk berichtje! Dank je wel! Ik vind op de voorhand ook wel meevallen, met uidraven schuift hij wat meer uit en dan zet hij zijn gewicht wel op de voorhand, maar met de 'oprichting' juist niet. Hij geeft mij een ontzettend goed gevoel en ach.. het plaatje kan inderdaad beter voor de wedstrijden maar daar heb ik hem niet voor gekocht.
Lovelincoln schreef:Hey, ik vind dit een heel fijn beeld, maar het lijkt of ze een beetje op de voorhand valt, ik heb dit ook gehad met een paard en heb toen veel overgangen gereden, dat hielp, ook tempo overgangen. Verder vind ik dat ze ook achter netjes actief loopt en het beeld oogt heel ontspannen!
Dank je! Overgangen rijden kan inderdaad nog mee, ik zal de tip meenemen!
Sabine_95 schreef:Leuk paard!
Ziet er ook netjes uit, wel apart die witte plekken ben benieuwd wat dat is.
Lijkt wel een beetje alsof je handen wat meer mag dragen en rechtop mag houden.
Maar kan ook vertekenen door het bontje wat onder je zadel ligt?
Dank je wel! Nee hoor je hebt gelijk, ik moet mijn handen meer dragen, ook al een oefenpunt voor mij. Paardrijden is zo eenvoudig nog niet haha.
Die witte plekken heeft te maken met een auto immuunziekte (zijn we ondertussen achter).
mariz schreef:Het mag wel wat actiever en iets meer opgericht, het oogt nu wat 'braaf'. Wat meer afwisseling in hoofd hals houding.
Ik denk dat jullie daar ook wel aan toe zijn, zo van de foto's tezien
Vind je hoofdstel vreselijk

de kleur leid nogal af haha
Heel veel plezier samen in het nieuwe jaar en gaan jullie nog starten?
Ik ben zelf blij met dit beeld.
Ik ben vreselijk onzeker met rijden door een paar (flinke) vallen van mijn vorige paard (die ondertussen verkocht is). Met Magic heb ik mijn vertrouwen weer teruggekregen, durf ik weer te rijden ipv af te wachten en het paard doet het werk wel.
Als hij eens een jolig sprintje trekt dan ga ik achterover zitten ipv. voorover enz. Dus ook al is het plaatje niet perfect, ik ben erg blij met deze foto's en wat we al bereikt hebben.
Ik ga hem niet meer starten, hij heeft zijn 'carrière' al gehad. En ik heb er simpelweg ook geen tijd voor. Ik vind juist het hoofdstel erg gaaf! Maar smaken verschillen he. 
Nimber schreef:Leuk om hem zo aan het werk te zien! Zo te zien heeft hij een super plekje bij jou.
let erop dat je mooi rechtop blijft. met zo'n knap paard mag je best mooi trots rechtop zitten.
Foto 5 en 6 vind ik het fijnste beeld geven, op de ander wordt hij net iets lang en loopt hij wat van je achterbeen af.
ga je in de toekomst starten met hem?
Hoi Kim! Dank je wel! Ja hij is erg opgeknapt sinds ik hem heb gekocht. Niks te nadele van de stal waar hij stond om getraind/verkocht te worden, maar hij was erg schraal. Er is in een jaar tijd bijna 150 kg gekomen. Goed lijf, goed leven. 
Ik ben zelf ook teveel met lange teugel aan het rijden, mag hem inderdaad wat meer oppakken zodat hij ietsje opgerichter gaat lopen.
Nee ik ga hem niet meer starten, hij heeft zijn carriere al achter de rug. 
Bedankt voor je reactie!
Liselot schreef:Ik vind hem ook wat zwaar ogen om eerlijk te zijn. Als je hem iets meer op het achterbeen kan zetten zal hij van voren wat omhoog komen en minder duiken in zijn hals/hoofd.
vind foto 6 wel een heel fijn beeld geven trouwens!
komt ie bij jou weg Kim?
Is ook mijn fout, ik mag mijn teugels wat meer oppakken en hij zou meer mogen werken. Het is nog iets te braafjes. Wordt aan gewerkt!