beugels..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CharlieLove1

beugels..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 19:36

Jaja ik weet het, er zijn al veel topics over
Maar ik kan nergens een goede tip geven.
Mijn voeten heb ik netjes in de beugel met stap en draf.
Maar met galop schieten ze te ver.
Beugels korter helpt niet,
Ik hou me hakken goed naar beneden,
Maar ik rij wel vaak op de moeilijke ponys die veel bokken in galop enzo
Ik dacht daar komt het door.
Dat is het ook want als ik op makkelijke zit heb ik het niet
Alleen het probleem is hoe kan ik dit oplossen?

Schoentje

Re: beugels..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:20

Waarschijnlijk klem je met je bovenbenen, waardoor je je benen iets optrekt en de druk op je beugels verliest.
Denk er dus aan dat, ook al zit je op een moeilijk paard, je ontspannen blijft zitten en druk op je beugels houd.

Basboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:25

Rijd je op manege pony's? Een zadel dat goed past bij de pony is lastig te vinden, maar bij pony en ruiter nog lastiger. Op een manege kan het ook aan de zadels liggen. Misschien zijn ze niet helemaal geschikt voor jou ;) Als je dit idee niet hebt, zou ik proberen om de beugels een gaatje langer te doen, dan zit je ook gelijk steviger met bokken :D

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:58

knie naar achteren en heupen openen? dat ondersteund trrouwens de zadelopmerking: als je je heupen naar voren rolt (zoals verreweg de meeste mensen rijden) verlies je heel veel zit in algemene zin. de eerste problemen bij het terug naar achter roteren van se heupen is vaak dat de knieen naar voren zwaaien, en dan de onderbenen ook. dus heupen naar achter (buikspieren en billen) en knieen ook, dan komt je hak vrij eenvoudig onder het zwaartepunt en dan heb je opeens veel meer grip in je beugels.

dan wordt je been langer, en dus komt je hak lager, het kan zelfs zijn dat je hak TE laag is. Ikzelf moet eerder mijn tenen naar beneden drukken om te zorgen dat mijn hakken niet te laag komen.

Langere beugels zouden kunnen helpen, foto helpt om te antwoorden

sabeth_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:52

Misschien klem je idd met je bovenbenen, of een van deze dingen ^^ !
maar je zou het aan je rijinstructeur/instructrice vragen, die kan je daar vast wel mee helpen toch ? :)

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:56

Inderdaad is een keer proberen om je beugels iets langer te maken :) Mijn dochtertje rijd sinds kort ook paard en zei heeft precies het zelfde probleem, echter alleen maar met 1 been :) Iemand daar tips voor? Want om haar nu met ongelijke beugels te laten rijden is ook niet alles natuurlijk. Had haar laatst wel mee genomen naar buiten en zonder beugels laten rijden en dat ging helemaal goed, zowel in draf als in galop.

noelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:47

Zolang je je beugels verliest, betekent dat dat je niet genoeg doorsteunt (en dus onbewust je benen optrekt) Vaak is dit een teken van (verborgen) spanning en moet je jezelf erop wijzen tijdens de galop : benen lang maken en je spieren ontspannen.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:04

Misschien klinkt het raar (zelf ook nooit uitgeprobeert, niet nodig xD) maar misschien werkt ducktape wel... Dan tape je je voet en beugels aan elkaar, en misschien dat je dan meer blijft plakken... Niet te veel tape, dat als je eraf zou vallen dat je blijft haken, maar BV een soort rondje maakt, op de beugels plakt, en dan je voet erin zet. Misschien werkt het >.<

Voor als je wilt uitproberen, doe de plakrand dan aan de buitenste kant (waar je voet dus opkomt, en dus niet de plakband aan de binnekant, want dan plakt ie niet op je laars (of wat je gebruikt) en ook niet op de beugels.

Als het niet werkt of je doet het niet, ik vind het eigenlijk best geniaal en grappig bedacht van me zelf :')

Stuntel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:12

@Mary

Ik heb hetzelfde probleem, regelmatig verlies ik 1 beugel. Bij mij ligt de oorzaak in het lengte verschil in mijn benen. De ene is namelijk 1.5 cm korter :(

Ik maak een extra gaatje in de beugelriem om zo het verschil op te lossen.

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:03

@Stuntel... Bedankt voor de tip. Ga straks maar haar beentjes opmeten :=

LauraEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:05

Ik heb dit probleem ook heel lang gehad, bij mij kwam het door onbewuste spanning in mijn bovenbenen waardoor ik mij benen ietsjes optrok. Dus door bewust meer ontspannen te zitten en mijn benen lang te houden is bij mij het probleem opgelost. Uiteraard wel veel mee moeten oefenen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:42

Ik denk ook meteen aan klemmende bovenbenen.. Probeer dus wat meer te ontspannen en echt te rusten (dus niet te drukken) op je beugels :)

eveliienxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:00

Ik heb dit probleem zelf ook vaak in galop, het lijkt wel alsof de perfecte maat beugels voor mij niet bestaat :(

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:00

-> RT-P

linsey1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:42

volgens mij is dat inderdaad een veelvoorkomend probleem. Hier zit namelijk nog zo iemand

juliaspeex
Woonplaats: Op aarde, naast mijn buren, een dak boven mijn hoofd uhhm in zuid holland ergens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:56

Ik denk dat als je je hakken echt goed uitduwt je je beugels niet kan verliezen.
vroeger had ik het ook maar dat kwam ook omdat er zand onder mijn laarzen zat...
Ik heb het ook een tijdje gehad. je wilt je voeten erin hebben, en stevig zitten, maar je zit vaak het stevigst als je je beugel op de palm van je voet hebt en je hakken goed uitdrik en op de zelfde plaats houdt.

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:58

je kunt met hakken uitdrukken ook je beugels naar voren lanceren, dus dat klopt niet helemaal...