In de les hebben we de proef al geoefend maar het wordt mij nog niet helemaal duidelijk. De proef moet in de verlichte zit gereden worden en je gaat over verschillende lage mini sprongetjes. Hoe moet je over en na de sprong rijden? Moet je in draf of is het niet erg als je in galop zit een paar passen na de hindernis? Moet je bij een feller paard hoe dan ook in de verlichte zit blijven of juist meer gaan zitten om hem wat terug te kunnen rijden? Of zoals bij mij, de pony stopt nog wel eens en trekt dan zijn hoofd omlaag, in de verlichte zit duikel ik er natuurlijk veel sneller vanaf
. in de springwedstrijd (50 cm met die pony dus niet veel hoger dan de caprilli) zit ik daarom juist goed op mn kont voor de sprong en ga vlak voor de sprong pas omhoog. De pony is ook best langzaam dus als ik erop af draaf dan hobbelt hij er vaak gewoon overheen, is het dan beter dat ik hem actief aanrij met t risico van galop na de hindernis en hoelang mag je na de hindernis doorgalopperen? Ik heb echt geen idee wat de beste oplossing hoort te zijn dus ik ben benieuwd
.
). Sommige gingen in galop maar die namen paard meteen terug naar de sprong.
dus daar werd ik ook niet echt wijzer van