Annelette 2e x in HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

monikasweety

Annelette 2e x in HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 23:44

Hierbij ons 2e topic alweer in HAW.
We zijn flink aan het trainen, en de ene keer gaat het goed en de andere keer wat minder (maar dat heeft iedereen)
Ondertussen is Anne al wat rechter in haar lichaam,
En de galop begint meer kracht te krijgen.

Anne is een 7 jarige merrie (Obelisk x Glennridge)
Ons niveau ligt momenteel rond de B. En als het goed gaat gaan we in januari de wedstrijden in :)

In ons vorige topic werd (wat ook klopt) veel gezegd dat ik meer op mijn kont moet zitten,
en heb veel bruikbare tips gekregen.
Ben me er nog steeds bewust van dat ik geregeld naar voren val, maar het gaat al een heel stuk beter als voorheen.
Verder mag ik erop letten dat ik mijn handen niet vast zet, en af en toe minder streng in mijn binnenhand ben.

Tips zijn weer welkom, mits ze op een normale manier gegeven worden natuurlijk :)
(foto's staan door elkaar heen)

1. Afbeelding

Mooi paard :)
2. Afbeelding

3. Afbeelding

Syl (die foto's stond te maken) was heel eng
4. Afbeelding

5. Afbeelding

Een overdreven enthousiaste galop
6. Afbeelding

Meer op mijn kont zitten (is in galop mijn grootste probleem)
7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

En gewoon een enorm leuke foto
15. Afbeelding

thijsseninge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 08:47

ik vind het er heel goed uitzien :j. Je mag nog iets meer op je kont zitten, dan zit je ook rechter op. En het lijkt of ze op de foto's af en toe wat hard is in de mond, of valt dat wel mee? ik zou gewoon veel voltes rijden en haar soepel maken. Vind het wel echt een heel gaaf paard met een mooi front :D

ps. volgens mij moeten je beugels andersom. De open kant moet toch naar je paard richten?

monikasweety

Re: Annelette 2e x in HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 21:13

Dankje!!
Heel af en toe dan hangt ze inderdaad wat in de mond, maar dat zijn kleine momentjes, voorheen was dit erger, maar begint steeds beter te gaan. (is meer af en toe nog een kwestie van onbalans)

We rijden heel veel voltes, slangenvoltes achtjes en verhanderen veel van hand :) zodat ze goed soepel in haar lichaam word.

De beugels horen zo te zitten :P haha
normaal zijn ze gesloten, alleen zijn deze open ;)

meer tips zijn welkom he!! :P

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:40

ziet er goed uit hoor lekker ontspannen!

zou wel proberen om iets meer stelling te vragen ze gaat nu nog wat ''recht'' door de bochten!

voor de rest lekker zo door gaan!

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:52

Eigenlijk weinig op aan te merken. Ziet er gewoon goed uit.
Alleen iets langere beugels?
Dan krijgt je lichaam meer lengte en dan kun je misschien ook beter op je billen zetten.
Ga zo door!

crazy4horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:13

Ik heb heel lang dezelfde problemen gehad, probeer je gewicht goed te gebruiken, dwz schouders rechtop, rug rechthouden en dan gaat dat opjekontzitten en minder vooruik duiken wellicht beter, mooie fotos en leuk om te zien dat jullie samen plezier hebben!

scoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 02:27

ik heb maar 3 dingen aan te merken 1 let op u stelling, ik zie 1x contra stelling en voor de rest weinig of geen.
2 bij u gallop heb ik 1 tip ga een beetje meer naar achter zitten dan leg je u gewicht op zijn achterhand, kan je beter blijven zitten en als hij ervandoor vliegt kan jij je teugels beter op zijn plaats houden waardoor hij moeilijker weg kan (teugels op zijn plaats houden is niet hetzelfde als trekken).
punt 3 voel met je lichaam wat je paard doet en kijk met je ogen naar waar je naartoe wil. Dit is ten eerste voor u paard al veel makkelijker om te weten wat jij wil, omdat je dan automatisch je bovenlichaam ook meer gaat meedraaien.
wat ik wel moet zeggen is dat ik in u laatste foto's zie dat u paard heel goed van achter naar voor gereden is en dus heel mooi draaft :p
De rest kan ik op foto onmogelijk zien

monikasweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 15:53

Enorm bedankt voor alle reactie's en tips.
Aan de stelling moet inderdaad nog flink gewerkt worden, maar we zijn momenteel voornamelijk nog bezig met het rechtrichten, omdat ze eerst behoorlijk scheef was.

Mochten er nog meer tips zijn, zijn deze altijd welkom he :P

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:33

Grappig, tis net alsof ik me zelf af en toe zie rijden :+
Alleen heb ik het idee dat als je de bocht in gaat je dan met je heup naar de buitenkant knikt en dus wat scheef gaat zitten, of dit vertekend beeld is?

Je polsen heb je soms in wat rare knik naar beneden, ja dat doe ik ook, maar dan heb je geen rechte lijn meer naar je ellebogen. Vooral op foto 12 en 13 te zien.

Ziet er al goed uit hoor! Volgens mij rijd je erg vriendelijk :j

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:06

Leuk paard hoor. :)

Probeer bij die spook reacties stelling naar binnen te laten nemen zodat je dit voor kunt zijn.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:15

Knap paard!
Probeer inderdaad veel stelling te vragen, kleine stukjes en langzaam opbouwen.
Verder zag ik e op de 12e foto erg met je binnenhand rijden, FOEI! Haha. Weet niet wat je deed, maar probeer niet te sturen of wat op te lossen met je binnenhand, maar met je been en zit :).

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:21

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:55

Ik vind het er echt heel goed uitzien. Het geeft echt een fijn en ontspannen beeld. Je verbeterpunt gaf je zelf al aan; meer op je kont zitten, maar volgens mij wordt hier al aan gewerkt. :)