galopwissel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LieseC

galopwissel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 20:17

Ik wil mijn paard al een lange tijd aanleren op van galop te wisselen maar dat lukt niet .
Als ik van richting verander en men buitenbeen naar achter leg versnelt hij gewoon maar hij wilt maar niet wisselen
Kan iemand me tips geven hoe ik mijn paard dit het best kan aanleren ??

Alvast bedankt !

Ushilove

Re: galopwissel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:18

ik zou niet weten hoe je het je paard aanleert, maar hij kan het natuurlijk niet zo in 1x

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:18

heel veel oefenen eerst zonder galop wissel, gewoon aanspringen in een hoek of op een volte en dan je been extra verder naar buiten leggen zodat hij de link gaat leggen tussen been naar achter en de galop die hier bijhoort

different1

Re: galopwissel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:22

De galop moet eerst sterk genoeg zijn, recht zijn in het lijf, beide kanten op kunnen buigen, goed contra kunnen galopperen en scherp aan je been zijn en timing van je zelf.

Sowieso is het beter als je een ervaren ruiter het aan laat leren, als een paard het verkeerd aan leert(bijvoorbeeld in 2 stukken) dan moet je echt heel handig en snel zijn om dat er nog uit te kunnen krijgen.
Ook is het fijn als je zelf al op een ervaren paard voelt hoe de wissel gesprongen word.