Magic (v. Metternich) aan de dressuur op HAW.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Magic (v. Metternich) aan de dressuur op HAW.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 00:25

Korte intro: Magic is een 13 jarige Hannoveraan die in het verleden Z1 heeft gelopen. Ik heb hem sinds september 2011.
Ik rij hem recreatief dressuur, hem hem gekocht als leerpaard. Ik rij bitloos omdat ik dat fijner vind rijden dan een bitje.
Hij is bitloos ook op de pinken te rijden. :)
Er wordt hard aan mijn houding gewerkt, ik heb net een nieuw zadel dus mijn houding moet nu steeds beter worden. :D

Ik weet de punten waar ik aan moet werken. :) Het lijkt alsnog Magic erg hangt, maar ik heb aan beide handen geen gram gewicht. Het was vandaag net een elastiekje, zo fijn!
Dus deze momenten wilde ik even delen. Tips/opmerkingen zijn altijd welkom dus brand los!
Heel saai, maar het zijn alleen maar draffoto's. :+ Ik heb wel een galopje meegepikt maar de fotograaf kwam de laatste 5 minuten van de training aan.
Oh ja hij heeft een witte plek op zijn kont, dit zijn onbekende plekken.. Dierenarts staat ook nog voor een raadsel wat het is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit vind ik een gave foto. :D

Afbeelding

Afbeelding
Pasje wegdraven

Afbeelding

Afbeelding
Uitdraven aan lange teugel.

Brand los!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:10

Ik denk dat je een beetje naar voren leunt, probeer iets meer rechtop te zitten :) voor de rest zit het er heel fijn uit.

PriscillaF

Re: Magic (v. Metternich) aan de dressuur op HAW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 07:16

Ik vind het er erg fijn uit zien!!
Je houding is niet zo slecht hoor, iets meer rechterop gaan zitten en soms heb je piano handjes.
En wat een ruim paard heb je mag je trots op zijn.
veel plezier ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:01

Hij is wel erg op de voorhand. Hij zou wat ronder mogen in de hals en de kaak wat meer los mogen laten. Oefenen met buiging en stelling en tempo wisselingen. En zelf meer terug gaan zitten zodat hij ook terug kan komen, nu druk je hem zelf wat meer op de voorhand.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:46

ben het met joolien eens.
een paard kan ook op de voorhand lopen als voelt het als een 'elastiekje'
probeer rechterop te blijven en meer de achterhand eronder.
Hij zet zijn onderbeen er zo ver onder waardoor hij de rest ontslast.
Succes
ben erg benieuwd wat zijn witte vlekken zijn

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:33

Wow netjes en wat een mooi hoofdstel! Hij draagt zijn hals mooi zelf en je geeft hem de ruimte.
Super! Probeer je armen niet vast te zetten, dat lijkt een beetje zo, iets meer je handen dragen.
Verder top, hij loopt er ontspannen bij!

TeQuieroOZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:33

Het lijkt wel alsof hij heel erg in je handen hangt of is dat niet zo?

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:16

Wat een fantastisch paard! Wat een mooi lichaamsgebruik heeft hij, hij maakt zijn hele bovenlijn mooi bol en treedt goed onder van achteren. Ik ben het er niet mee eens dat hij op de voorhand loopt. Wel met uitdraven maar voor de rest buigt hij toch mooi in zijn spronggewrichten. Voor het wedstrijdplaatje zou hij inderdaad ronder mogen in de hals, maar het feit dat hij met zo'n lange teugel toch zo goed beweegt zegt mij wel iets over de kwaliteit van het paard. Geniet ervan dat je hem mag rijden, hij geeft je ongetwijfeld een fijn gevoel.

Lovelincoln

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:15

Hey, ik vind dit een heel fijn beeld, maar het lijkt of ze een beetje op de voorhand valt, ik heb dit ook gehad met een paard en heb toen veel overgangen gereden, dat hielp, ook tempo overgangen. Verder vind ik dat ze ook achter netjes actief loopt en het beeld oogt heel ontspannen!

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:19

Leuk paard!
Ziet er ook netjes uit, wel apart die witte plekken ben benieuwd wat dat is.
Lijkt wel een beetje alsof je handen wat meer mag dragen en rechtop mag houden.
Maar kan ook vertekenen door het bontje wat onder je zadel ligt?

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:30

Het mag wel wat actiever en iets meer opgericht, het oogt nu wat 'braaf'. Wat meer afwisseling in hoofd hals houding.
Ik denk dat jullie daar ook wel aan toe zijn, zo van de foto's tezien :j
Vind je hoofdstel vreselijk :o de kleur leid nogal af haha :P
Heel veel plezier samen in het nieuwe jaar en gaan jullie nog starten?

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:31

Handen dichter bij elkaar en hoger houden! Naar mijn mening 'hangt' je paardje met zn hoofd iets te ver naar voren.
Zelf ietsje verder naar achter gaan zitten!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:46

Leuk om hem zo aan het werk te zien! Zo te zien heeft hij een super plekje bij jou.
let erop dat je mooi rechtop blijft. met zo'n knap paard mag je best mooi trots rechtop zitten.

