Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Aurora3 schreef:Maar een martingaal is geen oplossing voor het probleem. Ik zou juist graag willen voorkomen dat ze zoveel spanning opbouwt dat haar hoofd zo omhoog gaat. Het is niet een kwestie van ergens van schrikken of bang zijn ofzo. Het is iets wat geleidelijk opbouwt en als ik op de juiste manier reageer moet ik die cirkel wel kunnen doorbreken. Ik heb de juiste manier alleen nog niet gevonden.
midgie schreef:Hoe draaf je aan dan, want als ze makkelijk te rijden is en terug komt op je zit is miss je draf hulp veel te groot, miss minder met been aandraven maar puur op je intensie en je zit .
Als ze op het halster heel goed reageert zou je eens kunnen proberen een combi te maken van b.b een touwhalster onder je hoofdstel en daar ook een teugel aan, dan vraag je als het nodig is de eerste hulp op het halster en bij echte nood kun je het bit erbij pakken.
Maar zo als ik het lees ligt het probleem bij jou, ook zou je bij een overgang terug eens echt je zit moeten openen dus en vooral geen druk met je been , je knieen en je boven benen echt de druk eraf halen bij een overgang en uitademen.
JJane schreef:Aurora3 schreef:Maar een martingaal is geen oplossing voor het probleem. Ik zou juist graag willen voorkomen dat ze zoveel spanning opbouwt dat haar hoofd zo omhoog gaat. Het is niet een kwestie van ergens van schrikken of bang zijn ofzo. Het is iets wat geleidelijk opbouwt en als ik op de juiste manier reageer moet ik die cirkel wel kunnen doorbreken. Ik heb de juiste manier alleen nog niet gevonden.
Dit ben ik dus niet met je eens. Veiligheid staat voorop buiten. Een martingaal kan je juist helpen om de cirkel te doorbreken. Je hoeft het ding niet eeuwig te gebruiken. Met een paard dat zn hoofd omhoog gooit heb je weinig tot geen controle. Als het misgaat (meestal door een ander) ben je verder van huis.
Succes!