Mijn nieuwe aanwinst (v.Johnson) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

Mijn nieuwe aanwinst (v.Johnson) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 10:21

Sinds 23 november ben ik de trotse eigenaar van deze knappe 6-jarige Johnson merrie. Voordat ik haar kocht is ze vier maanden niet gereden, heeft ze in 2011 een veulen gehad en is ze daarvoor 1 x in het L1 gestart. Wel is ze netjes aangereden, maar zat er een beetje een risico aan, aangezien ik haar niet kon proberen. De eerste dagen heb ik haar eerst gelongeerd en ben haar daarna gaan rijden. En eigenlijk pakte ze dat direct heel braaf op. De eerste 2 week was ze nog wat gespannen met opzadelen en opstappen, maar sinds de laatste week is ze echt heel relaxed aan het worden.
Waar we op dit moment aan werken is ontspanning en lossigheid. Ze is een hele tijd uit training geweest, en ze moet nog duidelijk sterker worden. Ze houdt zich op rechts nog wat vast, en dat is tevens mijn moeilijke kant, dus dat is een lastig puntje.
Daarnaast weet ik dat mijn houding echt beter kan en móet, ik trek mijn hak op en kantel teveel voorover. Ook is mijn achterwerk iets te groot is voor mijn zadel. Ik probeer al een tijd dit beter passend te krijgen, want ik moet gewoon een paar kilo kwijt. Zadel is twee week geleden aangepast, heeft een heel nieuwe vulling gekregen en zakt nu iets in, waardoor die eigenlijk alweer aangepast moet worden.
In januari gaan we starten, eerst een paar keer B, omdat ze op vreemd terrein nogal schijnt te stressen. Dit gaan we in de kerstvakantie dan ook oefenen. Foto’s zijn helaas van slechte kwaliteit.

Meet Beau
Afbeelding

Afbeelding

Losrijden
Afbeelding

Afbeelding

Iets oppakken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galop
Afbeelding

Afbeelding

Schouder binnenwaarts
Afbeelding

Afbeelding

En weer wat langer
Afbeelding

troi

Re: Mijn nieuwe aanwinst (v.Johnson) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:01

ze is prachtig! Waarom koop je trouwens niet een ruimer zadel? Afvallen is leuk hoor maar je bent helemaal niet dik, dan lijkt een ander zadel me een veel praktischer oplossing..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:10

Leuk paard.

Van de hoofdstel reclame toch.

Dit zadel gaat niet beter passen als je gaat afvallen. Je bovenbeen is echt te lang voor de zitting.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:12

Leuk hoor! Mooi beest!
Ziet er met het zadel niet helemaal fijn uit, welke inchmaat is dit? Een groter zadel moet ook gewoon lukken lijkt me.

Let er wel op dat je echt goed rechtop zit, ik zie op veel foto's dat je wat naar voren valt.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:13

NatasjavE schreef:
Leuk paard.

Van de hoofdstel reclame toch.

Dit zadel gaat niet beter passen als je gaat afvallen. Je bovenbeen is echt te lang voor de zitting.

? Waar zie je dit aan?
Het bovenbeen kan imo nog een heel stuk naar beneden hoor, knie kan nog veel lager.
Je hebt helemaal geen lange bovenbenen, dus ik denk dat het zadel juist prima zal zitten als je zou afvallen.

Maar, zoals hierboven al gezegd, je bent helemaal niet dik, dus of je echt moet willen afvallen weet ik niet ;).

Leuk paard trouwens hoor, het ziet er al hartstikke netjes uit voor zo'n korte tijd!

PommeH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:15

Prachtig mooi paard !!
Je rijdt haar heel vriendelijk ...
Maar idd zoals hierboven al genoemd waarom geen nieuw zadel het gaat idd niet beter passen omdat jij af gaat vallen ...
In ieder geval heel veel succes straks met starten

Ambertjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:41

Ik denk dat een ander zadel wel beter is. ;)

Let er op dat je recht op zit, en hakken omlaag.. Voor de rest rijd je netjes (:
Veel plezier nog met je paard ;D

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:58

Ik ben het wel met Natasja eens. Een ander zadel is beter voor jullie beiden dan afvallen. Ik heb jaren met een 17,5 inch zadel gereden. Daar paste mijn billen prima in. Wel had ik vaak last dat mijn knieen over de wrongen kwamen. Nu een 18 inch zadel en daar zit ik als een godin in. Ik zit voor mijn lengte op een prima gewicht, dus daar ligt het niet aan!!!!!!! Een zadel in een maat groter wil niet altijd zeggen dat je een dikke kont hebt. Kijk naar je hele figuur en dan bedoel ik de verhoudingen. Ik ben gezegend met behoorlijk lange benen en daarbij dus ook vrij lange bovenbenen. Ik heb dus echt de ruimte nodig die een 18 inch zadel me geeft. Al val ik 10 kilo af. Dat maakt niet uit. Wel voor mij, want dan ben ik net een lijk.

Wel een ontzettend leuke merrie!!!!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 14:07

Dank jullie voor alle leuke reacties. Eigenlijk hebben jullie wel gelijk wat betreft het zadel, ik zit er niet helemaal goed in en kan misschien ook beter een dressuurzadel met wat meer wrong, zodat ik mijn knieën niet zo op kan trekken.
Ze komt inderdaad bij Leek uit de buurt en ze staat model voor de Divoza, o.a. de Rossner hoofdstellen :)

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:59

probeer dan zeker 1 of mss zelfs wel 2 maatjes groter. wel opletten dat ie voor het paard niet te groot wordt.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 15:37

Wat een kanppe dame, ga mee met het feit dat je beter voor een ander zadel kunt kijken da afvallen, en
het rijden ziet er fijn uit, nog heel veel plezier en succes met Beau.....

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:22

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:13

Wauuw leuk beestje danielle! het ziet er al mooi ontspannen uit! rijdt je die schimmel nog?

idd wat de rest ook al zij. zadel lijkt me voor jou niet lekker zitten! denk dat dat ook de redenen zijn waarom je wat voorover zit en je knieen wat optrekt.!

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:22

Wat een leuk paard!! Ik vind het er netjes en vriendelijk uitzien. Actief achterbeen, mooi de hals op lengte, over de rug. Je houding is al het nodige over gezegd. Het lijkt wel of ze met de schouderbinnenwaarts linksom wat meer mag buigen in haar lichaam. Ze blijft nu vrij recht, op de hals na.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:38

Leuk paard, je rijdt erg ontspannen, fijn om naar te kijken! Zoals al gezegd is mag je iets trotser gaan zitten, maar voor de rest: ga zo door! :D

maloutje211

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:52

ik herkende je aardje van de divoza boekjes had eigenlijk een ponytje gedacht maar wat een geweldig mooi paard :D
Het ziet er ontspannen uit, robeer alleen wat meer naar voor te kijk ipv benede

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 17:55

Dank jullie voor alle leuke reacties :)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 11:07

Wat een chique paard heb je onder je kont zeg :+:
Rijden ziet er ontspannen uit! Inderdaad wat meer op je kont zitten en lekker trots gaan zitten op je mooie peerd!

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:58

Het ziet er leuk en fijn uit hoor! Verder ga ik met de rest mee dat je beter een ander zadel kunt kopen. :)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:50

Mooi paard, kan me voorstellen dat je daar trots op bent.
En halsstrekken kan ze zeker ook goed! Probeer alleen zelf rechtop te blijven zitten, zie je op een aantal foto's wat voorover kiepen...
En je been lang houden, onderbenen recht naar beneden en je hak niet optrekken. Mss beugels gaatje langer?
Succes met deze mooie dame.