Foto 5 en 6 vind ik het fijnste beeld geven, op de ander wordt hij net iets lang en loopt hij wat van je achterbeen af.
ga je in de toekomst starten met hem?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:27

Ik vind hem ook wat zwaar ogen om eerlijk te zijn. Als je hem iets meer op het achterbeen kan zetten zal hij van voren wat omhoog komen en minder duiken in zijn hals/hoofd.
vind foto 6 wel een heel fijn beeld geven trouwens!

komt ie bij jou weg Kim?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 18:21

Joolien schreef:
Hij is wel erg op de voorhand. Hij zou wat ronder mogen in de hals en de kaak wat meer los mogen laten. Oefenen met buiging en stelling en tempo wisselingen. En zelf meer terug gaan zitten zodat hij ook terug kan komen, nu druk je hem zelf wat meer op de voorhand.

Klopt hoor, dit zijn precies mijn punten waar ik aan moet werken. Ik vind juist dat hij zijn kaak goed loslaat op deze foto's, het is erger geweest. :)

Muppett schreef:
Wow netjes en wat een mooi hoofdstel! Hij draagt zijn hals mooi zelf en je geeft hem de ruimte.
Super! Probeer je armen niet vast te zetten, dat lijkt een beetje zo, iets meer je handen dragen.
Verder top, hij loopt er ontspannen bij!

Dank je wel! Mijn armen zet ik inderdaad vast, 1 groot punt waar ik aan moet werken. Ik moet beter leren om alles op 1 lijn te houden (arm, knie, teen).

TeQuieroOZ schreef:
Het lijkt wel alsof hij heel erg in je handen hangt of is dat niet zo?

In tegendeel! Hij is helemaal niet zwaar in mijn handen, op mijn pinken te rijden. Ik had vrijwel geen druk op de teugels, af en toe heeft hij er geen zin in en rij ik met 10 kg in mijn handen, deze dag 0 kg. :)

kamille schreef:
Wat een fantastisch paard! Wat een mooi lichaamsgebruik heeft hij, hij maakt zijn hele bovenlijn mooi bol en treedt goed onder van achteren. Ik ben het er niet mee eens dat hij op de voorhand loopt. Wel met uitdraven maar voor de rest buigt hij toch mooi in zijn spronggewrichten. Voor het wedstrijdplaatje zou hij inderdaad ronder mogen in de hals, maar het feit dat hij met zo'n lange teugel toch zo goed beweegt zegt mij wel iets over de kwaliteit van het paard. Geniet ervan dat je hem mag rijden, hij geeft je ongetwijfeld een fijn gevoel.

Wat een leuk berichtje! Dank je wel! Ik vind op de voorhand ook wel meevallen, met uidraven schuift hij wat meer uit en dan zet hij zijn gewicht wel op de voorhand, maar met de 'oprichting' juist niet. Hij geeft mij een ontzettend goed gevoel en ach.. het plaatje kan inderdaad beter voor de wedstrijden maar daar heb ik hem niet voor gekocht. :)

Lovelincoln schreef:
Hey, ik vind dit een heel fijn beeld, maar het lijkt of ze een beetje op de voorhand valt, ik heb dit ook gehad met een paard en heb toen veel overgangen gereden, dat hielp, ook tempo overgangen. Verder vind ik dat ze ook achter netjes actief loopt en het beeld oogt heel ontspannen!

Dank je! Overgangen rijden kan inderdaad nog mee, ik zal de tip meenemen!

Sabine_95 schreef:
Leuk paard!
Ziet er ook netjes uit, wel apart die witte plekken ben benieuwd wat dat is.
Lijkt wel een beetje alsof je handen wat meer mag dragen en rechtop mag houden.
Maar kan ook vertekenen door het bontje wat onder je zadel ligt?

Dank je wel! Nee hoor je hebt gelijk, ik moet mijn handen meer dragen, ook al een oefenpunt voor mij. Paardrijden is zo eenvoudig nog niet haha. :') Die witte plekken heeft te maken met een auto immuunziekte (zijn we ondertussen achter).

mariz schreef:
Het mag wel wat actiever en iets meer opgericht, het oogt nu wat 'braaf'. Wat meer afwisseling in hoofd hals houding.
Ik denk dat jullie daar ook wel aan toe zijn, zo van de foto's tezien :j
Vind je hoofdstel vreselijk :o de kleur leid nogal af haha :P
Heel veel plezier samen in het nieuwe jaar en gaan jullie nog starten?

Ik ben zelf blij met dit beeld. :) Ik ben vreselijk onzeker met rijden door een paar (flinke) vallen van mijn vorige paard (die ondertussen verkocht is). Met Magic heb ik mijn vertrouwen weer teruggekregen, durf ik weer te rijden ipv af te wachten en het paard doet het werk wel.
Als hij eens een jolig sprintje trekt dan ga ik achterover zitten ipv. voorover enz. Dus ook al is het plaatje niet perfect, ik ben erg blij met deze foto's en wat we al bereikt hebben. :)
Ik ga hem niet meer starten, hij heeft zijn 'carrière' al gehad. En ik heb er simpelweg ook geen tijd voor. Ik vind juist het hoofdstel erg gaaf! Maar smaken verschillen he. :D

Nimber schreef:
Leuk om hem zo aan het werk te zien! Zo te zien heeft hij een super plekje bij jou.
let erop dat je mooi rechtop blijft. met zo'n knap paard mag je best mooi trots rechtop zitten.

Foto 5 en 6 vind ik het fijnste beeld geven, op de ander wordt hij net iets lang en loopt hij wat van je achterbeen af.
ga je in de toekomst starten met hem?

Hoi Kim! Dank je wel! Ja hij is erg opgeknapt sinds ik hem heb gekocht. Niks te nadele van de stal waar hij stond om getraind/verkocht te worden, maar hij was erg schraal. Er is in een jaar tijd bijna 150 kg gekomen. Goed lijf, goed leven. :D
Ik ben zelf ook teveel met lange teugel aan het rijden, mag hem inderdaad wat meer oppakken zodat hij ietsje opgerichter gaat lopen.
Nee ik ga hem niet meer starten, hij heeft zijn carriere al achter de rug. :)
Bedankt voor je reactie!

Liselot schreef:
Ik vind hem ook wat zwaar ogen om eerlijk te zijn. Als je hem iets meer op het achterbeen kan zetten zal hij van voren wat omhoog komen en minder duiken in zijn hals/hoofd.
vind foto 6 wel een heel fijn beeld geven trouwens!

komt ie bij jou weg Kim?

Is ook mijn fout, ik mag mijn teugels wat meer oppakken en hij zou meer mogen werken. Het is nog iets te braafjes. Wordt aan gewerkt! :)

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:21

Wat leuk dat je op iedereen nog zo personelijk reageerd, dat kan ik wel waarderen :j
en over je hoofdstel, je hebt helemaal gelijk! :P :D
Geniet lekker van je paardje <3

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:21

Wat is het een fijn beestje, leuk om naar te kijken zo een bouw! en voor zo sterk gebouwd te zijn, kan hij wel ligt lopen en ruim naar mijn gevoel
de meeste tips zijn al gegeven, vooral de houding van jezelf is belangrijk natuurlijk: iets rechter zitten, hierdoor ga je automatisch een betere rechte lijn krijgen (arm knie teen)
als je houding in orde is, gaat dat oprichten in uitgestrekte draf ook beteren, maar ik vind het wel fijn om je foto's te zien, je rijdt hem echt naar ontspanning toe, paardje loopt met plezier denk ik wel :)
alleen hoe je handen niet te laag ;) meer oppakken mag wel maar jullie zijn toch wel goed bezig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:19

Ik vind het er ook heel fijn uit zien maar wat vaker gezegd is, lekker rechtop blijven zitten ;)
Voor de rest super :D

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:22

Dat ie op de achterhand komt, dat komt vanzelf. Je moet ergens beginnen en dan zie ik dat het liefst zoals jij het doet. Hij moet lekker op eigen benen, over de bovenlijn en als je er dan gericht mee aan de slag gaat, dan komen jullie wel tot een punt waarop hij fijn op het achterbeen gaat.

Ik denk dat je een heerlijk en getalenteerd dier onder je kont hebt en dat je daar gewoon heel veel plezier van moet hebben! Gewoon lekker op deze manier van elkaar leren en dan komt het wel goed. Fijn hoor :)

Jules_JP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:53

Ziet er goed uit! Mooi paard en ik vind et leuk om te zien dat je zonder bit rijdt en dat ze toch zo fijn en licht loopt! Ze loopt heel mooi, maar je mag haar gerust wat meer verzamelen en dichter bij je houden. dan zal ze volgens mij nog beter lopen! Veel overgangen maken en binnenstelling vragen zullen je ook helpen :) je houding vind ik goed! mss gewoon letten op je handen en diep in het zadel zitten.

LisavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:18

Het enige wat ik ook zie zijn de handen, die zet je een beetje vast boven het zadel. Die mogen wel iets hogerop! Maar dat hebben de anderen ook al gezegd dus veel heb ik er niet aan toe te voegen. Wel heel mooi paard en het ziet er leuk uit zo samen :) Veel succes!

Suenolove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:17

wat een leuk beestje,
probeer je handen wat hoger te houden.

ps : stal bosma of niet ;p

Its_Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:13

Leuk hoor:) ga iets meer recht op zitten en draa je handen wat meer, en dan gaat er net even iets netter uitzien

Iris_Casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:40

Ik ga met het bovenstaande mee! Zelf rechtop en handen iets meer dragen. Lekker korte stukjes schakelen om meer impuls te verkrijgen.

Anneloes___M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:44

ziet er erg goed uit, mooi paardje ook :)
probeer alleen iets rechter op te zitten